Uitslag: TOP 3 Plugins!

LaHousse

Housse Groove
Na het verzamelen van meerdere lijsten ... hier de TOP 3 Best Plugins!

Nr. 1) Ni FM7
Nr. 2) Ni Pro 52
Nr. 3) Waldorf Attack

;) GrooveHousse.

FM7 is wel gaaf maar zo gaaf toch ook weer nie?

Wel geinig dat het op dit forum nou uitgerekend een virtual FM synth moet zijn ipv een virtuele analoge. 8D

Nou, Fuse... Die FM7 is echt heel errug goed! Ik had zelf ook nooit durven vermoeden dat dit met FM mogelijk was. Het is dan ook wel wat meer dan een DX7 simulatie.

Ik vind de FM7 een van de vernieuwendste softsynths van het jaar. Het is eigenlijk vreemd dat alle analoge synths gekloond worden op een PC, maar niet de digitale!

Ik hoop dat 2002 een NI Prophet VS uitbrengt of iets in die geest, daar maken ze me echt veel blijer mee dan nog meer analoge emulatie.

Zo las ik ook in een oude Interface dat de Pro52 gemaakt is met Reaktor en dat ze er een grafisch schilletje omheen gegoten hebben. Met Reaktor is alles mogelijk, dus misschien ook digitale synths nabootsen?

in reaktor kan je inderdaad een heleboel doen..die Dash gozers hebben ook een goeie emulatie van de wavestation gemaakt voor reaktor3.......goeie reviews over gelezen..

maar de interface heeft het fout als ze zeggen dat NI hun softsynths in Reaktor maakt....tuurlijk gebruiken ze wel dezelfde code-library, maar er wordt een heleboel gecustomised, zowel voor het geluid als voor de performance....

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol
in reaktor kan je inderdaad een heleboel doen..die Dash gozers hebben ook een goeie emulatie van de wavestation gemaakt voor reaktor3.......goeie reviews over gelezen..

maar de interface heeft het fout als ze zeggen dat NI hun softsynths in Reaktor maakt....tuurlijk gebruiken ze wel dezelfde code-library, maar er wordt een heleboel gecustomised, zowel voor het geluid als voor de performance....

Olaf

Niet alle softsynth maar wel de Pro52. Ik zal eens kijken of ik maandag dat artikel kan scannen. Staan een heleboel softsynths in beschreven.

En wat betreft die Dash jongens, idd, petje af, ik ga die Waldorf ensemble maar eens bestellen. Voor 10 dollar kan je je geen buil vallen lijkt me zo.

alleen het feit dat er in Reaktor 3 een nieuwe module, nl. de filter module uit de Pro52 is bijgekomen zegt genoeg lijkt me ;)

Olaf

De NI FM 7 (beest) en Pro-52 zijn zeker wel erg.
Waarom Reaktor er niet in staat snap ik niet? :s

Was dit een test voor alleen VST instruments of ook effecten?

Cromz.

Heeft iemand ooit gepield met de M-Tron plugin. Dat is een supergoede Mellotron imitator. Ik heb 'm en ze hebben gewoon 600 mb aan gesampelde mellotron in een leuk interfaceje gegooid. Het resultaat is supergoed en niet van echt te onderscheiden. Zeker de moeite waard voor de liefhebber.

Verder vind ik de GRM tools van Steinberg supergoed. Lekkere rare effecten die geen hardwarebak ze nadoet.

Ik wordt wel een beetje ziek van het herkauwen van oude bakken in software! Verzin 's wat nieuws!

volgens mij begint het nu een beetje op gang te komen dat men niet alleen meer de ouwe synths probeert na te maken, maar daadwerkelijk ook iets doet met innovatieve ideeen en de bijna oneindige mogelijkheden van synthese in virtuele instrumenten.

dingen als de electron, NI absynth [jammer genoeg alleen voor mac] zijn niet ergens op gebaseerd. ik heb ook een geniaal [en gratis!] virtueel instrument, echt superweird, hoe heet ie nou... microstation geloof ik... de rare noise die daar uitkomt! totaal onvoorspelbaar :confused: en daardoor erg inspirerend

Back