Omgekeerde latency??? Live 6

Lazy Eyes

Stamgast
Hey,

Ik werk op het moment met Ableton Live 6, MPD 24, Emu 1212m, Pentium Dual Core, 2 Gig RAM.

Als ik me drums inspeel in Live, dan komen ze vrijwel allemaal +/- 1/16e te vroeg..

In cubase heb ik dit opgelost door de timestamp aan te zetten. Is er in live ook zoiets?
In de manual niet gevonden.. zijn er anderen met dit probleem? of ben ik de enige die dit heeft..

Hoor graag van jullie..

Bart

Aan de hand van wat ik in live zie, kom ik uit op het volgende:

Snare moet eigenlijk komen op:

0.03.265 maar komt op 0.03.204 - 0.0.061 te vroeg

Kick moet eigenlijk komen op

0.03.910 maar komt op 0.03.848 - 0.0.062 te vroeg.

Ik vraag me nu af hoeveel is dit in ms. want dat is de enige manier om dit in te stellen.

Ik heb het idee, dat wat ik nu aflees dat dat kleiner is dan ms.

kan iemand me helpen??

Re: Omgekeerde latency??? Live 6

Origineel geplaatst door Lazy Eyes
Als ik me drums inspeel in Live, dan komen ze vrijwel allemaal +/- 1/16e te vroeg..

Programma is helderziend :D

haha, jah dat zal het zijn.. maar het neemt gewoon te vroeg op.. het is niet gelijk met de sound die ik hoor, de midi staat te vroeg in me sequencer..

ongeveer. 0.065 maar het ljikt me niet dat dit 65 ms zijn toch? dat is wel een immens verschil.

midi timing!

midi timing!

midi timing komt te vroeg, qua geluids timing zit ik goed op me oor en op me koptelefoon.
maar in de sequencers komt het steeds te vroeg.

IK gebruik live 6, en een mpd, soundcard is emu1212, en draai het op een dualcore pentium met 2 gig.

Vage shit, dit zou impliceren dat je een belachelijke audio latency hebt op het spul wat al draait. Hoe zit het met je metronoom? Speel eens een stukje met de metronoom mee.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Vage shit, dit zou impliceren dat je een belachelijke audio latency hebt op het spul wat al draait. Hoe zit het met je metronoom? Speel eens een stukje met de metronoom mee.

Ik speel niet eens met een track ofzo.. ik speel gewoon echt recht op de metronoom, kale 4/4 drumloop niets geen fratsen.. In Cubase SX 3 is alles koel, alleen live 6 fokt het op..

gewoon alles voor de maat, en wel net voor de bedoelde maat, dus niet zo belachelijk traag, dat alles zover te laat lijkt dat het weer op tijd lijkt.. (HUH?)

ik heb hier eens gehad dat ik mijn pc software matig had overgeclocked van 2800 naar 3000 en nog iets...

toen was het het geval dat de midi data ook te vroeg verscheen...los van timestamps, emulated poorten en zo...

ohja gebruik eens een andere midipoort ;) kijken of dat helpt.

volgens mij neemt ie niet te vroeg op, maar speelt ie te laat af..

Origineel geplaatst door jayX
volgens mij neemt ie niet te vroeg op, maar speelt ie te laat af..

Te vroeg opnemen is ook godsonmogelijk aangezien je pc dan vantevoren zou moeten weten wat jij hem in gaat geven ;)

Back