Jp8080 VRAAGJE

baso

Stamgast
Hoi hoi,

Ik heb het volgende probleempje.

Als ik een op mijn jp een patch maak en ik klik vervolgens op een ander kanaal dan ben ik zodra ik weer terug naar het kanaal van de jp ga mijn instelling kwijt. Hij staat dan ineens weer op de patch 1 ;-(

Heb de handleiding er al bij gepakt maar kom (synthdebiel als ik zijnde) niet uit.

Iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

greetz,

Bas

weet niet helemaal precies wat je bedoelt, maar als ik een sound maak sla ik 'm altijd meteen op in de User bank of op mijn storage card.

'k ga een poging wagen om't uit te leggen...

De JP heeft Performance patchen,
en elke pref. patch heeft een upper en lower part.

als je dus de perf. patch niet wegschrijft, en dus een ander perf. patch
inleest, dan ben je de vorioge kwijt.

ALs je nu IN een perf. patch de upper of lower patch editeert,
dan kun je tussen deze twee verspringen zonder patch verlies.
>> het blijft dat dezelfde perf. patch...

Ik heb een default Perf .patch,
en ik laad/editeer de lower en upper patch tot ie goed is,
en dan save ik de upper en lower patch elk afzonderl'k.

(Normaal zou ik dan ook de perf.patch moeten saven,
maar dat doe ik meestal niet....)

Hey.

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat als ik naar een andere patch ga ik de vorige verlies. Maar waarom verlies ik deze als ik enkel een ander kanaal kies (bijvoorbeeld een softsynth) dan terug switch naar mn jp en die instelling gelijk weer terug staat en zelfs op perf patch nummer 1. Het is alsof mijn secuencer (logic pro 7) dan zegt tegen de jp " ga maar weer op nummer 1 staan.

Dat is raar inderdaad.. Kijk eens even in de midi track voor de Jp of er niet per ongeluk een program change geautomatiseerd is of iets dergelijks..? Wat ik me overigens kan herinneren is dat Cubase toch ook wel eens van die kwaaltjes had? Sommigen hadden toen 't probleem dat als ze de track vanaf het begin van de grid startte dat synths zich ook herstelden naar hun beginpatch ofzo.. Staat me vaag iets van bij, wat je dan eens zou kunnen proberen is om je track niet vanaf 1 te starten in je sequencerscherm, maar vanaf 5 ofzo..

Overigens lijkt dat laatste me wel erg frapant, vooral omdat dat al een flinke tijd geleden is, zou tegenwoordig toch niet meer moeten kunnen..

Kan je in de Logic preferences niet het zenden van Program changes uitzetten? In Cubase staat dit onder MIDI Filter namelijk... misschien is t idd wat Ruffryder zegt...

Origineel geplaatst door MokuM
Kan je in de Logic preferences niet het zenden van Program changes uitzetten? In Cubase staat dit onder MIDI Filter namelijk... misschien is t idd wat Ruffryder zegt...

Ik gebruik Logic Express 7 en ik program changes kan je inderdaad ergens uitzetten.
Je kiest het kanaal en dan is het ergens links op het scherm geloof ik.
Gewoon een vakje dat je moet afvinken.

Het vette van een JP8000 is dat je veranderingen aan een patch niet op hoeft te slaan, als je de performance opslaat dan onthoudt hij daarbij de veranderingen die je aan de patch hebt gemaakt, maar de patch op zich blijft onverandert. Als je deze patch weer opvraagt in een andere performance dan is deze weer als vanouds. Zo kun je dus je bank volzetten met verschillende basissounds, de variaties daarop sla je gewoon op in een performance. Hadden alle synths dat maar.

Bij i.e. een virus moet je iedere variate op een patch onder een ander patchnummer opslaan, dat vreet patches en maakt je bank onoverzichtelijk, ik wil weer een jp i.i.g.

Back