System 100M wat mag dit kosten ?

Origineel geplaatst door Jochen
Alles in grote letters typen is schreeuwen beste Leo. Het was een aanval uit het niets aan het adres van r-ond én hij spreekt zomaar even in naam van 'iedereen'... dus daar mag men nog niet meer op reageren volgens jou?

:doei:Met vriendelijke groet,
De oordeeldeskundige.
leo je moet gewoon niet overal op reageren en meer muziek gaan maken ....*D :geslaagd:

volgensmij ist t een erg aardige...niet kunne beslissen welke synth er blijft...en iedereen tvreden willende houdende knoppjes-freak !
[kheb ooit een jx8p manual gratis van m gehad ,..ben m eeuwig dankbaar!]:D

r-ontopic :halleluja
- flou 242 had tydgeleden 1500.- gevraag voor deze set
ROLAND SYSTEM 100 (112+121+130+140+150) + KEYBOARD € 1500

verders geen te koop aangeboden int verleden opt forum ,...huh ?
system 100 zat ,..maar de m versie ?

stukje off topic ..; kom veel systemn 100 geneuzel tegen ; schynbaar veel verkocht in ned.
en erg weinig system 100 M
zegt wel wat over 2nd hands prijsen
citaatje monopoly 2003 over zn system 100 [zonder de M dus ]
- "ik wil tot 1400 gaan voor het setje exclusief de sequencer"
wat een mooie prijs/tyd.....helaas

Origineel geplaatst door R-ond
was de system 100 ook geen cem chips machien?

of wel discrete rolands parts ?
iemand daar dan ant woordop ...ralph jijmisschien

:dubbel: :doei: [/B]

de 100M gebruikt idem dezelfde custom Roland ics die in de juup8 ook gebruikt worden voor de adsr's en de filter,de vco's in de 100M zijn discrete,en met een ua726 based exponentiaal generator voorzien,in de juup8 zijn ze ook discrete maar zonder gebruik van ua726 dacht ik,dit verandert weinig aan de sound,want dat dient enkel om de v/oct functie presies te houden.

de adsr exponentiele curve zijn perfect op deze 100Ms,alleen de attack is dus niet kort genoeg (voor mij).

de vca's zijn exellent,beter als deze in de system 700 die 3080 based zijn en,zelfs (technisch gezien) de cem3330 van een digisound ,of gebruikt in een pro-one bvb,met als resultaat dat ondanks de attack time niet zo kort is vd adsr's je deze synth kan laten pompen als geen ander wanneer je de vca in exponentiele setting gebruikt ,en de initial gain wat opendraaid.

dus ,en idd zo als je een 100M poly speelt (wat ik al geprobeert heb in 4 voice) heb je quasi dezelfde sound als een jupiter 8. (ik spreek van sound en dus NIET vd de mogelijkheden die een jp8 bieden kan tov een 100M)

Als xtra toevoegsel omdat ik graag afbreek:

DUS ,ik betwijfel of een 8 voice cwejman even goed zal klinken ,of identiek dus als een jp8,tzal meer ala andromeda zijn met al die surface mounted components derin....

De cwejman zal ook zen bruikbare eigenschappen hebben maar je vergelijkt toch ook geen Lada met een audi...

De cwejman zal ook zen bruikbare eigenschappen hebben maar je vergelijkt toch ook geen Lada met een audi...

Off topic want ik weet natuurlijk helemaal niks van de system 100m: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb jij wel eens een Cwejman S1 mkII gehad? Overigens heb ik doorgaans meer sympathie met Ladarijders dan met Audirijders.

Origineel geplaatst door vinnieq
Off topic want ik weet natuurlijk helemaal niks van de system 100m: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb jij wel eens een Cwejman S1 mkII gehad? Overigens heb ik doorgaans meer sympathie met Ladarijders dan met Audirijders.

Dan heb je pech want wij hebben een Lada gehad,en het wiel is er bijna van afgevlogen toen mijn pa op de autosnelweg reed!(de shroefdraad brak van de bouten gewoon af,de auto was trouwens net die dag verkocht aan de garage,het wiel hield nog met 2 bouten,rondom de andere hebben we isolatietape rondgedraaid en er deze zo ingeklopt,de auto was voor rusland,ik denk dat de koper dood is ondertussen Lol!,en sinds de eerste dag van aakoop kwam het water langs onder binnen indien je te snel reed,
(het was een samara) nu hebben we bmw,land roover en mazda en das toch een andere klasse.

trouwens tis levka die er als alternatief mee kwam aanzwaaien,het had ook een doepfer kunnen zijn...maakt niet uit.

ik heb gelukkig geen cwakman mkII maar de modulles heb ik wel geprobeert,wat betreft bouw zijn de jack connectoren op cwejman mischien beter,enfin ze zijn ook nieuw,maar de rest is cheap kwa afwerking,dat zegt al genoeg naar mijn Lada/audi-vergelijking aanwijzing.

Het maandelijks netto winst marge van de winkel MESI in FR,voor ALLE vertegenwoordigde merken, betreft de nieuwe aangeboden modulars, is exact 200e

zo goed worden nieuwe modulars verkocht..

Dat heeft die kerel,met spijt toegegeven nadat we zijn cwejman modules hebben vergeleken met de rest die er was (doepfer,as,etc.) enfin echte crap is het,en duur verdomme!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door vinnieq

haha jij neemt ook de long way home

blijft persoonlijk allemaal net as een "byzonder "modulair systeem sparen zoals de system 100m
door wat te zoeken / lezen ..komk er toch achter dat ie byzonderder is dan ik dacht .....
toch heb ik t wels de afgelopen jaren voorbyzien schuiven ,...
dacht eg tegen niet te gekke prijzen

kweet / wist dat bv mhouse een system 700 cabinet hadden die 3500.- moest kosten ,..
oft teveel is maakt niet uit ...ik weet dat die erg duur is tov een syst100m en beter klinkt !
volgens sommige dei m gehoordt hadden

persoonlijk zou ik bv ook niet voor een serge ...of extreme duur modulairtje gaan,
[ok ook weer geen doepfer voor klankopwekking -voor ikdeze opmerking naar mijne koppert geslingerd krijgt :D voor modulatie modules ala....!]
oakly & .com ziet en klinkt volgens mij erg goed ook
dat zeg ik ; t blijft persoonlijk
en cwejman looks good ...ik denk asjet idd naast een dedicated bakkske zet ....
dat ie t wel aflegt ..maar ach is weers wat anders ,...

mooi hex hoejet uitlegt dat ie .in t straatje jp8 legt en niet bv sh synths

Origineel geplaatst door HEXAGON
D

Dat heeft die kerel,met spijt toegegeven nadat we zijn cwejman modules hebben vergeleken met de rest die er was (doepfer,as,etc.) enfin echte crap is het,en duur verdomme!

wil je eg zeggen dat de afwerking/ front knops jacks enso van cwejman soo brak ie is ?
tov doepfer / as

ik vindt bv as ...erg bad feeling hebben
hebter eenseen modules van hier gehad ,..
knoppen voelen minder aan
mij leek juist de buiten afwerking van cwejman [schrijfjedat toch] erg ok
nicey knobs ok jacks

en idd kan me iets voorstellen
analoog op mini niveau ...smd ...heb dat wels op school gedaan ,...5 jaarterug
dat moet andere sound / potential geven as bv egte instabiel elko,s/ transistors
net asde evolver cool bakkie ....eerlijk gezegd is t mn hardste synth haha

nee dat doepfer ssm2044 fitertje klink beter als de cwesman alsook de adsrs zijn beter.

enfin ontoppic system 100M.

Re: System 100M wat mag dit kosten ?

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik kan deze mooie Roland set kopen:

Two Cabinets:
191 J and 190

Modules:

112 OSC
121 VCF
130 VCA
140 ENV LFO
150 S&H/Noise/RingMod/LFo
132 Mixer
2 x 172 Phase Shifter

Zonder keyboard, met een berg kabels, alles in zeer goede staat,
€ 1850,- prijs goed of te duur ?

WAT je er ook voor betaald, je koopt er een HEEL puik setje mee. Heb ooit in een museum in Zwitserland zitten spelen op zo'n 100M en was *helemaal* van de wereld. Karakter, dat is het kernwoord wat ik eraan zou geven.
Ze hebben een hoop crap gemaakt bij Roland, maar ook een aantal juweeltjes en dit is er beslist één van.
Persoonlijk vind ik de prijs redelijk. 't is net wat Hexagon zegt, 't wordt steeds zeldzamer.

Re: System 100M wat mag dit kosten ?

Zonder keyboard, met een berg kabels, alles in zeer goede staat,
€ 1850,- prijs goed of te duur ? [/B]

Wel bijzonder hoor zo´n setje met 2 x 172 phase shifter. Dat is samen met de Mutron bi-phase een van de meest muzikale phase shifters in mijn bescheiden mening heb gehoord en heel zeldzaam. Ik heb in vele setups 100M modules gezien maar vrijwel geen 172´s, laat staan 2 om ze parallel (stereo) of in serie te gebruiken (a la bi-phase). Ik vind een 1 oscillator setje wel jammer want 2 of meer oscillatoren is heel leuk, zeker om ze polyphoon te gebruiken. Maar de oscillatoren en filters komen vaker voorbij in veiligen/advertenties. Maar de 100M is een van die weinige synths die je elke keer weer een uithaal vol op de tanden uitdeelt (in goede zin van het woord).

Maar 1850 is wel acceptabel hoor, zeker als ze er netjes uitzien. Je zult het dat op Ebay er ook voor terug krijgen maar ik garandeer je ´m niet snel van de hand doet. Erg cool setje, alleen jammer dat die modules IC-gebaseerd (let wel, met zeldzame Roland IC´s, geen SSM of Curtis) wat heet dat je ze over 30 jaar zeker niet meer functioneel zullen zijn. Gewoon bijtijd een harde schijf volsamplen en op tijd van de hand doen. Wellicht een overbodige opmerking maar als je een Kenton CV/MIDI set hebt heb je die keyboard niet nodig.

Kleine tip, net als op de Synthi A of VCS3 die je goed kent is het vrijwel onmogelijk om een geluid precies na te maken a.h.v. een patch-schema, dus als je een die perfecte pad gevonden hebt, wel ff samplen of gelijk in je DAW bouncen want anders is het de laatste keer dat je ´m hoort ;)

als je de 100M kent dan weet je ook dat een 112 module 2 vco's heeft,de Phaser in de 172 is niet muziKAALer als een small stone aan 90e...

een moog 12 stage Phaser klinkt veel muzikaler,en de RSF Phasers ook,maar die heeft nog niemand in NL gehoort natuurlijk (behalve 1 dan ;) )

Oftopic Tip: luister naar de demos van Jurgen heible nieuwe Phaser ,die klinkt net als de rsf,man is een genius (heb er 2 besteld)

Origineel geplaatst door HEXAGON
als je de 100M kent dan weet je ook dat een 112 module 2 vco's heeft,de Phaser in de 172 is niet muziKAALer als een small stone aan 90e...

een moog 12 stage Phaser klinkt veel muzikaler,en de RSF Phasers ook,maar die heeft nog niemand in NL gehoort natuurlijk (behalve 1 dan ;) )

Oftopic Tip: luister naar de demos van Jurgen heible nieuwe Phaser ,die klinkt net als de rsf,man is een genius (heb er 2 besteld)

er staat nu een moog phaser op ebay usa voor te veel geld ($1000 dacht ik) maar de dollar is laag.
oops, was off topic. staat die roland al in brabant?

heb zelf 1 kast: 1Xdual osc+dualvcf+dual vca+noise/ringmod/lfo+dual eg/lfo
lijkt wel wat op het aangebodene behalve de phasers en mixer. ( phasers ruisen na het schijnt nogal)
werkt wel klinkt ook goed, echter net wat te weinig modulatoren mn eg's naar mijn zin.
op zich zou ik ook nog wel een module erbij willen , dus als je het niet (geheel) wilt geef dan even een linkje door svp

ook voor andere synthforum gebruikers: gezocht losse 100m modules, mn eg ! tips van harte welkom
bij voorbaat mijn dank, sunny :kimono:

Origineel geplaatst door sunny pedaal
( phasers ruisen na het schijnt nogal)
: [/B]

niet zo erg hoor valt best wel mee, (ja als je er 8 namekkaar patcht dan wel....) daarentegen die van de system 700 zijn white noise generators,niet te gebruiken bijna,zo erg ist..

Heb hem inmiddels binnen, iets van 120 orginele Roland kabels erbij, hele mooie set :halleluja

Attachments

• sf.jpg
    sf.jpg
    213,3 KB · Bekeken: 88
Origineel geplaatst door Wiseguy
Heb hem inmiddels binnen, iets van 120 orginele Roland kabels erbij, hele mooie set :halleluja
whoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii . . . . . . :biertje: ik moet toch nog op vakantie ,..denk dat ik brabanteensaandoe

:{ . . . *D toch wel best top zoon set [kwist eerst niet dat alles dubbel ontworpen was
:geslaagd:

Back