Electro-clash

Origineel geplaatst door kubrick
Het is een nummer om u op te amuseren. En niet om te ananlyseren(because boooooooooooooring:gaap: )

Je was het zelf die om een mening vroeg, toch.

M'n mening is dat ik het geen electroclash vind, zelfs niet van de nieuwe "producers". En wat ik het wel vind, weet ik nog steeds niet, behalve dat niet niet mijn smaak is en dat Goldfrapp (passe?) dat wel is.

Ik ben benieuwd hoe die ontvangen wordt in Gent? Laat je het nog weten?

Origineel geplaatst door kubrick
Ja, vraag het mij eigenlijk nu zelf af. Je hebt altijd van mensen die altijd kritiek hebben. Terwijl dat ze zelf eigenlijk niet veel voorstellen.

Get of your high horse, please. Vraag het dan ook niet!

En Fuse, toch vind ik het erg jammer dat je niets meer post. Ik heb meerdere songs van je in iTunes staan en draai dit nog regelmatig.

Ik zou het leuk vinden als je wel post en de kritiek slikt.

Tsja, als mensen niet normaal kunnen reageren dan is de koek toch al snel op hoor. Kan me helemaal vinden in hoe kubrick reageert.

By de weg, dat nummer heeft wel iets weg van een gametrack. Maar dan belgisch. :dubbel:

Als je vraagt om reacties, dan krijg je ze ook. Laat de bagger van je afglijden en pik de eruit waar je iets aan hebt. Kubrik vraagt om commentaar, dan krijgt-ie dat. Het is geen electro, het is niet mijn smaak, ik vind de mix te plat klinken, etc.

De dingen die jij hebt gemaakt, kan ik wel waarderen, dus vind ik het zonde als je de bagger niet van je af kan zetten.

Origineel geplaatst door BlackEyed
Als je vraagt om reacties, dan krijg je ze ook. Laat de bagger van je afglijden en pik de eruit waar je iets aan hebt. Kubrik vraagt om commentaar, dan krijgt-ie dat. Het is geen electro, het is niet mijn smaak, ik vind de mix te plat klinken, etc.

:)

Yep

Over de track .. zit wel een aanstekelijk tunetje in ... maar een beetje simpel .. denk wel .. probeer dat basslijntje eens .. wat te variieren en je tune er in te verwikkelen ..

Track deed me gelijk denken aan een track op een vinyl album van japanese telecom ..

Noem het voortaan gewoon electro ... dan heb je een hoop gezeik minder .. ;)

Gewoon je muziek droppuh en niet ouwehoeruh !
:biertje:

na 4 Irish coffees op de Vlasmarkt, misschien

maar momenteel vind ik het redelijk slapjes
het enige 'electro' dat ik erin kan terugvinden is de cliche baslijn en die detuned padjes (misschien die bliepjes)

tip: laat die 4/4 kick achterwege en zorg voor wat meer spanning en verrassing

Blijkbaar is de track toch goed dansbaar. Na al deze negatieve kritiek die ik hier kreeg over dit nummer moet ik mij daar niet veel van aantrekken. Het is gisteren 2X gedraaid. Ik moet zeggen dat ik zelf enorm verrast was hoe goed het klonk op een soundsystem. Het is echt fantastisch als je zoveel mensen ziet dansen op een track die je zelf gemaakt hebt. En wat nog meer is, het zal nog gedraaid worden. Cliché of niet, blijkbaar een goede track. Maar inderdaad misschien geen E-clash.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bikkel
Het is inderdaad geen electroclash zoals ik het heb leren haten. Tja alleen die octaafbas.....een beetje erg cliché.....

Ben je bekend met Drexciya? Ectomorph? Ultradyne?

Drexciya jeeehhhh
:dj: :halleluja

Attachments

• drexciya-lake haze.mp3
    1.002,5 KB · Bekeken: 105
Ultradyne?

Da's verdikkeme ook een apperaat van Ullie.

Maar mooi nieuws. Als het goed dansbaar is dan zegt het iig meer dan de zuurpruimerij hierzo. :)

The ultimate machine, not a machine in the sense of nuts and bolts or electronic circuitry, that's our limited human imagination, but a machine that is built out of ideas. As others are exposed and converted by these "ideas" they also become part of the machine-making it bigger and stronger. This cycle never ends...

Human beings are naturally self destructive. It's genetic. If you notice since time began, they constantly repeat themselves in history, clothing fashions, architecture etc. Although they have evolved physically they have yet to do so mentally. Why is that? Their genetic make-up prevents them from doing so. In order to improve this destructive species alterations must be made genetically. A new "gene" will produce a highly evolved, mentally efficient, logical being. This ideology is the gene. The carrier of that gene/idea is music. As this gene/idea multiplies the final result will yield something far more superior than the humanity you currently know. This... is the Ultradyne

Origineel geplaatst door jamal
Drexciya jeeehhhh
:dj: :halleluja

Dat is nou een typisch voorbeeld van een totaal originele baslijn in electro! :)

Ik snap best dat mensen op die track met een octaafbas gaan dansen trouwens, ik kon er ook niet zoveel slechts aan ontdekken verder. Maar het blijft mij bevreemden dat dé groep die de electro hype aangezwengeld heeft wel gecloond wordt qua drums en piepjes maar dit soort ingewikkelde baspatronen compleet verbannen lijken te zijn uit de muziek.

Dat is nou een typisch voorbeeld van een totaal originele baslijn in electro! :)
beetje italo achtige bass... tsja grappig computergamesque liedje...
wel veel herhaling en te veel doorstart (er komt niets vernieuwends bij) maar dat zal er wel bij horen dan ofzo...?

Origineel geplaatst door 6 trak
wel veel herhaling en te veel doorstart (er komt niets vernieuwends bij) maar dat zal er wel bij horen dan ofzo...?

Italo-achtig? Zo'n octaafbaslijn als die uit de track van de topicstarter lijkt meer op Italo, of denk ik weer te cliché over Italo?

Voor wat meer songgebaseerde tracks zou je eens Neptune's Lair kunnen checken. Dit is meer een kabbelende chilltrack.

beetje te braaf naar mijn gedacht, en zeker geen electro-clash (alles behalve de clash)
indrukwekkend dat dit uit een jx komt wel!

of hier nu zo'n gigantische markt voor is weet ik niet, imo een beetje te braaf en te simpel.
en het baslijntje jah :d

kzie je niet direct staan op programma gentse feesten, en heb je niet gehoord... Heeft iemand anders dat nummer dan gedraaid voor je?

Origineel geplaatst door 6 trak

Ik bedoelde de Drexciya track, jij niet?

Ik bedoelde de Drexciya track, jij niet?

neptune's lair is heerlijk! staan echt geweldige songs op!

Origineel geplaatst door rvooh
beetje te braaf naar mijn gedacht, en zeker geen electro-clash (alles behalve de clash)
indrukwekkend dat dit uit een jx komt wel!

of hier nu zo'n gigantische markt voor is weet ik niet, imo een beetje te braaf en te simpel.
en het baslijntje jah :d

kzie je niet direct staan op programma gentse feesten, en heb je niet gehoord... Heeft iemand anders dat nummer dan gedraaid voor je?

Ja, ikzelf draai niet. Het is gedraaid, een kennis van me is DJ

Laatst gewijzigd:
Back