Hoe Klinkt Dat Ding?

deze bak

elka-solist-505_l.jpg

kun je naar luisteren onder deze link

http://sequencer.de/synth/images/9/91/ELKAsolist505_demo_2.mp3

De drums zijn samples en er zit delay op de synth (dus is het geen puristische demo)

ik heb hem niet meer maar voor 60€ op eBay gekocht was ie wel lekker ;)

Synthi Aks bespeeld met ks en een hele boel pitchshifters (en ruis) :peukie:

Attachments

• 04 Synthi - Shifters.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 103
Beats bakken met de Pro One....puur van uit de SCI en overstuurd op de mengert.

Attachments

• Pro One Beats.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 99
In 2001 heb ik wat opnames gemaakt vanuit een Yamaha CS1X - soort danceliedjes (waarvan 1 met stem). Hier heb ik nog wat MP3tjes van die je hier kunt luisteren. Dit is dus enkel en alleen 1 Yamaha CS1X, zowel de sounds als de drums (incl. filters, arpeggio's, etc). Alles ineens afgespeeld, dus niet track voor track ofzo. Het ding heeft 16-MIDI channels en was genoeg multi-timbraal dus dat lukte allemaal wel in multi-mode. Opname gewoon rechtstreeks gedaan via audio-input van geluidskaartje in PC. Geen verdere bewerkingen. De CS1X was destijds niet je van het, maar ik vond het een hardstikke leuk instap-apparaatje voor die prijs die tijd. Ik kon er toch lekker mee aan de slag :). Ik heb die CS1X overigens nog steeds, gebruik hem nu enkel als controller.

Tweeter http://www.coriiander.com/audio/tweeter.mp3
Voornamelijk gemaakt om mijn zus mee te klieren; lekker hard aanzetten nadat ze een lange nacht was wezen stappen. Heerlijk irritant geluidje :D

Ti Amo La Vita http://www.coriiander.com/audio/ti_amo_la_vita.mp3
Ook alleen de CS1X. Verder wel een cheap-ass opname van de stem van mijn zus. Let maar niet op de zee aan reverb over de stem :p.

cs1x.jpg

Ik heb in ieder geval erg veel plezier gehad met dit apparaat destijds. Soms wil ik er nog wel eens wat mee spelen voor de gein.

Laatst gewijzigd:
Synthi Aks bespeeld met ks en een hele boel pitchshifters (en ruis) :peukie:

Hoor ik nu een padsound door de synthi heen? Of is dat de synthi zelf ook?

Over Synthi Aks gesproken, ik heb mijn voorbeeldje nog maar even in mp3 formaat online gezet, 'ogg' kan blijkbaar niet iedereen afspelen..
Er is niets gelayerd, enkel de sequencer door de Synthi heen, wat knoppen draaien en met wat delay en reverb er achter.

www.ali-d.nl/mp3/aks.mp3

deze bak

elka-solist-505_l.jpg

kun je naar luisteren onder deze link

http://sequencer.de/synth/images/9/91/ELKAsolist505_demo_2.mp3

De drums zijn samples en er zit delay op de synth (dus is het geen puristische demo)

ik heb hem niet meer maar voor 60€ op eBay gekocht was ie wel lekker ;)

kan me herrineren [toen een vriend van mij m had dat ie best heftagh was

...zit ook in bepaalde elka organ s ...
tis puur een mono synth die leuk filetr heeft
koopje dus ipv sh 1000 / sy 1/2 ofso
:z

kluister nu naar een aantal z1 patches ...you tube inspiring olaaa:halleluja

ok zo klinkt dus een semi modulaire behringer
om t egte geweld ff an de kant te zetten - hier is de behringer patch :D

no input is blijkbaar een nieuwe muziek stroom ...asje al van muziek kan spreken
incl uitleg

nederlandse versie lollig ;

Beats bakken met de Pro One....puur van uit de SCI en overstuurd op de mengert.
lijkt wel een korg ms-10

Hoe klinkt dat ding request: ER mkI mkII cross/ring mod

Hoe klinkt dat ding request: ER mkI mkII cross/ring mod

Wie kan er een voorbeeld posten van de soort geluiden dat je met de Korg ER mk1 mk2 synth parts kan maken?

En dan met name het verschil tussen ringmod (mkI) en crossmod (mkII) geluiden.
Wellicht is er iemand die ze allebij heeft en wat zou willen posten?

lijkt wel een korg ms-10

En hoe moeten we dat opvatten? Positief :) of negatief :frons:? Ik vind ze wel :luv:

Anyways weer iets nieuws.......

In de track thread staat ook al een stukje van me [soundscape] Analog Stranger maar hoe klinkt een MC-202 nou als je die door een Dynacord DDL-12 haalt....nou zo dus.....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de MC-202 toch erg geinig vind....hij is niet alleen puur voor acid maar kan ook echt mooie soundscapes maken luister maar...of ben ik nou degene die die soundscapes maak?????:D

Attachments

• Roland MC-202 through Dynacord DLL-12 part 2.mp3
    6 MB · Bekeken: 103
ok zo klinkt dus een semi modulaire behringer
om t egte geweld ff an de kant te zetten - hier is de behringer patch :D

no input is blijkbaar een nieuwe muziek stroom ...asje al van muziek kan spreken
incl uitleg

Dat is echt wel tof geluid, ik maar kutte met synths en FX. Dat is ook een prima manier om die goedkope beringers mee aan barrels te blazen. :halleluja

Back