Fuckin ruis uit de speakers

Origineel geplaatst door djtt
Ik zal het anders ff op een stekkerblok uitleggen:
de gaten zijn voor de stroom, de metalen pennetjes aan de zijkanten zijn de aarde...

ah, bij de stekkerblok aftapen ;) .

owkey, es kijken hé...

kan je doen, maar is wel erg rigoureus... 8)

kee dan! :okdan: Geen dank!

Al dat gedoe...

Als je een paar KRK's kan aanschaffen, dan kan een betere geluidskaart van +- E 100,- er toch ook nog wel bij? :)

EDIT: Nou, ben in ieder geval blij voor je dat het toch nog goed is gekomen... En nu lekker muziek maken! *D

Origineel geplaatst door The Untitled
nog goeie suggesties?

M-Audio is al aardig hoor, een van die USB dingen van ze doet het prima om te beginnen. Probeer alles te vermijden wat geen 1/4" jacks heeft en alles te vermijden wat aangeprezen wordt als een goede kaart voor spellen.

mooi alternatief

mooi alternatief

in plaats van al die moeite met tape, neem gewoon een verdeeldoosje of stekkerblok zonder aarding:L .

In het Vlaams (of ook in het Nederlands?) noemen we dat ne kleine kattekop.:W .

BTW, hier is het ruisprobleem verholpen hoor.:walker:

Ikzelf heb het nog anders opgelost, ik heb met het verbouwen van mijn huis 2 schone groepen naar mijn studio getrokken vanuit de meterkast, 1 voor pc enz. en 1 voor audio. Licht komt gewoon van de standaard groep die ik boven heb...

Origineel geplaatst door djtt
Ikzelf heb het nog anders opgelost, ik heb met het verbouwen van mijn huis 2 schone groepen naar mijn studio getrokken vanuit de meterkast, 1 voor pc enz. en 1 voor audio. Licht komt gewoon van de standaard groep die ik boven heb...
Inderdaad heel erg aan te raden. Hier de standaard wandcontactdoos voor computer, verlichting etc. En daarbij een aparte groep voor de audio, de coax kabel van de CAI er uitgetrokken en installatiedraad er in.

Origineel geplaatst door FrankH
Inderdaad heel erg aan te raden. Hier de standaard wandcontactdoos voor computer, verlichting etc. En daarbij een aparte groep voor de audio, de coax kabel van de CAI er uitgetrokken en installatiedraad er in.

muziek blijft voor mij nog steeds slechts een hobby, geen verbouwopdracht....
The easy way is the right way...

Origineel geplaatst door onzefree
muziek blijft voor mij nog steeds slechts een hobby, geen verbouwopdracht....
The easy way is the right way...
Klopt!

Ik ben ondertussen al een tijdje bezig. :W

Hey,

Met mijn vorige laptop had ik dus dit bekende fenomeen van stevige ruis door de speakers (handig opgelost door de aarding af te tapen of iets dergelijks).
Nu heb ik een nieuwe laptop (het is een goeike, behalve...).
Ik heb me een acer Aspire 5920 aangeschaft, met het volgende probleem;
ruis door de speakers!!! niet de ingebouwde, wel te verstaan ;-).
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik deze weg? Op accu blijft deze rustig voortdoen!!!
Is er ergens een instelling in de kelders van die laptop die ik gewoon moet veranderen of is het hopeloos zonder goede geluidskaart?

Neen, de kabels liggen niet hopeloos door elkaar!

(komop, laten we eerlijk zijn, gewoon een goede externe geluidskaart aanschaffen is voor de luieriken, ik heb hier een echt probleem dat een echte oplossing zoekt!)

Alvast bedankt, maar ik vrees het ergste....

Blijf toch van die aarding af voor je eigen veiligheid! En het al dan niet van aardlussen hangt niet af van de kwaliteit van je geluidskaart. Ik had een ernstige brom met mijn soundcard van Edirol. In de eerste plaats zijn de PC's zelf de oorzaak omdat die niet echt gemaakt zijn voor audio. Als het probleem niet op te lossen is door kabels te verleggen of door verschillende stroomkringen te gebruiken los je het heel waarschijnlijk op door het plaatsen van een DI-box met groundlift tussen de audiokabels, daarmee onderbreek je de aarding.

Grtn

Gert

Back