Jogwheel cd speler ombouwen naar midicontroller

tim-b

Stamgast
Hallo,

Ik heb thuis een cd speler staan die het nog perfect doet, behalve dat hij geen cd's meer afspeelt. ;)

Er zit een groot aanraakgevoelig jogwheel op en het leek me wel leuk om deze om te bouwen naar een midicontroller. Ik heb geen idee hoe dit moet, wat het gaat kosten en of dit uberhaupt mogelijk is. Dus wilde ik even vragen of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben of hier vaker van hebben gehoord?

Het gaat om deze speler:
Mntcdp011.jpg

Groetjes,
Tim

Ik heb geen ervaringen met jogwheels en de aansturing daar van, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal optische sensoren de richting en snelheid registreren.

Wat wil je precies voor MIDI commando's daarmee uit gaan sturen?

Origineel geplaatst door organix
Ik heb geen ervaringen met jogwheels en de aansturing daar van, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal optische sensoren de richting en snelheid registreren.

Wat wil je precies voor MIDI commando's daarmee uit gaan sturen?

Qua midi commando's: bij aanraking een note on message of cc met een waarde van 127 ofzo en het rondraaien een relatieve CC (naar links draaien is dan decrement en naar rechts is increment). Volgens mij werken wel meerde jogwheel midi controllers zo. (zoals de M-audio Xponent)

Ik zou het ding gewoon voor de onderdelen op Ebay ofzo gooien en een kant en klare midi controller met touch pad kopen

Ik was ook eigenlijk al van plan om zoiets te kopen bijvoorbeeld die M-audio Xponent of de Numark Total Control, maar die zijn op dit moment niet te leveren door de importeur volgens Feedback! En toen dacht ik misschien is dit wel een leuk DIY projectje.

op de site van de SID64 ( www.ucapps.de ) is een hele uitleg + filmpies + fotos! hoe iemand z'n Dennon
remote omtoverd tot ableton/midi controler!! Moet je ff checken!!!! *D

Turbo

Origineel geplaatst door turbo2tone
op de site van de SID64 ( www.ucapps.de ) is een hele uitleg + filmpies + fotos! hoe iemand z'n Dennon
remote omtoverd tot ableton/midi controler!! Moet je ff checken!!!! *D

Turbo

Bedankt voor de tip, die ga ik even bekijken! :okdan:

Back