factuur op tweedehands spullen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

EDP

elke dag pannekoeken
yo

ik ga morgen een prophet 600 ophalen. en nou wil ik dit op factuur doen.

in het verleden kwamen mensen ook wel is bij mij wat ophalen en gaven me dan een factuurtje waar ik mijn handtekening onder moest zetten. zodat ze dit konden afschrijven.

ik wil dit dus ook doen. maar waar moet je eigenlijk rekening mee houden?
en is dit eigenlijk niet nadelig voor de persoon bij wie ik hem koop?(lijkt me niet eigenlijk)

Volgens mij kan niet iedereen zomaar een factuur uitschrijven.
Facturen moeten genummerd worden en in een administratie worden verwerkt en de inkomsten daarvan moeten worden opgegeven bij de inkomstenbelasting.

Een particulier die een factuur uitschrijft lijkt me niet de bedoeling, dus dat kan eigenlijk niet.
Wat wel kan, als jij een synth van een particulier koopt die jij 'zakelijk' gaat gebruiken, hem een kwitantie laten ondertekenen zodat jij het bewijs hebt dat je geld hebt betaald.

ok weet je toevallig wat daar allemaal op moet staan?

Op een kwitantie moet het bedrag staan, de datum, en de naam en handtekening van de gene die het geld heeft ontvangen. De kwitantie is in dat geval dus voor jou. Eventueel kan je middels een carbonpapiertje een kopie maken.

Hier een voorbeeldje. Een kwitantienummer is niet verplicht, maar is niet onhandig.

http://www.tuxx.nl/formulieren/kwitanties/contant/

Wat eventueel ook kan is dat jij het geld overmaakt van je zakelijke rekening naar de ontvanger toe en omschrijft wat het betreft. Dat is in principe ook goed voor de belasting.

Als je maar kan aantonen dat je een zakelijke uitgave hebt gedaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back