Roland VK-7 (stroom) uitval

xxod

Ingeburgerd
Hallo mede synthforumers :)

Ik heb een aantal weken geleden een Roland VK-7 (Hammondclone) gekocht, 2e hands welleswaar. Aantal dagen heel leuk op kunnen spelen toen ik opeens alle (Drawbar, Overdrive) instellingen waren gereset. Er blijkt dus een of andere storing in deze clone te zitten of er is een draadje los binnenin waardoor deze Roland heel snel AAN/UIT gaat. Dit valt namelijk te zien aan de Display, aangezien hij meteen weer begint te laden nadat hij uitvalt.

Voor mij is dit dus een nogal irritante storing omdat als je net lekker zit te spelen, dat dan opeens alle Drawbarsettings verdwijnen etc.

Dus was de vraag of iemand een idee heeft wat ik zou kunnen doen. Aangezien het 2e hands is zal het opsturen naar Roland ook weinig uitmaken, garantie is ervanaf. Openschroeven en kijken of er dus ergens een draadje loszit (bijvoorbeeld contact punt met de AC (stroom)-ingang) zou evt een oplossing kunnen zijn, maar waar moet ik beginnen? Ik ben zelf een toetsenist en geen electicien etc. :biertje:

Dus mocht iemand een idee hebben, wat voor mij uitvoerbaar is, dan hoor ik dat graag :halleluja:

Misschien een kennis die er voor je naar kan kijken?

"iets" zit niet helemaal lekker met de backup batterij. Misschien het lipje dat op de batterij rust. Bij het wat langer aanstaan wordt de elektronica warmer en dan zet het uit. Kan misschien net genoeg zijn om de boel te resetten.

Trouwens ik neem aan dat je bedoelt uit/aan ipv aan/uit :)

Je kan nog eens proberen het hele apparaat te resetten:

VK7 Power on whilst holding down MAIN, SUB and PEDAL in the HARMONIC BAR PART.

Ik ken wel iemand die synth's enzo repareert alleen die is nogal druk zegmaar, en je hebt de vakantie er ook nog eens bij. Een kennis heeft wel aangeboden om te kijken/helpen maar ik vraag me af of daarmee het probleem ook 1..2..3 kan worden opgelost want zelf openschroeven en kijken naar losse draadjes lukt mij ook nog wel. :P

Misschien iemand nog meer informatie betreft openschroeven van deze Roland VK-7? Waar op te letten als ik synth openschroef etc. Ik heb al wel even gekeken waar ik m zou moeten losschroeven maar dan is natuurlijk nog de vraag of alles wel precies weer op zn plek komt zodat het niet een eenmalige grap was ;)
"iets" zit niet helemaal lekker met de backup batterij. Misschien het lipje dat op de batterij rust. Bij het wat langer aanstaan wordt de elektronica warmer en dan zet het uit.
Dus dan zou ik zelf de Roland moeten openschroeven en dan zoeken naar de backup batterij. Bedoel je dat dat lipje ervoor zorgt dat batterij iets verschuift en daardoor dus heel snel verbinding word verbroken, of ..?
Trouwens ik neem aan dat je bedoelt uit/aan ipv aan/uit
Ja dat bedoel ik, UIT/AAN 8~

Ik hoor t nog wel, bedankt voor de ideen/reacties :biertje:

Ps. foto's van Roland VK-7 komen nog, betreft hoe dit ding openteschroeven

Factory Setup Loaded!.. nu maar ff weer poosje spelen denk ik dan maar, en afwachten :eureka:

Ik dacht laat ik nog maar es ff dat ding pakken, zodat ik nog ff foto's kon maken van de achterkant (schroeven enzo) Maar ik dacht misschien zit de batterij wel gewoon los. Als ik dus op de toetsen te hard druk dat binnen-in dan meetrilt ofzo.

Dus ik kwam met volgende idee: Laat ik er eens zachtjes een tik tegen de onderkant van de Vk-7 (midden ongeveer) geven. En jawel hij valt UIT/AAN en begon ook beetje te flikkeren. Dus heel twijfelachtig Laden/Opstarten van die Roland.

Waarschijnlijk zit batterij ofzo los dan, of draadje?

Maar iemand goeie tip als het gaat om los schroeven van de plaat aan onderkant van de Roland VK-7? Hoeft niet alleen maar te gaan om Roland synth/organs

Maar ik bedoel meer van is alles gemonteerd op de ondersteplaat en zo ja welke dingen rekening mee te houden ;) Nouja ik hoor t wel :biertje:

Maar nu de vraag! Waar moet ik bij opletten als ik deze Vk-7 open wil schroeven, iemand enig ervaring met openschroeven van synth's?

Rollie kwam met het idee om te kijken naar de Backup Batterie, alleen ja waar en hoe ziet zo'n ding eruit. Ik zou evt wel een foto kunnen maken van het binnenwerk van de Roland. Maar dan moet ik wel eerst dat ding openkrijgen.:eureka:

Een tutorial oid zou wel zeer handig zijn voor deze first-timer 8~

Alvast veel dank :halleluja

Hey xxod,

Ik heb gisteren hetzelfde probleem gehad. Ik had de VK-7 opgesteld en zette de schakelaar om: totaal niets. Andere muzikanten die op dezelfde haspel zaten hadden wel stroom dus ik een andere kabel gepakt: nog steeds niets.

Uit frustratie geef ik een klap op de hoek waar de aan/uit knop zit en: plop, hij springt aan en heeft het de hele ochtend gedaan.

Ik heb thuis ook al eens een paar keer gehad dat het display soms even een paar keer wat flikkert, net of je 'm heel snel aan/uit zet. Misschien toch ergens een slecht kontaktje.

Dus, heeft iemand tips waar ik naar moet kijken? Heeft er iemand foto's of aanwijzgingen voor het openschroeven?

Alvast heel hartelijk dank voor evt. hulp!

Het is absoluut niet de batterij.
Natuurlijk kan het wel dat deze leeg is maar daardoor start het apparaat niet zomaar opnieuw op. Zeker niet als je er tegenaan slaat.
Je hebt gewoon last van een slechte verbinding ergens.
De ene keer is dat gemakkelijk te vinden, de andere keer zoek je je helemaal een slag in de rondte.
Ik denk dat ik het wel kan fixen voor je.

Dusja VK-7 openschroeven dan maar, en kijken waar ergens een draadje loszit, en dan ergens in buurt van stroomverbinding zegmaar. Vraag me af of beetje makkelijk te demonteren is zo'n VK.

Back