novation d-station kapot..

LoFiye

Let there be rock!
Hallo,

M'n A-station was al een poosje stuk, maar nu lijkt ook m'n d-station het te hebben begeven :( Novation heeft me inmiddels veel geld gekost met die brakke zooi van ze (heb beide apparaten nieuw gekocht een jaar of wat terug). Sorry, ik moest het even kwijt :(

Hij start netjes op, maar zodra ik b.v. de demo af probeer te spelen gebeuren er 2 dingen: stilte, afgewisseld met een werkelijkwaar oorverdovend gekraak. Ik schrok me te pletter gisteren! Ik heb geprobeerd om een andere voeding aan te sluiten (9v, 1A), maar dat heeft helaas ook niet geholpen. Heet iemand enig wat dit zou kunnen zijn, en waar ik het apparaat zou kunnen laten repareren?

Ik heb sinds enkele dagen een RS-7000 (wat een vette bak is dat!), wat de pijn een beetje verzacht, maar het was natuurlijk de bedoeling om o.a de d-station aan te sturen. In het ergste geval zal ik op zoek moeten gaan naar een andere drumsynth, maar tot die tijd zijn suggesties van harte welkom.

Gr,

Dennis

Valt dit niet nog gewoon onder de garantie? En anders zou ik even contact opnemen met novation of en waar je hem kan laten nakijken.

Ik heb hem al een jaar of 4 schat ik. Ik denk dat daarmee de garantie wel verstreken is :(

Nee, dan idd niet meer. In je eerste post had je het over een jaar of wat terug. Zou dan iig even contact zoeken met novation, of bijv. boemtsjak ff contacten.

Voor 118,88 EUR (oei) laten repareren bij Sonic Service, en hij klappert weer als vanouds. De converters waren defect.

even iets anders.
Weet iemand waar ik samples kan vinden van de d-staion ? Ben eigelijk wel benieuwd hoe die 808 klinkt ;)

Origineel geplaatst door The Poisoner
Nee, dan idd niet meer. In je eerste post had je het over een jaar of wat terug. Zou dan iig even contact zoeken met novation, of bijv. boemtsjak ff contacten.

boemtsjak heeft al tijden lang zo ongeveer zn hele huis vol met gear van t halve forum :)

als je hem je spullen laat repareren kan t maar zo zijn dat je t een half jaar of langer kwijt ben..

de topic starter zou Mike Philco (forum naam, hoop dat ik t goed spel) eens kunnen proberen ..
die woont op fiets afstand bij hem vandaan (meppel - steenwijk is zo'n 10 a 15 km?)

succes ermee .. ben t er wel mee eens dat novation spul een beetje intertoys achtig aanvoelt ..
zelf gelukkig nog geen problemen mee gehad..

Origineel geplaatst door resonance
als je hem je spullen laat repareren kan t maar zo zijn dat je t een half jaar of langer kwijt ben..

jij bent anders ook niet een van de vlotsten ;) het ding is al gemaakt en al! (zie wat posten naar boven.)

Re: novation d-station kapot..

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik heb geprobeerd om een andere voeding aan te sluiten (9v, 1A), maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Hey Dennis. Novation drumstation gebruikt 9V met 500mA. Ik weet niet of dat de oorzaak is of dat het helpt om het juiste amperage te gebruiken maar het is maar dat je het weet.

En niet zo negatief over novation, het is toch best lekker spul.

Re: Re: novation d-station kapot..

Origineel geplaatst door klausito
Hey Dennis. Novation drumstation gebruikt 9V met 500mA. Ik weet niet of dat de oorzaak is of dat het helpt om het juiste amperage te gebruiken maar het is maar dat je het weet.

zeker voor t geld !150e heppie al zon bakkie tegenwoordig

Origineel geplaatst door klausito

Dat zou niet mogen uitmaken, die 1A is wat de adapter maximaal kan afgeven. Het voltage van een adapter moet gelijk zijn, amperage mag hoger zijn.

Re: Re: Re: novation d-station kapot..

Re: Re: Re: novation d-station kapot..

Origineel geplaatst door Eraser127
Dat zou niet mogen uitmaken, die 1A is wat de adapter maximaal kan afgeven. Het voltage van een adapter moet gelijk zijn, amperage mag hoger zijn.

Ok. Ik heb geen electronica gestudeerd. Viel me alleen op dat op mijn adapter 500mA stond en hij gebruikt 1A.

P=U*I
U=I*R

Dat is wat ik nog weet ;)

Back