ESI control 49 aansluiten

TommyCool

Too much is never enough
Wie kan mij alsjeblieft helpen met dit probleem
Ik ben echt een leek wat computer & midi betreft dus hopelijk kunnen jullie het zo simpel mogelijk uitleggen ?
Ik heb altijd op een "gewone" piano gespeeld, en heb nu dus een Midi Keyboard gekregen (met daarbij de opmerking ; "hier kan je mee piano spelen op je computer en het vervolgens meteen opnemen")
Het betreft een ESI KEYCONTROL 49 met een USB aansluiting.
Hoe moet ik nu verder ?? Ik snap er echt totaal niks van. Wat voor een programma heb ik nodig om via mijn keyboard op mijn computer piano klanken tevoorschijn te toveren ? Ik heb al wat programma's op mijn computer staan (die ik eigenlijk nog nooit had gebruikt) maar krijg dat keyboard maar niet aan de praat. Overal wordt ook uitleg gegeven over hoe je met een midi aansluiting en/of spelpoort het keyboard kan aansluiten, maar goed, deze heeft dus een USB. Mijn soundcard is overigens een Soundblaster Live. Alvast bedankt voor de hulp !!

- Heb je de drivers al geinstalleerd? (CD die er waarschijnlijk bij zat)
- Welke programma´s heb je om erbij te gebruiken?

Er zat geen CD bij, maar hij is installeerd zich na aansluiting op de USB zelf als USB Audio Device
Ik ben momenteel met Cakewalk Music Creator aan het rotzooien, maar zie door de bomen het bos niet.
Verder had ik een heel simplistisch programma genaamd 'virtual piano' gedownload maar daar kreeg ik hem ook niet te mee aan de praat, terwijl je daar heel gemakelijk een midi device kan selecteren alleen mijn 'USB Audio Device' komt daar dus niet in voor.

Origineel geplaatst door TommyCool
Er zat geen CD bij, maar hij is installeerd zich na aansluiting op de USB zelf als USB Audio Device
Ik ben momenteel met Cakewalk Music Creator aan het rotzooien, maar zie door de bomen het bos niet.
Verder had ik een heel simplistisch programma genaamd 'virtual piano' gedownload maar daar kreeg ik hem ook niet te mee aan de praat, terwijl je daar heel gemakelijk een midi device kan selecteren alleen mijn 'USB Audio Device' komt daar dus niet in voor.
mijn emu xboard heet ook USB Audio Device zonder drivers
je moet wel bij midi in de USB Audio device kiezen

of anders op de site van ESI de drivers downloaden

Het is gelukt !!! Eindelijk.
Met Music Creator kreeg ik hem eindelijk aan de gang. Zomaar ineens. Ik weet nog steeds hoe precies maar hij doet. Iedereen bedankt voor de reacties en hulp

Back