wat een ongelooflijke onzin thread dit
Cubase heeft 10 tallen mogelijkheden om al dit soort dingen te voorkomen, afhankelijk van je werkwijze kun je het helemaal naar je eigen hand zetten (zonder muis of alt / ctrl tab).
ik zelf gebruik veel sneltoetsen, en daarnaast (veel belangrijker!) vaste screensets voor specifieke doeleinden.
dus ik heb aangemaakt:
- arrangement view waarin alles wat je nodig hebt voor het arrangeren van je track overzichtelijk op het scherm in 1 keer neergezet wordt.
- een track view -> voor editten van je tracks (eventueel gekoppeld aan meerdere sporen)
- een afmix view -> met alleen subgroepen voor het totaal project en grafische analysers, fase controllers, etc
- een generieke VST view, waarin de gebruikte instrumenten logisch op het scherm komen
- een full Mixer view, waarin alle sporen die doorgeroute zijn naar subgroepen te voorschijn komen
- een External instruments mixer view, waarin alle hardware mixer kanalen in 1 keer beschikbaar zijn
deze views heb ik gekoppeld aan de functietoetsen.
gevolg: voor de actie die je wilt doen in je sequencer staat alles goed op je scherm (altijd op dezelfde manier) en je hebt helemaal geen muis nodig en je hoeft niet al helemaal niet te slepen.
je moet alleen wel je eigen werksituatie een beetje standariseren.