Rot vensters in cubase

Origineel geplaatst door olav
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar krijg hem helaas niet verder als het eerste scherm getrokken :confused:

Moet ik hiervoor iets instellen in cubase of ligt het alleen aan mijn windows configuratie?
dat moet gewoon kunnen.. je moet niet proberen in "maximized" stand de boel weg te trekken he... gewoon eerst op het knoppie naast het kruisje klikken en dan vervolgens het cubase window over je hele scherm trekken

Ja sorry hoor... Ik ga vanavond thuis wel een beetje kloten en val jullie niet meer lastig met dit soort onzin...

:koffie:

Je moet windows wel laten weten dat je de desktop wilt uitbreiden naar de tweede monitor.

Origineel geplaatst door olav
Nou dit is bij mij dus (nog) geen oplossing. Heb 2 schermen aangesloten mag krijg apparte onderdelen van cubase niet naar het 2e scherm. Wel bijvoorbeeld de Mixer van mijn EMU 0404 rechts en cubase links. Als ik bijvoorbeeld mijn cubase mixer of keyeditor naar het 2e scherm wil slepen wordt hij als het ware geblokkeerd door de rand van het 1e scherm.

Staat me iets van bij dat je "Always on Top" aangevinkt moet hebben wil dit lukken (rechtsklik op VST/Mixer/dingetje en daar staat ie)... Ik doe 1 scherm maximaliseren (daar staat mn Hoofd/Arrangement scherm) en naar het 2e scherm sleep ik mn mixer en VSTs etc... die staan dan op mn Bureaublad in feite, buiten t Cubase kader...

EDIT: kan niet met alle onderdelen volgens mij (ik zit op mn werk mmduss) maar zeker wel met de Mixers (ook de Channelmixer), VST(i)'s en MIDI FX...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MokuM
Staat me iets van bij dat je "Always on Top" aangevinkt moet hebben wil dit lukken (rechtsklik op VST/Mixer/dingetje en daar staat ie)... Ik doe 1 scherm maximaliseren (daar staat mn Hoofd/Arrangement scherm) en naar het 2e scherm sleep ik mn mixer en VSTs etc... die staan dan op mn Bureaublad in feite, buiten t Cubase kader...

EDIT: kan niet met alle onderdelen volgens mij (ik zit op mn werk mmduss) maar zeker wel met de Mixers (ook de Channelmixer), VST(i)'s en MIDI FX...

werkt net bij de crack. o he breedmaken niet. hb het gprobeert, werkte niet. raakte gefrustreerd, pakket gekocht

misschien moeten we een cursus *Slepen, Uittrekken en Mini- & Maximaliseren* organiseren...

Eigenlijk is het ook helemaal niet efficient, zo'n multiple windows interface (daar zijn vast ook onderzoeken naar geweest). Applicaties zoals Tracktion, Renoise en Ableton hebben in dat opzicht een betere workflow en gebruiken niet meerdere windows over elkaar heen zodat je je niet teveel bezig houdt met klikken, slepen etc.

Mee eens. Nou is het wel zo dat Tracktion ook ontworpen is om simpeler te zijn dan Cubase, dat traditioneel ramvol functies zit.

Helaas valt het ze bij Tracktion ook moeilijk om in nieuwere versies vast te houden aan dit principe... een nieuwe versie van software moet 'traditioneel' toch altijd weer meermeermeerrrr features, lampjes en knopjes bevatten... (denkt men).
Ging naar mijn smaak weer ten koste van de workflow in nieuwere versies van Tracktion, dus ben ik uiteindelijk maar gewoon overgestapt naar Cubase SX3.1.

Origineel geplaatst door Breed
Eigenlijk is het ook helemaal niet efficient, zo'n multiple windows interface (daar zijn vast ook onderzoeken naar geweest). Applicaties zoals Tracktion, Renoise en Ableton hebben in dat opzicht een betere workflow en gebruiken niet meerdere windows over elkaar heen zodat je je niet teveel bezig houdt met klikken, slepen etc.

mee eens, en Cubase is altijd al behoorijk van de losse venstertjes geweest wat af en toe behoorlijk irritant kan zijn. Ze zouden die hele interface eens moeten herschrijven tot iets waar je gewoon met dockable elementen en tabs kunt werken, zodat niet alles de hele tijd in losse venstertjes over elkaar ligt. In de grafische wereld zie je dit al in bijna elk programma, maar de audiosoftware lijkt wat interfaces betreft nogal wat achter te lopen.
Ableton live heeft op zich een mooie interface, maar is ook weer zo on-flexibel als het maar kan wat betreft positionering van de interface-elementen en wordt al gauw onoverzichtelijk met grotere hoeveelheden tracks of effecten..

Met Cubase kan je prima je windows organiseren. Bepaalde settings opslaan en die onder sneltoetsen onderbrengen enzo. . . . :eureka:

Coool. Hier in deze thread staan gewoon alle redenen waarom ik zo een grafhekel aan software heb. Dat ge-etter met slepen en klikken en weetikhetwat. Windows is gewoon ellende.

zien jullie dat ik twee bekende issues op het forum heb gecombineerd? hard-vs-soft en win-vs-mac.. :D

Origineel geplaatst door Arv
Coool. Hier in deze thread staan gewoon alle redenen waarom ik zo een grafhekel aan software heb. Dat ge-etter met slepen en klikken en weetikhetwat. Windows is gewoon ellende.

Dat nadeel weegt bij lange na niet op tegen de voordelen he. ;)

Origineel geplaatst door Flesje
Met Cubase kan je prima je windows organiseren. Bepaalde settings opslaan en die onder sneltoetsen onderbrengen enzo. . . . :eureka:

Ja, en dan iedere keer als een dwangneuroot op je sneltoets duwen omdat Cubase in z'n wijsheid besluit je track window te verkleinen omdat je de mixer naar de voorgrond brengt.
Nah... :P Maar goed, het kàn inderdaad wel.

Inderdaad, gewoon docking, zoals al jaren aanwezig in de Photoshops van deze wereld... het zou een leuk idee zijn. Maar voorlopig heb ik liever dat ze 4.1 gebruiken voor het fixen van de MIDI plugin functionaliteit / time correction issues en oh ja... sidechaining ;)

wat een ongelooflijke onzin thread dit :dubbel:

Cubase heeft 10 tallen mogelijkheden om al dit soort dingen te voorkomen, afhankelijk van je werkwijze kun je het helemaal naar je eigen hand zetten (zonder muis of alt / ctrl tab).

ik zelf gebruik veel sneltoetsen, en daarnaast (veel belangrijker!) vaste screensets voor specifieke doeleinden.
dus ik heb aangemaakt:
- arrangement view waarin alles wat je nodig hebt voor het arrangeren van je track overzichtelijk op het scherm in 1 keer neergezet wordt.
- een track view -> voor editten van je tracks (eventueel gekoppeld aan meerdere sporen)
- een afmix view -> met alleen subgroepen voor het totaal project en grafische analysers, fase controllers, etc
- een generieke VST view, waarin de gebruikte instrumenten logisch op het scherm komen
- een full Mixer view, waarin alle sporen die doorgeroute zijn naar subgroepen te voorschijn komen
- een External instruments mixer view, waarin alle hardware mixer kanalen in 1 keer beschikbaar zijn

deze views heb ik gekoppeld aan de functietoetsen.
gevolg: voor de actie die je wilt doen in je sequencer staat alles goed op je scherm (altijd op dezelfde manier) en je hebt helemaal geen muis nodig en je hoeft niet al helemaal niet te slepen.

je moet alleen wel je eigen werksituatie een beetje standariseren.

Origineel geplaatst door quifster

Cubase heeft 10 tallen mogelijkheden om al dit soort dingen te voorkomen, afhankelijk van je werkwijze kun je het helemaal naar je eigen hand zetten (zonder muis of alt / ctrl tab).

ik zelf gebruik veel sneltoetsen, en daarnaast (veel belangrijker!) vaste screensets voor specifieke doeleinden.
dus ik heb aangemaakt:
- arrangement view waarin alles wat je nodig hebt voor het arrangeren van je track overzichtelijk op het scherm in 1 keer neergezet wordt.
- een track view -> voor editten van je tracks (eventueel gekoppeld aan meerdere sporen)
- een afmix view -> met alleen subgroepen voor het totaal project en grafische analysers, fase controllers, etc
- een generieke VST view, waarin de gebruikte instrumenten logisch op het scherm komen
- een full Mixer view, waarin alle sporen die doorgeroute zijn naar subgroepen te voorschijn komen
- een External instruments mixer view, waarin alle hardware mixer kanalen in 1 keer beschikbaar zijn

gevolg: voor de actie die je wilt doen in je sequencer staat alles goed op je scherm (altijd op dezelfde manier) en je hebt helemaal geen muis nodig en je hoeft niet al helemaal niet te slepen.

Ik heb me daar nooit in verdiept maar als jij zegt dat het goed werkt ga ik daar ook is wat tijd aan besteden!

Origineel geplaatst door quifster

dus ik heb aangemaakt:

Maar jij bent dan ook de master of cubase!! In het vervolg: ATMFQ

Origineel geplaatst door Flesje
Zei ik dat wat quif net zei niet al eerder in 1 zin. :D ja duss....

jullie krijgen allebei een koekje! :D

Altijd lachen met die computern00bs. :D

Back