Klassiek componeren...

goran

1984
Ik componeer eens in de zoveel tijd een klassiek nummer, echter, dit doe ik meestal met cubase wat mij eigenlijk ( voor klassiek dan ) niet zo bevalt omdat bij de ( zeer ) snelle stukjes ik het probleem krijg dat ik niet alles zo rechtgetrokken ( quantize ) krijg zoals ik wil...het gaat dus sneller dan de timing 1/128 ... is er een programma die hier speciaal voor ontwikkeld is? of zal het bij live inspelen of omslachtig rechttrekken blijven?

het gaat dus sneller dan de timing 1/128

Dat is wel heeel snel, ik maak ook wel eens wat klassiek maar gebruik er idd gewoon cubase voor.

Moet idd wel zeggen dat het voor sommige partijen (violen in staccato --> hoog tempo bv.) wel eens lastig is. (dat zal jij ook bedoelen idd) maar daar kom je niet omheen denk ik zeker niet softwarematig.

Re: Klassiek componeren...

Origineel geplaatst door goran
niet zo bevalt omdat bij de ( zeer ) snelle stukjes ik het probleem krijg dat ik niet alles zo rechtgetrokken ( quantize ) krijg zoals ik wil...

Zo hoort het toch ....klassieke muziek moet je helemaal niet quantizen( althans als je het mid opneemt ), ik speel zelf klassieke piano , en ook al klinkt het allemaal strak , quantizen dood je muziek ...en dat geldt niet alleen voor classiacal music

Op ned3 heb je welleens van die masterclasses, student piano krijgt dan les van een docent. Heel interessant, nu kan ik geen noten lezen, geen accoorden spelen, maar hij gaat vaak heel diep in op dynamiek, arrangement en timing.

Zo hoort het toch ....klassieke muziek moet je helemaal niet quantizen( althans als je het mid opneemt ), ik speel zelf klassieke piano , en ook al klinkt het allemaal strak , quantizen dood je muziek ...en dat geldt niet alleen voor classiacal music

Daar heb je helemaal gelijk in! het is ook niet mijn bedoeling om alles recht te trekken , maar bepaalde delen .. en die gaan dus erg moeizaam :stupid

Ik zei idd dat ik niet "alles" rechtgetrokken kreeg, hiermee bedoeld ik dus "sommige" stukjes

Laatst gewijzigd:
Dat is wel heeel snel

het is niet dat ik zo snel met m`n vingers kan bewegen (1/128 ), maar sommige stukjes wil ik dichter bij elkaar hebben .. en dat is idd heeeel snel :D

Origineel geplaatst door MULDER MAN
Op ned3 heb je welleens van die masterclasses, student piano krijgt dan les van een docent. Heel interessant, nu kan ik geen noten lezen, geen accoorden spelen, maar hij gaat vaak heel diep in op dynamiek, arrangement en timing.

Ja dat heb ik inderdaad ook eens zitten kijken en was inderdaad interessant.

@Goran: Mag ik vragen wat voor een stijl je dan probeert te maken? Ik meen me te herinneren dat jij vooral in de "hip-hop"zit. Dat is dan toch best wel een frappante combinatie. Natuurlijk niks mis mee :okdan:

het is niet dat ik zo snel met m`n vingers kan bewegen (1/128 ), maar sommige stukjes wil ik dichter bij elkaar hebben .. en dat is idd heeeel snel

Heb jij je tempo wel goed staan ? 1/128 gaat echt nergens meer over... Zet gewoon je snap uit en probeer het dan gewoon gelijk te trekken met de hand.

@Goran: Mag ik vragen wat voor een stijl je dan probeert te maken? Ik meen me te herinneren dat jij vooral in de "hip-hop"zit. Dat is dan toch best wel een frappante combinatie. Natuurlijk niks mis mee

@Olav : Vind het een hele terechte vraag hoor, ik maak idd veel hiphop, maar ook rock en techno liggen me erg veel, en tsja...ik ben qua instrumenten en muziek sinds me jeugd opgegroeid met (vooral) klassiek en koerdisch muziek haha... laat ik maar zeggen dat ik me Kan aanpassen als ik b.v. hiphop moet maken, hoewel het erg vaak ( vind ik ) van alles wat wel een beetje is...

Back