Nemesea bereikt als eerste “SellaBand” de $50.000 grens

ELEKTROMIX

Ingeburgerd
Nemesea bereikt als eerste “SellaBand” de $50.000 grens

Voor de mensen die het nog niet weten:

Het Nederlandse female-fronted metalgezelschap Nemesea heeft drie nummers ter download ter beschikking gesteld via sellaband.com. De nummers zijn afkomstig van het nieuwe album In Control dat op 21 juni uit is gekomen.

De gratis 3 downloads vind je hier

Sellaband, mooi concept he :halleluja

En wat heeft dit met synths te maken, gezien het feit dat de band geen toetsenist (meer) heeft?

Origineel geplaatst door BlackEyed
Is toch een algemene discussie?
Dan nog is de relevantie me niet duidelijk: is het simpelweg reclame voor Nemesea, is het simpelweg reclame voor SellaBand.com, of is het bedoelt om een algemene discussie over SellaBand.com (of Nemesea) te ontketenen?

Overigens moet ik bekennen dat de zaak me enigszins persoonlijk raakt omdat de ex-toetsenist van Nemesea ook de ex-toetsenist van mijn band is.

;) en da's gelijk weer de link met synths..

Kijk dat is Zoids oplossings gerichte denken! ;)

Leuk om te zien dat het salade bend concept werkt en vruchten lijkt af te gaan werpen. Interessant om dit te blijven volgen.

Cd's van Sellaband tellen niet mee in de hitlijst

Het probleem is dat er geen barcode op de eerste vijfduizend cd’s staat. Overbodig, zegt Johan Vosmeijer van Sellaband. “Sellaband stuurt de cd’s rechtstreeks naar de believers, dus er komt geen winkel tussen. Er staat wel een nummer op van 1 tot 5000. Was je de eerste believer, dan krijg je nummertje 1. Dat is veel leuker dan een barcode.” Toch is die barcode essentieel, omdat de albumhitlijst wordt gemaakt op basis van het aantal gescande en dus in de winkel verkochte cd’s.

Sellaband gaat wel cd’s verkopen via de platenwinkels, mét barcode. Toch zal ook dan het aantal verkochte cd’s niet meetellen voor de albumlijst, want daarvoor moet een platenmaatschappij een cd aan de winkel verkopen voor 9,40 euro exclusief BTW. Sellaband zit onder die prijs, op zo’n 7 euro. “Die 9,40 euro slaat nergens op. Zo duur hoeft het echt niet te zijn”, zegt Vosmeijer. “Dat zijn nu eenmaal de spelregels”, zegt Admiraals, die wel aangeeft dat GFK Charts binnenkort de spelregels voor de hitlijsten nog eens wil bekijken. “De chart moet wel een afspiegeling zijn van de huidige markt, dus we moeten wel kijken naar nieuwe concepten als Sellaband.”

Overigens telt Sellaband ook bij de downloads van losse nummers niet mee, om een zelfde reden als bij de albums: de downloads worden vanuit de huidige regels gezien te goedkoop aangeboden om in aanmerking te komen voor een plekje in de hitlijst.

Is naar jullie mening de hitlijst passé? :doei:

Das toch al jaren bekend dat hitlijsten nergens over gaan. Das voor basisschool leerlingen en geestelijk gehandicapten.

ik juich het idee zeker toe, ik heb nu de drie gratis nummers gedownload en ben gelijk overtuigd van deze band. En ga dus de schijf via sellaband kopen.

de band klinkt me na drie nummers al beter dan de commerciele crap van within temptation, ze passen mooi tussen het genre met bands als delain en epica dat toch allemaal nooit echt doorbreekt omdat alle nofu's en de industrie van die crap als within temptation blijft promoten.

tja en als je niet patrick jumpen heet met een klompe dansje op speed kom je niet in de hitlijsten dus idd smackos hitlijsten kun je wel afschaffen, da's alleen voor de herzenlozen.... laat mij bands maar ontdekken via dit soort sites!!

Back