m'n alesis active one flipt!

comet

Stamgast
Hee lads!

kut zeg! zit ik net zwaar in trance muziek te maken, draaien als een bokito aan die knoppen...
hoor ik opeens *PLOP* ... begeefd mn linker monitor speaker het, het gaat om de alesis active one mk2...

ik hoor niets meer door die monitor, wat raar is, het blauwe ledje knippert (normaal brand die constant als die aan staat)... ander snoer geprobeerd, werkt ook niet, zelfde verhaal...
ik baal echt hardcore, wie weet hier meer van? en hoe kan ik dit oplossen?

Argh!!

is hij niet gewoon te warm geworden soms ?

in dat geval zou ik hem eerste een tijdje uitzetten, een half uur in ieder geval.

maar misschien heb je hem ook gewoon opgeblazen ...

hij stond best hard... maar dat staat ie wel vaker :(

dat eerste ga ik sowieso wel ff testen natuurlijk... argh!

als ie is opgeblazen, is dat een dure grap om te maken cker?

... dat is balen...

enig idee of dat te maken is, en wat de kosten daar ongeveer van zal zijn?

Is vast een kwestie van openschroeven en de gefikte voeding verwisselen en dan duimen dat je eindtrappen zelf niet gaar zijn.

Het is zeker geen zekering? voedingen hebben vaak wel een zekering, maar goedkopere voedingen zit die zekering nogal eens vastgesoldeerd mischien.

ja had ik al gedaan, maar bedankt!

kreeg een reactie terug dat ik em van het stroom moest halen, 20 minuutjes wachten en aanzetten, dan zou die uitzichzelf resetten... maargoed, dat had ik al geprobeerd zonder resultaat... moest die knakker op de hoogte houden, nu maar wachten wat ie te vertellen heeft...

edit: staat btw ook niets over in de manual

één van mijn m1 active heeft ook een knipperend ledje met wisselende helderheid. geen probleem met audio trouwens. alleen de led heeft kuren.
lijkt wel alsof ie op een s&h zit met random intervaltijd :D

@
comet

komt er helemaal geen geluid meer uit je speaker, dus uit tweeter en woofer niet? of heel zacht ergens nog wel?

hmm nee, helemaal niets...

wacht nog steeds op een reactie van alesis... maar heb de hoop al een beetje opgegeven, misschien dat een maatje hem kan fixxen.. ben zelf niet zo technisch, helaas...
anders maar een nieuwe kopen ;{

Nee, je kan ze wel per stuk kopen...
anders was het echt ultra gaar geweest...

vandaag ff langs een maatje geweest met die box... paar van die dingen doorgemeten ofzoiets (ben a-technisch!), was niets aan de hand... stekkertjes die op die printplaatjes zitten los gemaakt en schoongemaakt..

vet relaxt dus! want nu werkt het weer! :halleluja :biertje: :biertje:

dat scheelt weer euros.:okdan:
Vraag me nu wel af waarom Alesis dan zegt dat de voeding kapot zou zijn.
Ik heb dit trouwens niet rechtstreeks van Alesis maar van een andere gebruiker , hij had ook een blinking LED had.

Had hetzelfde. Idd ze zeiden dat de voeding kapot was, heb ze weggegooid. Heb nu Dynaudios dus uiteindelijk was het wel prima ;)

Back