micro moog potmeters zijn die schoon te maken? Inc. foto van de potmeters in kwestie

Q-bus

een nul
micro moog potmeters zijn die schoon te maken? Inc. foto van de potmeters in kwestie

Net een beetje impulsief mijn micro moog uit elkaar geschroeft..

Deze potmeters zijn een beetje gammel en maken slecht contact maar ik hoop dat deze (makkelijk) te servicen zijn.
Kan iemand me er wat over vertellen?

Attachments

• dsc02776.jpg
    dsc02776.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 92
en deze, volgensmij dezelfde.
T zijn van die KLIK KLIK KLIK schakelaars.

Attachments

• dsc02777.jpg
    dsc02777.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
ik heb er ook 1 op de micromoog die rammelig is (de oktaafschakelaar) en ik heb begrepen dat het lastige dingen zijn die niet te openen zijn en vervangen zouden moeten worden.
bij mij valt het gelukkig wel mee, ik hoop bij jou ook. anders zou je het best op zoek kunnen gaan naar een andere micromoog of potmeters. succes.

en als het je te erg stoort, wil ik je micromoog wel ;) heb nog een mooie nord modular!

Re: micro moog potmeters zijn die schoon te maken? Inc. foto van de potmeters in kwe

Re: micro moog potmeters zijn die schoon te maken? Inc. foto van de potmeters in kwe

Deze potmeters zijn een beetje gammel

Potmeters? Je foto is van SW801 en SW802, dat zijn twee 2x6 standen schakelaars.

Origineel geplaatst door Q-bus
haha!
Ja ik heb wel intresse in je korg mono poly:engel:

ik ben een zeer grote micromoog fan, dus kom maar met een voorstel.

maar als ik trouwens naar het plaatje kijk, zou ik denken (ben een leek!) dat je de moer er bovenaf kan draaien en dan misschien de bovenkant er zo af kan tillen en wellicht daarna de as eruit.

etaoin: je hebt natuurlijk gelijk. zelf heb ik ook altijd de neiging alles met een asje waar een knop op gaat een potmeter te noemen. maar een schakelaar is wel wat anders.

ik zie nogal wat roest ?, is een algehele onderhouds/afstelbeurt niet eens een idee, ze zijn het waard.

Re: Re: micro moog potmeters zijn die schoon te maken? Inc. foto van de potmeters in

Re: Re: micro moog potmeters zijn die schoon te maken? Inc. foto van de potmeters in

Origineel geplaatst door etaoin
Potmeters? Je foto is van SW801 en SW802, dat zijn twee 2x6 standen schakelaars.

Weer wat geleerd.
In mijn 2e post noemde ik ze ook KLAK KLAK KLAK schakelaars dus ik zat al in de buurt.

Heb m weer in elkaar geschroefd en hij lijkt t nu normaal te doen!
Hopelijk blijft t ff zo!

Back