reverb apparatuur

endonyx

Noize is the message?
tot welke mpx apparaten van lexicon ( ff een makkelijke referentie gebruiken hehe ) is het kwaliteit vergelijkbaar van software reverbs uit de hoge regionen zoals waves renesaince reverb en al (dus geen exotische zoals altiverb!!!)

vraag me dit af ivm een mogelijke aanschaf van een mpx1 en vroeg me af hoe hoog de kwaliteit van de softwarereverbs zijn thanx in advance!!!

ik zelf denk dat de mpx100 wel het algemene niveua van pluginreverbs is

neej maar bedoelde de vraag meer als i op i vergelijking met bv. tc natiove reverb en waves renesaince reverb tegenover hardware reverbs: tot welke mpx apparaat komen de softreverbs ong. snap je.

aha en de mpx 200 en 550 halen softreverbs die ook dan?
de mpx 1 is niet te halen met softreverbs denk ik tenmisnte de eerste paar jaar nog niet hehehe

Tsja, zelf ben ik niet zo kapot van de TC native reverb. Ze komen ook uit met een nieuwere versie had ik gelezen (SOS geloof ik)
Maar de Waves komt in de buurt van de mpx 500 serie denk ik. Denk dat het er om hangt of je hem net zo fijn vindt als de MPX1. Denk dat hij er tussenin zit.

uche uche uche....

Das natuurlijk niet helemaal waar. Voor Protools TDM systemen maar ook voor Native PC/MAC zijn echt wel plugins verkrijgbaar die highend reverb leveren en net zo veel of minder kosten als een MPX-1.
Ik noem: Realverb Pro, Lexiverb, Altiverb

Zelf gebruik ik Realverb Pro en dat is toch wel erg mooi en zeker beter dan bijv. een TC M-one of MPX500.
Het is moelijk uit te leggen waarom het zo mooi is maar je hoort 't meteen...

Origineel geplaatst door endonyx
de mpx 1 is niet te halen met softreverbs denk ik tenmisnte de eerste paar jaar nog niet hehehe

chorus op de early reflections misschien ? noem maar ff een zijstraatje :D

MAAR wil geen protools en kan geen protools systeem draaien :( :D

hoe is de mpx-1 in vergelijking tot tc firworx?

Mag ik jullie er ff op wijzen dat de MPX 500 en de MPX 1 exact dezelfde algoritmes en lexichip aan boord hebben? Dus ook dezelfde reverb.

en wat is het verdere verschil tussen die twee dan ?

Back