m-audio delta 44 ervaringen

olaf

Ouwe rot
heeft iemand ervaringen met de m-audio delta 44 ? ik heb overhaast een usb kaart gekocht (m-audio quatro) en zit erover te denken om m misschien in te ruilen voor de delta 44. eerst natuurlijk even goed testen maar ik zou graag nu al even wat ervaringen over de delta 44 willen horen, dan kan ik beter beslissen.

thanx
8>

De delta44 is een topkaart. Ik heb er een tijd lang een gehad en later ben ik ge-upgrade naar een delta1010.
Ik heb de kaart zelfs aan 2 vrienden aangeraden en die zijn er beiden erg blij mee. Als de specs je aanstaan ( 4x in en 4 x out) dan is er geen reden om te twijfelen. Het geluid is goed, de drivers worden telkens verbeterd en uitgebreid en het kastje is lekker stevig. Daar kan je zo met een auto overheen rijden.

inderdaad niets dan lof over deze kaart, het is een goede kaart, met zeer lage latency, drivers worden regelmatig geupdate en het kastje is erg stevig. Misschien verkoop ik hem binnenkort nog een keer als ik zo'n rme kaart te pakken kan krijgen met 2 adat uitgangen en 1 ingang, die rme kaart werkt dan vrij goed met mijn 01v samen, maar via de analoge poorten werkt het nu ook perfect. In ieder geval, ik zou hem voor geen goud wegdoen, behalve voor zo'n adat kaart van rme.

Yo, ook ik heb een Delta 44.. Inderdaad no problemo met dat ding (WindowsXP).. Wel effe de goeie ASIO driver uit het lijstje pikken bij de diverse aplicaties maar dan is er (bijna) geen latency meer.. COOL!
En klopt ja, die breakout box is gemaakt van armoured plated high impact re-enforced steel van 4 cm dik. Tenmiste, zo voelt het aan.. :D

Arv

ik had eerst een maandag-ochtend modelletje DSP2000 van hoontech...die heb ik ingeruild voor een delta44 met een focusrite trakmaster voor de mic-preamps..wel wat minder specs enzo qua I/O en digitaal maar deze doet het perfect...en ik heb ook het gevoel (dus niet getest) dat de drivers/hardware een stuk stabieler en efficienter draaien dan die van de Hoontech..niets dan lof dus

Olaf

en de 1010lt??

en de 1010lt??

ik zag nu ook de delta 1010lt op thomann voor een mooit prijsje ! goedkoper dan de quattro die ik heb en misschien wil inruilen. iemand ervaring met deze ???
:biertje:

Geen ervaring mee, maar het is veel voor weinig. Als je geen problemen hebt met messy kabels is het 'n mooi ding.

is die voor de rest vergelijkbaar met (dezelfde converters e.d., latency) de delta 44 ? of is het echt een hele andere kaart ? zou je m prefereren boven de quattro ??
thanx !

problemen met quattro ook bij delta 44

problemen met quattro ook bij delta 44

ik heb met mijn quattro problemen met de volgende programma's:
- sound forge 6 (herkent de hele kaart niet)
- kontakt (blauw scherm)
- gigasampler (geeft aan niet compatibel te zijn met de quattro en kan dus niet opstarten)

ik vraag me af of jullie met de delta 44 dezelfde problemen hebben ? zo nee, dan wil ik m dus gaan inruilen.

verder geeft de quattro asio overloads als ik flink met absynth bezig ben. kennen jullie dit probleem en kan dit nog meer toenemen als ik mijn processor van 1,6 naar 3 ga upgraden en met een dubbel aantal plug-ins en soft synths ga werken? hoe zit dit met de delta 44 en of 1010 ?

bedankt alvast voor de informatie !

soundforge gebruik ik niet, dus dat zou ik niet weten, ik gebruik nml. wavelab
kontakt gebruik ik wel en die draait hier perfect.
gigasampler gebruik ik ook niet.
Ik heb een 1,8ghz en heb nog NOOIT last van overload gehad. Het is wel zo dat usb een hogere vertraging geeft en meer belasting op je pc legt, maar dat dat zoveel scheelt lijkt me sterk. De delta44 draait hier gewoon superstrak en heb nog nooit 1 probleempje ondervonden. Ik denk niet dat processor upgraden veel uitmaakt (althans in theorie dan). De praktijk wil nog wel eens uitwijzen dat sommige componenten niet echt met elkaar samenwerken, waardoor je een onstabiel systeem zou kunnen krijgen.

Welk moederbord en processor heb je? Chipset, fabrikant, type geheugen...

Asio Overloads en dergelijke heb ik nog nooit gehad op mijn AMD 1 Ghz met Delta44 dus rekenkracht heb je genoeg...
Dit lijkt me meer een driverprobleem... Dit kun je evengoed voorhebben met een Delta...

Re: problemen met quattro ook bij delta 44

Re: problemen met quattro ook bij delta 44

Origineel geplaatst door olaf
ik heb met mijn quattro problemen met de volgende programma's:
- sound forge 6 (herkent de hele kaart niet)
- kontakt (blauw scherm)
- gigasampler (geeft aan niet compatibel te zijn met de quattro en kan dus niet opstarten)

ik vraag me af of jullie met de delta 44 dezelfde problemen hebben ? zo nee, dan wil ik m dus gaan inruilen.

verder geeft de quattro asio overloads als ik flink met absynth bezig ben. kennen jullie dit probleem en kan dit nog meer toenemen als ik mijn processor van 1,6 naar 3 ga upgraden en met een dubbel aantal plug-ins en soft synths ga werken? hoe zit dit met de delta 44 en of 1010 ?

bedankt alvast voor de informatie !

over soundforge en de quatro: van sirjamez begrijp ik dat je de quatro specifiek moet omschakelen tussen ASIO en "windows"MME/directX mode..... aangezien soundforge geen ASIO ondersteunt bij mijn weten zal dit je probleem waarschijnlijk zijn, nl dat je quatro nog in ASIO mode staat...

gigasampler gebruikt GSIF drivers, heb je die geinstalleerd?

kontakt weet iknie: heb je al kontakt(hihihi) met NI opgenomen?

Olaf

Re: Re: problemen met quattro ook bij delta 44

Re: Re: problemen met quattro ook bij delta 44

Origineel geplaatst door olafmol
over soundforge en de quatro: van sirjamez begrijp ik dat je de quatro specifiek moet omschakelen tussen ASIO en "windows"MME/directX mode..... aangezien soundforge geen ASIO ondersteunt bij mijn weten zal dit je probleem waarschijnlijk zijn, nl dat je quatro nog in ASIO mode staat...

gigasampler gebruikt GSIF drivers, heb je die geinstalleerd?

kontakt weet iknie: heb je al kontakt(hihihi) met NI opgenomen?

Olaf

wat soundforge betreft: ik had inderdaad al naar mme geswitched maar dan doet ie het nog steeds niet. ik zit er trouwens zowiezo over te denken om die kaart terug te brengen. ik heb m gewoon impulsief gekocht omdat ik een nieuwe synth wilde samplen op 24 bit/ 96 khz en eigenlijk had ik de multiface van rme in mijn hoofd. dus ik denk eigenlijk dat ik toch maar weer voor die ga. wel veel duurder. verkoop ik mijn mixertje en mpc (speel toch nog niet live) voor extra geld en plug gewoon alles direct in mijn kaart. superstrak opnemen en ik neem maar aan dat dit soort professionele kaarten geen compatibiliteitsproblemen hebben. maar ja, hier moet ik nog wel even een weekendje over slapen... :P

vreemd joh....er zijn geneog mensen die wel prima met de quatro kunnen werken..... ik durf het bijna niet te vragen: VIA chipset? de laatste servicepacks en USB updates voor je OS geinstalleerd?

Olaf

Delta 66

Delta 66

Origineel geplaatst door Roonan
Ik heb de Delta 66, dat is een 44 met digitale in/out.
Ben super tevreden, nooit meer crashes en klinkt geweldig.

Stond er trouwens van te kijken dat de kaart nu nog net zo duur is als twee jaar geleden.....

Is E 439,- bij Feedback "goeie" prijs? & Werkt ie okay onder Windows 2000? Ik ga 'm waarschijnlijk aanschaffen want m'n Guillemot Isis werkt niet onder W2K (Die sukkels vertikken het om drivers te updaten). Iemand nog een Isis kopen? :)

Back