Zeeeeer domme vraag

ropstah

Professioneel amateur
Uuhm kan iemand mij misschien helpen met dit domme probleem.. :-)

Ik heb net een mooi setje Monitors ontvangen van Tascam met TRS ingang. Ik heb mijn TS kabels erin gestopt en wil ze er nu graag weer uithalen... Hoe moet dit?

Er zit zo'n PUSH dingetje naast, maar als ik die indruk en alsnog vrij hard trek dan beweegt er nog niets...

ik hoop dat 'k niet gebanned word voor dit soort vragen whehe

Is het zo'n TRS XLR combo ingang? Dan hoef je niet op de 'push' te drukken bij een TS plug. Dit is wel raar hoor.. Hoe hard trek je? :D Ik heb zelf ook wel van die combo ingangen als daar een jack inzit moet je idd flink kracht zetten om m d'r uit te krijgen.

thx voor je antwoord.. ze zijn er uit!

ik was te voorzichtig en die PUSH knop leidde me af hehe

maakt het veel verschil tussen balanced en unbalanced kabels om meteen maar ff een vraag van iets meer niveau te plaatsen?

Gr.
Robert

Origineel geplaatst door ropstah
maakt het veel verschil tussen balanced en unbalanced kabels om meteen maar ff een vraag van iets meer niveau te plaatsen?
theoretisch wel
maar als het werkt, waarom veranderen?

ipv trs kabels zou je ook 3pins xlr`s kunnen gebruiken voor een balanced verbinding

hehe ja sorry had moeten zoeken..

ik heb een Emu 0404 gekocht. Daar zit een TRS/TS uitgang op (balanced/unbalanced). Dus ga zoiezo geen XLR gebruiken. Maar hij is inderdaad al zo zuiver als het maar wezen kan.. dus zie nog geen reden om balanced kabels te kopen...

Thx

gebalanceerd is leuk als je je kabels over grotere afstand wil leggen of last hebt van interferentie.
zo niet, dan is't niet direct nodig.

Back