leela james samplen

Maks

Gromit the Evil Operator
ben op een track gestoten van leela james (long time coming) waar in het begin een 11-tal seconden trompetjes zitten die ik graag zou samplen. later in de track komen ze nog is terug. nu sample ik soms wel meer, maar dan altijd onherkenbaar, en helemaal verknipt. deze trompetjes zou ik -buiten gere-pitched en versnelt- vrij origineel willen houden. wat zou ik nu doen? ik ben naast een hoop andere projecten aan een pop/funk/soul/hiphop EP'tje aan't werken om binnenkort mee naar buiten te treden, dus het zal hopelijk wel gehoord gaan worden... zou ik nu toestemming proberen vragen aan leela james zelf, wat niet onmogelijk lijkt, of nog even niks doen en gewoon gebruiken, tot er wie weet ooit een platenfirma is (na het zelf verspreiden van EP), en dan pas tot clearen overgaan?

ehm ligt eraan wat je oplage is, wettelijk is t t slimst om te clearen, maar als je toch niet gecheckt word door labels ofzo is het de moeite niet waard als je weinig verkoopt

overigens...weet niet of dat nu zon hiphoppuristen ding is, maar ik zou persoonlijk nooit iets samplen wat nog onder hiphop zou kunnen vallen, of wat pas recent uitgekomen is.

dat is ook met clearen gezien vragen om gezeik eigenlijk

Origineel geplaatst door Christov

overigens...weet niet of dat nu zon hiphoppuristen ding is, maar ik zou persoonlijk nooit iets samplen wat nog onder hiphop zou kunnen vallen, of wat pas recent uitgekomen is.

yips, spott on, dat was ik ook aan het denken. en tis nu ook niet bepaald een onbekend bigbandplaatje uit de jaren 50 ofzo, idd 8o)

kga het toch nog is moeten afwegen. was er net zo vol van, maar misschien toch maar alternatief zoeken en garantie op geen gezeik ;)

Je zou eens kunnen kijken of de producer van Leela James die trompetjes wel zelf heeft in laten spelen of ook gesampled heeft. In het laatste geval zou ik dan gaan zoeken naar de plaat waaruit ze gesampled zijn.

Origineel geplaatst door Lotuz
Je zou eens kunnen kijken of de producer van Leela James die trompetjes wel zelf heeft in laten spelen of ook gesampled heeft. In het laatste geval zou ik dan gaan zoeken naar de plaat waaruit ze gesampled zijn.

had ik al wat naar gegoogled, doch nog niks gevonden... en mijn leela james tracks zijn itunes music store downloads, dus heb geen 'boekje' ;-) misschien eens naar op zoek gaan

Back