herhalend kastje

goran

1984
Hey,

Ik zoek een kastje waarmee je b.v. je gitaar lijn mee kunt inspelen, het zich herhaalt en je er nog een lijn bovenop kunt spelen.
Ook dat er een pedaal optie op zit en het vanuit dat punt niet meer verder opneemt, zich nog wel herhaalt en je vervolgens verder kunt spelen,
ik heb zitten zoeken onder recorders e.d. maar volgens mij is dat het dus niet hehe ... en ik durf te wedden dat de meeste hier wèl weten hoe zo`n ding heet :D

.

.

Najib Amhali gebruikt hem ook in zijn show, erg cool ok hoe hij dat doet

Die meid doet inderdaad hele leuke dingen met dat ding. Zeer muzikaal. Weet iemand toevallig welk pedaaL zij precies gebruikt?

Schame on me ... weer even on-topic dus, moderatie was inderdaad wel terecht, maar ja soms wordt je een beetje melig he...

Attachments

• kt2.jpg
    kt2.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 95
tape. als je het geld hebt. goedkope namaakmeuk als het echt hardware moet zijn anders een vsttje. ook tape. klinkt net iets minder, maar eer je dat hoort ben je der al lang mee bezig ;) success dermee

Het filmpje kan ik helaas niet bekijken, maar ik heb zelf een Akai Headrush 2 waarmee je redelijk goed "on the fly" loops kunt maken en overdubben. Gebruik hem wel eens om bijvoorbeeld met analoge synths weirde achtergrondloops te maken door er telkens een geluidje aan toe te voegen - dit kan echt inspiratie geven :)

Maar er zullen vast wel betere apparaten voor zijn met meer mogelijkheden.

Deze dus.....

Maar ik gebruik hem zelf voornamelijk als delay eigenlijk.

Attachments

• 417_image_med_akai-headrush.jpg
    417_image_med_akai-headrush.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 93
die is ook stevig. had m laatst bij feedback even geprobeerd. in de trant van herhalend kastje doet ie zn werk goed voor een acceptabel bedrag

Ik heb hem zelf nooit gebruikt, vandaar dat ik het niet zeker weet, maar kan de Korg Kaosspad ook niet loopen? Gaaf is dan dat je er allerlei geschifte dingen mee kan doen. Volgens mij heb ik die gast van Radiohead dat al een paar keer zien doen.

Een Korg Ax1g (deze heb ik, dus vandaar dat ik het zeker weet) kan het wel, en dat ding kost 2e hands geen drol.

Edit: Dat gruwelijke MF-ing klapvee in dat clipje van KT Tunstall :stupid

Origineel geplaatst door Roel
die nieuwe kaosspad (is dat de 3 alweer) kan loopen

Ik acht de KP3 niet echt geschikt voor dit soort werk. de softbuttons kun je misschien met je blote voeten dikke teen een beetje bedienen maar met schoenen aan echt niet ;)

-C-

Origineel geplaatst door Roel
ligt er helemaal aan in welke situatie je de looper wilt gebruiken ;)

ah yeah.... ooooh yeaaah aaaaaaaaaahhhh...

enz?

kjik ook eens naar de BOSS (roland) RC-2, RC-20, en RC-50!

Back