Groove de Soleil - Workout Jive

Baseman

Turn up the low
Hoi,
Voor het eerst maar eens een House achtige track gemaakt met vocalen. De track is nog niet helemaal af, maar ver genoeg om het hier te posten. Onderstaande heb ik gebruikt om de track te maken:

- Cubase Studio 4 (eq, reverb, delay, compressie)
- Sampletank (Bass, Rhodes, Sax)
- Battery 2, (voor de drums)
- Losse samples
- Vocalen (opgenomen bij de studio waar ik pianoles volg)

Download de track hier

heb een beetje miksed fielings....lekker vrolijk een zomers en het tovert een glimlach op m'n gezicht bij de regen buiten. Sax sound vind ik leuk. Verder vind ik het te eentonig, er moeten meer unieke elementen in, meer akkoorden en hooks. De hooklines die je hebt klinken opzich lekker, maar ze komen me wat te bekend voor. Mix en productietechnisch vind ik het nogal droog en gesequenced, misschien wat meer galm, meer soundscape elementjes erdoor en meer live-spel zodat het wat dynamiek krijgt. De stem is lekker, top gezongen!

Vind de mix erg goed. Vind de sax op 1 of andere manier niet zo realistisch klinken. Ook zou de saxpartij wat meer variatie kunnen gebruiken. Zang vind ik ook goed. Verder is het echt wel een lekker nummer.:okdan:

Wat betreft de unieke elementen, ik zal eens goed gaan luisteren naar vergelijkbare tracks en misschien dat ik daar wat ideeen kan opdoen. Om wat het levendiger te laten klinken misschien toch maar eens wat muzikanten uitnodigen.
De sax vond ik zelf ook vrij statisch klinken, ben nog wel bezig geweest met andere plugins maar kwam er niet echt verder mee.

Hiervoor was ik altijd met trance bezig en daar waren dat soort dingen toch wat minder aan de orde, en het viel mij wat tegen om het allemaal zo te krijgen.. Maar het is toch zeer leuk om te doen, en wil ook nog meerdere tracks gaan maken. Om zo wat ervaring op te doen.

Klinkt lekker.
Persoonlijk zou ik een andere kick gebruikt hebben maar da's smaak den'k.

Op zich een lekker nummer, alleen mis ik iets. Kan niet precies omschrijven wat, maar hij klinkt wat "leeg".

Back