JD800...250e.

een jd990 vindtje nog wel eens voor 3a350
en ik hoor daarde laatste jaren eg veel mensen erg enthousiast over

handson control = soms ook wel belangrijk
hieropt forum had iemand ..vanwege een "overlijden" een paar maanden terug nog en jd800 voor d8ik 450.- ook net geprijst nog wel denkik

lijkt me een aardevolle machine
net zoiets as datje een microwave xt ...of rack hebt

t soundjes bouwen gaat stukken easyerrrrr:z

JD800 blijft gewoon een fijne bak, zeker met de stringscard erbij. 250 euro is natuurlijk een lachtertje, als hij in een goede staat is.

Origineel geplaatst door dj_bomber
Alleen... zie die maar eens HEEL naar nederland te krijgen.. bij verzendschade is het onvervangbaar.
Hier in nl bv. al hoe goed je alles ook inpakt.. dat tnt-tuig krijgt alles gemold hier :stupid :frons:

Da's echt erg, vorige maand een EMU 6400 verstuurd, kwam in gruzelementen aan...verzekerd verzonden, maar niets vergoed.
weg €250 =(

Origineel geplaatst door EVO
Da's echt erg, vorige maand een EMU 6400 verstuurd, kwam in gruzelementen aan...verzekerd verzonden, maar niets vergoed.
weg €250 =(

Hoi EVO

Wat was de rede dat je het niet vergoed kreeg?
Het was toch verzekerd verzonden?waarom zou je het anders verzekeren

Ik vermoed zoiets lulligs als "de schade moet wel meteen en direct bij afgifte van het pakket geconstateerd zijn (openmaken terwijl de postbode wacht) want achteraf kunt u geen aanspraak maken op schadevergoeding". En dat zijn dus van die leuke ### geintjes waarmee TNT je naait als jij niet thuis was en het pakket bij de buren is afgeleverd die het wel aannemen maar vaak niet checken. Je verwijt je buren niets want die zijn zo aardig het voor je aan te nemen maar zo zit jij wel met een probleem. Ik heb dit eens gehad en het toen bij TNT/KPMG heel hoog op moeten spelen om de defecte zaken vergoed te krijgen. En als je het niet verzekerd hebt laten verzenden heb je geen aanspraak behalve wat lullige excuses zoals "nee meneer we kunnen helaas niet voor u nagaan waar het mis gegaan is"". Stelletje trutten zijn het :stupid :(

Origineel geplaatst door EVO
weg €250 =(

dat niet alleen maar je gaat geen dingen in gruzelementen op de post gooien lijkt me... Reden genoeg voor TPG om te vergoeden?

Zoals Bomber het aanhaalde, zo is het precies gegaan...:(
Genaaid dus. :kont:

Tja,echt lullig voor je dat dat tegenwoordig nog zo kan.
Er is van mij op het moment een jv1080 onderweg naar een vriendelijke koper,,ik hou mijn hart vast.

Heeft er altijd imposant uitgezien deze synth. Ik ben bang dat hij het alleen van zijn uiterlijk moet hebben. Aan de demo's te horen klinkt het filter nergens naar (veels te scherp). Wat heb je aan die hoeveelheid knoppen wanneer de basissample ruk klinkt? http://www.geocities.com/jd800center/

Origineel geplaatst door Catalunya
Heeft er altijd imposant uitgezien deze synth. Ik ben bang dat hij het alleen van zijn uiterlijk moet hebben. Aan de demo's te horen klinkt het filter nergens naar (veels te scherp). Wat heb je aan die hoeveelheid knoppen wanneer de basissample ruk klinkt? http://www.geocities.com/jd800center/

Smaken verschillen natuurlijk, maar hier ben ik het toch niet mee eens. Er zitten meer dan genoeg interessante samples in de JD-800 (zelfs zonder cards) en ik heb er echt al veel mooie sounds uit weten te halen. Inderdaad is de soundengine op zichzelf niet echt bijzonder vergeleken met andere bakken of modules, maar juist door al die knoppen kom je toch op resultaten die je anders niet zo snel bereikt. Je probeert veel sneller dingen uit is mijn ervaring.

Met het filter moet je inderdaad wel oppassen, bij te veel resonantie krijg je een soort distortion die niet echt gebruikelijk is. Maar er is verder prima omheen te werken en zelfs die "distortion" kan je nuttig inzetten om bepaalde lo-fi grunge achtige geluiden te maken.

Ik zie de JD-800 voornamelijk als echte digitale synth waarmee je echt prachtige pads en strings kan maken en geluiden die als ragfijne ijskristallen uit je speakers komen. Maar ook hele bizarre dingen zijn er mee te maken, waarbij de effecten goed van pas komen. Ik vind dan ook niet dat hij het alleen van zijn uiterlijk moet hebben :)

Origineel geplaatst door Hooihuis

Met het filter moet je inderdaad wel oppassen, bij te veel resonantie krijg je een soort distortion die niet echt gebruikelijk is.
[/B]

en zo is de TB-303 groot geworden.................:)

Back