roland juno-d op macbook aansluiten

mathijsluijten

Nieuwkomer
Ik zit in een band en ben de laatste tijd aan het proberen hoe ik met mijn synth
een toevoeging kan geven aan onze muziek. Hiervoor heb Ik laatst een macbook
aangeschaft en wil mijn roland juno-d hierop aansluiten.
Hiervoor heb ik een midi-usb interface van edirol (um-1)
Maar helaas wilde mijn macbook voor en na het installeren van de os x drivers de
synthesizer niet herkennen... Ik heb heel veel manieren geprobeerd om mijn macbook
de synthesizer te laten herkennen maar het lukt gewoon op geen enkele manier...
ik heb de handleiding bij installatie van de drivers precies gevolgd maar dit zonder enig
resultaat. ook heb ik geboot met het inhouden van alt+appeltje+p+r maar dit had
ook weinig effect.... Op mijn pc kreeg ik mijn synth wel aangesloten dus ik weet niet
wat nou het probleem eigenlijk is.
Als iemand weet wat het probleem is VERTEL HET ME ALSJEBLIEFT!

gr. mathijs

ff voor de duidelijkheid: wat bedoel je met "de synthesizer te laten herkennen".

In mijn optiek hoeft je MacBook alleen de Edirol USB midi unit te herkennen. Een synth die via Midi herkent wordt heb ik nog niet meegemaakt.

Wordt je interface wel herkent?

Kijk bij: Applications -> Utilities -> Audio Midi Setup en dan op Midi klikken. Hier hoort het apparaat te staan.

Nog nieuws onder de zon of is t opgelost?

Re: roland juno-d op macbook aansluiten

Origineel geplaatst door mathijsluijten
Ik zit in een band en ben de laatste tijd aan het proberen hoe ik met mijn synth
een toevoeging kan geven aan onze muziek. Hiervoor heb Ik laatst een macbook
aangeschaft en wil mijn roland juno-d hierop aansluiten.
Hiervoor heb ik een midi-usb interface van edirol (um-1)
Maar helaas wilde mijn macbook voor en na het installeren van de os x drivers de
synthesizer niet herkennen... Ik heb heel veel manieren geprobeerd om mijn macbook
de synthesizer te laten herkennen maar het lukt gewoon op geen enkele manier...
ik heb de handleiding bij installatie van de drivers precies gevolgd maar dit zonder enig
resultaat. ook heb ik geboot met het inhouden van alt+appeltje+p+r maar dit had
ook weinig effect.... Op mijn pc kreeg ik mijn synth wel aangesloten dus ik weet niet
wat nou het probleem eigenlijk is.
Als iemand weet wat het probleem is VERTEL HET ME ALSJEBLIEFT!

gr. mathijs

drivers?

Stukkie software om apparatuur te laten werken?

Magoe... volgens mij was de nood niet zo hoog aangezien dr 0 reaktie meer komt.

* verlaat de thread, deur dicht doet

Origineel geplaatst door The Q
Stukkie software om apparatuur te laten werken?

Magoe... volgens mij was de nood niet zo hoog aangezien dr 0 reaktie meer komt.

* verlaat de thread, deur dicht doet

Ik snap wat een driver is, ik werk ook wel eens met windows. Maar een driver installeren op mac os x? Heb ik nooit hoeven doen. Kan misschien liggen aan het feit dat het nieuwste wat ik aan hardware heb liggen een Korg N364 is. Voor mijn Phonic midi-usb hub, heb ik nooit drivers hoeven installeren.

Laatst gewijzigd:
roept om de deur
Voor mijn Motu meuk is het standaard. Zonder universal installer software kan je niets met die apparaten op Mac.

Een 828 is niet echt nieuw ofzo... ach mijn Xboard moest ook een "driver" geinstalleerd heben. Zo raar vind ik het allemaal niet.

:slotje:

Back