Trackmutes in patternmode bij de MV8800

alankara

Nieuwkomer
MV8800

Beste Allemaal,

wie o wie weet het!

Is het mogelijk om naast het te triggeren van patterns via de pads ook trackmutes te kunnen uitvoeren via de pads (in patternmode) zonder dat daarbij de muziek stopt!! Want ik wil dit graag live gaan gebruiken.
Dit is heel gebruikelijk wel te kunnen bij bijvoorbeeld de mpc's maar ook de grooveboxen van roland. Het is mij nog niet duidelijk of de mv8800 dit kan en hoe dit dan werkt!

Weet iemand hier meer over?

thx

Alan

mv8800

mv8800

Hallo als je die owner's manuel heb moet je naar pagina m-135 volg dan de stappen oké

THX,

Dat had ik idd al gecheckt maar als ik live bezig ben en via de pads de patterns trigger en vervolgens de solo en mutes ook wil bedienen via de pads stopt de machine met spelen. Live is dit dus geen optie. Hier kwam ik achter toen in zelf het apparaat in de winkel aan het uitproberen was. Ik werke toen wel in Patternmode, mogelijk werkt dit wel in songmode (patterntrack) ?
De akai MPC4000 heeft hier zelfs speciaal 2 knoppen voor (mutes/next seq).

cheerz en dank tot dusver,

ALan

Sorry voor de spam, maar heb hier een goeie mpc4000, die ik in een ruildeal wil betrekken met een MV8800, moest je niet tevreden zijn over je MV.

Gewoon negeren als dit niks is.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je je partials/patterns muten door SHIFT in te houden en dan op PAD BANKS te drukken.

Ik werk altijd rechtstreeks in Song mode omdat ik dat gewend ben en heb me nog helemaal niet verdiept in Patternmode omdat oude MPC gebruikers die naar de MV overstapten mij vertelde dat ze dit makkelijker vonden omdat dit ongeveer hetzelfde werkte.
Ik wil dit nog wel gaan leren maar wat heb je er eigenlijk aan? Je kunt toch ook gewoon je samples selecteren en verwijderen op bepaalde plaatsen waar je bijvoorbeeld je snares niet wil hebben.

Back