Romi/o (usb midi interface)

Syco

Ingeburgerd
Hallo, ik heb een vraagje..
ik heb gisteren zo Romi/o gekocht om usb aan te sluiten..
maar hij werkt niet..!
Alle instellingen van mijn pc staan goed, er is net iemand geweest die dat heeft bekeken en gedaan.
Kan iemand me uitleggen, ik heb hem geinstalleerd met de cd-rom, aangesloten maar ik heb geen signaal.
Ik wil mijn midi controller en keyboard zo aansluiten om het te gebruiken met fruityloops.. weet iemadn hoe of wat ??

bedankt

Denk dat je iets meer informatie moet geven.

*Hoe het apparaat werkt niet?
word hij wel detecteerd in je windows apparaatbeheer?

*Midicontroller en keyboard aansluiten.
Heb je dat goed gedaan.

even als volgd, midi kastje output --> keyboard midi in. keyboard midi out --> controller midi in. controller midi out --> midi kastje input.

*Wat voor keyboard en midicontroller?????
Ook wel makkelijk te vermelden.

ps. je weet dat midi enkel voor midisignalen is, en niks met geluid te maken heeft he?

Helppp

Helppp

hey.

Ik kan mijn Romi/o aangesloten en ik kan spelen met mijn keyboard, en opnemen maar als ik het wil afspelen, komt er GEEN geluid uit !!
ik kan dit nergens terug vinden, ik zit al erg lang met deze probleem, ka iemand me helpen..
Kent iemand fruityloops goed, zodat hij me kan vertellen als ik fouten instellingen heb staan ofzo..
Ik heb signaal en alles, ik kan opnemen maar geen geluid....

Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
Denk dat je iets meer informatie moet geven.

*Hoe het apparaat werkt niet?
word hij wel detecteerd in je windows apparaatbeheer?

*Midicontroller en keyboard aansluiten.
Heb je dat goed gedaan.

even als volgd, midi kastje output --> keyboard midi in. keyboard midi out --> controller midi in. controller midi out --> midi kastje input.

*Wat voor keyboard en midicontroller?????
Ook wel makkelijk te vermelden.

ps. je weet dat midi enkel voor midisignalen is, en niks met geluid te maken heeft he?
Ik heb alles goed aangesloten, ik heb eindelijk signaal en ik heb hem midi EN usb aangesloten, ik kan opnemen met audio en dan krijg ik ook noten, maar ik kan ze niet bewerken..!
ik wil gewoon simpel opnemen & de noten verplaatsen of bewerken..kan dit ?????!!! ( ik wil de geluiden van mijn keyboard in fruityloops hebben opgenomen dus..)

Origineel geplaatst door Syco
Ik heb alles goed aangesloten, ik heb eindelijk signaal en ik heb hem midi EN usb aangesloten, ik kan opnemen met audio en dan krijg ik ook noten, maar ik kan ze niet bewerken..!
ik wil gewoon simpel opnemen & de noten verplaatsen of bewerken..kan dit ?????!!! ( ik wil de geluiden van mijn keyboard in fruityloops hebben opgenomen dus..)
midi = noten (en wat ander gebrabbel)
maar zeker geen audio

Whoops! Ik voel weer een cursus MIDI vs. Audio opkomen....

Lees effe deze tread goed door. Wellicht dat dat één en ander verduidelijkt. Ik ben bang dat je een aantal zaken door elkaar haalt, danwel niet helemaal goed door hebt. Misschien ook eens goed de handleiding van FL doorlezen...

Origineel geplaatst door meesha74
Whoops! Ik voel weer een cursus MIDI vs. Audio opkomen....

Lees effe deze tread goed door. Wellicht dat dat één en ander verduidelijkt. Ik ben bang dat je een aantal zaken door elkaar haalt, danwel niet helemaal goed door hebt. Misschien ook eens goed de handleiding van FL doorlezen...
Het enige wat ik moet = Opnemen MET noten & audio .. kan dit in ieder geval ?? of gaat het niet.. Heeft iemand dat,en kan het me uitgelegt worden ?? ! ik wil met mijn midi controller de klanken van mijn keyboard besturen, en zo opnemen (met noten) in fruityloops.. ik hbe een Sound Blaster als geluidskaart..hij is helemaal goed ingesteld.
is er mss iets aan mijn instellingen ofzo, aan die van fruityloops ofoz, ? wat moet ik aanduiden om de klanken van mijn keyboard daarin op te nemen zodat ik noten zie en kan aanpassen(want dat lukt niet, maar ik kan wel opnemen maar niet aanpassen!) in fruityloops..

Wat wil je opnemen? Midi of audio? Wat voor keyboard en/of midi controller heb je. Wat jij wil kan zeker wel met fruityloops en de geluidskaart die je hebt (hoewel het niet de meest geschikte kaart hiervoor is), maar vertel nou eens precies welk apparaat je op welk manier hebt aangesloten en wat je precies wilt gaan opnemen.

Als je zowel midi als audio wilt opnemen zul je in ieder geval zowel de midi in en uitgangen goed moeten aansluiten / configureren als de audio aansluitingen van je audiobron.

Verder denk ik dat je één en ander heel erg duidelijk uitgelegd kunt vinden in de handleiding. (welke instellingen en knoppen je moet indrukken).

Dus.... Wat is precies je werkmethode en wat wil je bereiken? (uit je omschrijving denk ik op te maken dat je met een midi controller midi noten wilt inspelen die worden weergegeven door de klankbron uit je keyboard.)

(effe voor de duidelijkheid: Ik ken FL zelf niet maar er zijn hier genoeg mensen die het wel hebben, maar probeer ff een wat duidelijker omschrijving te geven)

Speciaal... midi in het kort.

Je speelt op je keyboard, deze stuur midi naar FL (of wat dan ook). Fl neemt deze noten op (dus niet de geluiden) Speel je hierna fl weer af, stuurt FL de noten naar je KEYBOARD welke deze weer afspeelt.
Je audio out van je keyboard naar de line-in van je geluidskaart.
Is je keyboard slechts een controller (vandaar dat we ook vragen om HET TYPE te vermelden) Zal er geen geluid uit komen, zul je eerst in fl een VSTI (werkt fl daarmee?) moeten selecteren.
(of uiteraard met externe modules)

Dus noem alles nu op wat je hebt, en HOE je hebt aangesloten. "Het is goed aangesloten en iemand heeft dat gecontroleerd" helpt niet. Buiten dat is het ook niet correct aangesloten, anders werkte het wel nl :Z

dus 1). Opsommen wat je hebt, en hoe je het NU hebt aangesloten.
2). ZO duidelijk mogelijk zijn.

Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
Speciaal... midi in het kort.

Je speelt op je keyboard, deze stuur midi naar FL (of wat dan ook). Fl neemt deze noten op (dus niet de geluiden) Speel je hierna fl weer af, stuurt FL de noten naar je KEYBOARD welke deze weer afspeelt.
Je audio out van je keyboard naar de line-in van je geluidskaart.
Is je keyboard slechts een controller (vandaar dat we ook vragen om HET TYPE te vermelden) Zal er geen geluid uit komen, zul je eerst in fl een VSTI (werkt fl daarmee?) moeten selecteren.
(of uiteraard met externe modules)

Dus noem alles nu op wat je hebt, en HOE je hebt aangesloten. "Het is goed aangesloten en iemand heeft dat gecontroleerd" helpt niet. Buiten dat is het ook niet correct aangesloten, anders werkte het wel nl :Z

dus 1). Opsommen wat je hebt, en hoe je het NU hebt aangesloten.
2). ZO duidelijk mogelijk zijn.

ok..,, ik heb een midi interface( Romi/o ) met usb voor de pc en aan de andere kant midi in, midi out 1 en midi out 2.
De midi out 2 heb ik aangesloten aan de midicontroller,midi in en die werkt ook, ik kan fl studio geluiden sturen.
Nu heb ik een keyboard Yamaha Psr 1500 en wil ik de klanken van de keyboard gebruiken opnemen in fl studio 7 op de pianoroll en ze eventueel bewerken(noten verplaatsen,dus,noten verplaatsen en bewerken, maar dat hij ook bewerkt word! niet alleen de noten bewerken en de klank blijft hetzelfde, dat heeft geen nut,dus dat is niet de bedoeling)..
Ik heb dus de midi in van de interface in de midi out van de keyboard en de midi out 1 van de interface aan de midi in van de keyboard.

Hoe kan ik dit doen want het lukt me niet.......

Vind het nog steeds een onduidelijk verhaal. WAT voor midi controller heb je? En hoe kun je nou een MIDI out aansluiten op een MIDI in van een Midicontroller? Die zit er toch niet op? Waarom wil je MIDI signaal naar een midi controller sturen?

Wat bedoel je met FL studio kan geluiden sturen?? Gebruik je VSTi's?

Dat verhaal met de psr is me ook niet duidelijk. Je wilt noten op de Pianorol opnemen (dus MIDI) en deze bewerken (dus noten verplaatsen / korter of langer maken) maar ook de klank bewerken? Het veranderen van de klank van je keyboard (dus het geluid) moet je in het keyboard zelf doen. FL heeft het geluid van je PSR niet opgenomen, alleen de Midi data. Weet je zeker dat je volledig begrijpt wat Midi is?

Als je de klank van je psr wilt veranderen in FL dan zul je het Audio van je PSR moeten opnemen op een audiospoor in FL, dus dan moet je de audio uitgangen van je psr aansluiten op de ingangen van de geluidskaart.

MIDI is geen audio!

Vind het nog steeds een onduidelijk verhaal. WAT voor midi controller heb je? En hoe kun je nou een MIDI out aansluiten op een MIDI in van een Midicontroller? Die zit er toch niet op? Waarom wil je MIDI signaal naar een midi controller sturen?

Wat bedoel je met FL studio kan geluiden sturen?? Gebruik je VSTi's?

Dat verhaal met de psr is me ook niet duidelijk. Je wilt noten op de Pianorol opnemen (dus MIDI) en deze bewerken (dus noten verplaatsen / korter of langer maken) maar ook de klank bewerken? Het veranderen van de klank van je keyboard (dus het geluid) moet je in het keyboard zelf doen. FL heeft het geluid van je PSR niet opgenomen, alleen de Midi data. Weet je zeker dat je volledig begrijpt wat Midi is?

Als je de klank van je psr wilt veranderen in FL dan zul je het Audio van je PSR moeten opnemen op een audiospoor in FL, dus dan moet je de audio uitgangen van je psr aansluiten op de ingangen van de geluidskaart.

MIDI is geen audio!
Kan ik met mijn psr-1500 meteen opnemen zonder dat hij eerst naar mijn midi controller(edirol pcr-m50)moet gaan.
http://www.reversemusic.nl/blog/ DIT is wat ik moet hebben.!! kijk de laatste filmpje(en voorlaatste) van de eerste pagina van die site..
Hij speelt gewoon noten in(met de klank) met de microkorg, naar fruityloops, zo moet ik dat hebben..

dat is alles wat ik moet hebben.. (mijn midi controller heeft een midi in en midi out) /// ik wil de klanken van mijn psr-1500 NIET veranderen, ik wil de geluiden die daarin zitten gewoon opnemen in fruityloops(pianoroll)

Of wij snappen jouw niet of jij snapt midi niet.
Fruityloops neemt geen, ik herhaal GEEEEEEN klanken op. Alleen je noten!!!
(of je moet met samples gaan werken

Druk jij een toets op je keyboard in stuurt hij een midisignaal naar Fruityloops, DIT IS GEEN GELUID. Dit is een "code" waarin staat welke noot jij hebt aangeslagen, en met welke gevoeligheid, en met welk instrument etc.etc.

Als jij nu gaat afspelen vanuit fruitloops (dus wat je net hebt opgenomen) Stuurt fruityloops dat zelfde signaal terug naar je keyboard, en je KEYBOARD speelt (zonder dat een toets op het klavier beweegt) Die bepaalde noot/toon of wat dan ook. Je moet dan zorgen dat het volume op je keyboard wel aanstaat.

Maar ik zal het nog 1 x proberen met je.
Computer midi out-->Keyboard midi in
Keyboard midi out -->computer midi in.
Keyboard AUDIO out-->computer line-in (geluidskaart, van jack naar minijack waarschijnlijk, maar ook omdat je dit niet vermeld hebt WETEN WE HET NIET)

Vergeet je midicontroller even, en doe eerst alleen dit.
Gebruik gewoon de 1e outputs.. dus geen midi2 of 3 maar gewoon 1.
Als je dit werkend hebt, gaan we later wel naar de volgende stap om je controller ook mee te nemen

Evt, kanalen instellen in FL (staat in de manual, ik ken FL niet)
Klaar..... en je hebt wat je wilt. Maar je moet goed onthouden en weten dat je 2 zaken hebt, MIDI en AUDIO. Audio is wat je hoort, en MIDI verteld aan in dit geval je keyboard wat er gehoord moet worden.
Het verhaal is erg simpel, alleen je moet wel begrijpen wat midi is en hoe het werkt. Je moet dus leren dat midi niks anders is als een simpele text code met daarin de desbetreffende gegevens (maar goed, dit zei ik al)

Inderdaad, wat Alexandre zegt. Luister, we willen je graag helpen, maar dat lukt niet als je geen antwoord geeft op de dingen die we jou vragen. Het enige wat jij hier roept is: "...ik wil dít kunnen en dát moet zo werken..." maar je verteld ons niet duidelijk welke stappen je precies het gedaan.

Zoals gezegd, ik heb het idee dat je niet volledig snapt hoe een dergelijk systeem in elkaar zit. Waarom heb je bijvoorbeeld een midi controller gekocht?

Wat die gasten in dat clipje doen is vrij simpel: Ze hebben de Korg via midi in en out aangesloten op de laptop, en nemen midi data op in de pianorol. Deze noten kunnen ze met de muis verplaatsen. Hoe dit werkt staat ongetwijfeld in de handleiding. (hebben zij waarschijnlijk ook even een half uurtje doorgekeken!).

Mocht het niet werken (dat kan natuurlijk, als er iets niet goed staat ingesteld of je ziet iets over het hoofd) dan kunnen we je daarbij helpen, maar dan moet je duidelijk zijn in wat je hebt gedaan en wat er wel / niet werkt!

Nogmaals we willen je helpen, maar je moet ons wel wat duidelijke feedback geven. En.....verdiep je eens goed in MIDI!!!

Inderdaad, wat Alexandre zegt. Luister, we willen je graag helpen, maar dat lukt niet als je geen antwoord geeft op de dingen die we jou vragen. Het enige wat jij hier roept is: "...ik wil dít kunnen en dát moet zo werken..." maar je verteld ons niet duidelijk welke stappen je precies het gedaan.

Zoals gezegd, ik heb het idee dat je niet volledig snapt hoe een dergelijk systeem in elkaar zit. Waarom heb je bijvoorbeeld een midi controller gekocht?

Wat die gasten in dat clipje doen is vrij simpel: Ze hebben de Korg via midi in en out aangesloten op de laptop, en nemen midi data op in de pianorol. Deze noten kunnen ze met de muis verplaatsen. Hoe dit werkt staat ongetwijfeld in de handleiding. (hebben zij waarschijnlijk ook even een half uurtje doorgekeken!).

Mocht het niet werken (dat kan natuurlijk, als er iets niet goed staat ingesteld of je ziet iets over het hoofd) dan kunnen we je daarbij helpen, maar dan moet je duidelijk zijn in wat je hebt gedaan en wat er wel / niet werkt!

Nogmaals we willen je helpen, maar je moet ons wel wat duidelijke feedback geven. En.....verdiep je eens goed in MIDI!!!

ok ! ik wil het erg graag gedaan krijgen, het is belangrijk.
Ik heb een midi controller gekocht om beats te maken met losse (afgehaalde samples van internet)
Dat is ook gelukt voor paar maanden..
Maar wat die jongen op die clip doet, hij gebruikt ook samples van de pc toch? want eerst dacht ik dat hij die klanken zelf had gemaakt, maar dat was mijn bedoeling ook, keyboard en synth. komt op hetzelfde neer, je maakt/gebruikt een klank van je synth(net als die van de video) en neemt meteen op, waarbij je zoals hij doet, de noten ook nog eens kan verplaatsen..maar goedd..
Maar is dit mogelijk wat ik allemaal zeg ??! (wat die jongen doet met zijn microkorg) dus, een klank maken met de synth. en dan opnemen met fruityloops, en dan nog eens de noten kunnen verplaatsen enzo verder.. want ze hebbe me verteld, dat Midi gewoon gebruikt word voor noten te zien maar geen geluid, en audio natuurlijk voor geluid, maar gaat die niet samen ??!

hoe dan ook..

ik heb mijn keyboard aangesloten aan zo een interfact (Romi/o) dus midi in -midi out ..
& dan steekt de interface in mijn usb van mijn pc..
& dan heb ik nog eens mijn keyboard aangesloten aan mijn geluidskaart(soundblaster) in de audio.. (2 kabels,rode&witte)

Dus ik heb hem midi aangesloten & audio, maar op mijn interface brand het lichtje niet van 'midi-out', dus kan hij nooit iets terug afspelen van wat ik net heb opgenomen toch?
dat is mijn probleem.. en Meesha 74 zei van dat fruityloops een signaal terug stuurd, zodat de keyboard het opgenomen dan afspeelt, dat lukt ook niet, (de volume staat aan)
Kent iemnd mss deze interface, het is een kleine Romi/o Usb Midi Interface (1-in / 2-out ,, 32 Midi channels)
ik denk dat het allemaal door de interface komtt, want ik heb ook geen signaal op fruityloops.. alleen brand het lichtje van de interface, het lichtje van pw/link

i denk dat ik ongeveer alles heb gezegt, moest ik iets gemist hebben, zeg het me aub !! ik heb echt hulp nodigg...

bedankt voor jullie reacties!!

Oké, nog één keer!!

FL NEEMT GEEN KLANKEN OP! Het neemt midi noten op.

Wat die jongen in het clipje doet is: Hij heeft een geluidje gemaakt in z'n korg. Hij speelt via MIDI zijn noten in. DIE worden door FL opgenomen. en bij het afspelen stuurt FL die midi noten terug naar de Korg waar het geluid uit komt.

Dus wat jij moet doen is in je keyboard een geluidje kiezen, dit via de midi interface opnemen in FL. Bij het weergeven stuurt FL dit weer terug via MIDI naar je keyboard, waar het geluid uit komt.

Worden de gespeelde noten wel opgenomen in de pianorol? Heb je de midi kanalen goed op elkaar afgestemd? Heb je de juiste MIDI in en outputs in FL geselecteerd?

want ze hebbe me verteld, dat Midi gewoon gebruikt word voor noten te zien maar geen geluid, en audio natuurlijk voor geluid, maar gaat die niet samen ??!

BEGRIJP JE HELEMAAL 100% WAT MIDI IS?

Edirol PCM-30. Dat heeft toch zeker ook wel een USB poort! Is dus controller en interface in 1. Dus heb je die andere usb midi interface helemaal niet nodig. Je moet toch ergens beginnen...

Oké, nog één keer!!

FL NEEMT GEEN KLANKEN OP! Het neemt midi noten op.

Wat die jongen in het clipje doet is: Hij heeft een geluidje gemaakt in z'n korg. Hij speelt via MIDI zijn noten in. DIE worden door FL opgenomen. en bij het afspelen stuurt FL die midi noten terug naar de Korg waar het geluid uit komt.

Dus wat jij moet doen is in je keyboard een geluidje kiezen, dit via de midi interface opnemen in FL. Bij het weergeven stuurt FL dit weer terug via MIDI naar je keyboard, waar het geluid uit komt.

Worden de gespeelde noten wel opgenomen in de pianorol? Heb je de midi kanalen goed op elkaar afgestemd? Heb je de juiste MIDI in en outputs in FL geselecteerd?

BEGRIJP JE HELEMAAL 100% WAT MIDI IS?
ok, ik snap het,maar waarom gaat dat dan niet bij mij,, dat hij de 'midi noten' terug afspeelt met de keyboard waarmee ik ze heb ingespeelt.
Het is gewoon Midi in - Midi out naar interface en interface usb aansluiten.
Maar hoe dan ook, dus zo doet die ene van de clipje het, als opneemt verschijnen zijn er alleen noten, als hij afspeelt, speelt hij af met de korg, maar als de korg niet aangesloten is, speelt hij niks aff want er zijn alleen noten.

ik wil net hetzelfde doen met mijn keyboard, net als die in die clip, wat moet ik hiervoor doen, de aansluitingen steken correct.. (((even zonder midi controller))) & ik heb geen 'midi-out' op mijn interface..
weet iemand welke instellingen ik daarbij moet doen bij fruityloops, om het zo te laten werken ??

Als je record met FL, en je speelt noten, verschijnen deze dan wel IN je pianoroll?
Zo ja, dan gaat er met MIDI uitsturen wat fout, in dat geval gok ik op een channel probleem, maar zoals ik zei, ik ken FL niet. Elk programmatje heeft zo zijn eigen instructies.

Back