Origineel geplaatst door meesha74
Inderdaad, wat Alexandre zegt. Luister, we willen je graag helpen, maar dat lukt niet als je geen antwoord geeft op de dingen die we jou vragen. Het enige wat jij hier roept is: "...ik wil dít kunnen en dát moet zo werken..." maar je verteld ons niet duidelijk welke stappen je precies het gedaan.
Zoals gezegd, ik heb het idee dat je niet volledig snapt hoe een dergelijk systeem in elkaar zit. Waarom heb je bijvoorbeeld een midi controller gekocht?
Wat die gasten in dat clipje doen is vrij simpel: Ze hebben de Korg via midi in en out aangesloten op de laptop, en nemen midi data op in de pianorol. Deze noten kunnen ze met de muis verplaatsen. Hoe dit werkt staat ongetwijfeld in de handleiding. (hebben zij waarschijnlijk ook even een half uurtje doorgekeken!).
Mocht het niet werken (dat kan natuurlijk, als er iets niet goed staat ingesteld of je ziet iets over het hoofd) dan kunnen we je daarbij helpen, maar dan moet je duidelijk zijn in wat je hebt gedaan en wat er wel / niet werkt!
Nogmaals we willen je helpen, maar je moet ons wel wat duidelijke feedback geven. En.....verdiep je eens goed in MIDI!!!
ok ! ik wil het erg graag gedaan krijgen, het is belangrijk.
Ik heb een midi controller gekocht om beats te maken met losse (afgehaalde samples van internet)
Dat is ook gelukt voor paar maanden..
Maar wat die jongen op die clip doet, hij gebruikt ook samples van de pc toch? want eerst dacht ik dat hij die klanken zelf had gemaakt, maar dat was mijn bedoeling ook, keyboard en synth. komt op hetzelfde neer, je maakt/gebruikt een klank van je synth(net als die van de video) en neemt meteen op, waarbij je zoals hij doet, de noten ook nog eens kan verplaatsen..maar goedd..
Maar is dit mogelijk wat ik allemaal zeg ??! (wat die jongen doet met zijn microkorg) dus, een klank maken met de synth. en dan opnemen met fruityloops, en dan nog eens de noten kunnen verplaatsen enzo verder.. want ze hebbe me verteld, dat Midi gewoon gebruikt word voor noten te zien maar geen geluid, en audio natuurlijk voor geluid, maar gaat die niet samen ??!
hoe dan ook..
ik heb mijn keyboard aangesloten aan zo een interfact (Romi/o) dus midi in -midi out ..
& dan steekt de interface in mijn usb van mijn pc..
& dan heb ik nog eens mijn keyboard aangesloten aan mijn geluidskaart(soundblaster) in de audio.. (2 kabels,rode&witte)
Dus ik heb hem midi aangesloten & audio, maar op mijn interface brand het lichtje niet van 'midi-out', dus kan hij nooit iets terug afspelen van wat ik net heb opgenomen toch?
dat is mijn probleem.. en Meesha 74 zei van dat fruityloops een signaal terug stuurd, zodat de keyboard het opgenomen dan afspeelt, dat lukt ook niet, (de volume staat aan)
Kent iemnd mss deze interface, het is een kleine Romi/o Usb Midi Interface (1-in / 2-out ,, 32 Midi channels)
ik denk dat het allemaal door de interface komtt, want ik heb ook geen signaal op fruityloops.. alleen brand het lichtje van de interface, het lichtje van pw/link
i denk dat ik ongeveer alles heb gezegt, moest ik iets gemist hebben, zeg het me aub !! ik heb echt hulp nodigg...
bedankt voor jullie reacties!!