Romi/o (usb midi interface)

Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
Als je record met FL, en je speelt noten, verschijnen deze dan wel IN je pianoroll?
Zo ja, dan gaat er met MIDI uitsturen wat fout, in dat geval gok ik op een channel probleem, maar zoals ik zei, ik ken FL niet. Elk programmatje heeft zo zijn eigen instructies.
Jahh, de noten verschijnen in de piano roll zelf, als ik hem open heb staan.

Origineel geplaatst door meesha74
Ok, now we're getting somewhere!

Controleer eens welk midi kanaal is gekozen voor het weergeven van de ingespeelde partij. Is ook de juiste midi uitgang gekozen?

(ik ken FL ook niet maar kan je wel tips geven...)
welke kanaal hoort het te zijn ?
i heb hier staan: Microsoft Midi-mapper, 1-romi/o MIDI, (dan heb ik nog een 'vierkantje'=hardware port), Microsoft Gs Wavetable-software, 2-Romi-o MIDI ... dat staat allemaal bij out.
Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze gaan niet.
Moet ik mss iets doen aan de keyboard midi control instelling ?? want het kan aan dat liggen toch?!
mss iets aan de transmit van de keyboard.. ofzo
bedankt

Je weet dat bij de Rom I/O de labels zijn gericht vanuit de pc? Dus je moet datgene wat als output 1 gelabeld is aansluiten op de in van je keyboard aansluiten en vice versa. Had ik int begin ook niet door.

Origineel geplaatst door The Poisoner
Je weet dat bij de Rom I/O de labels zijn gericht vanuit de pc? Dus je moet datgene wat als output 1 gelabeld is aansluiten op de in van je keyboard aansluiten en vice versa. Had ik int begin ook niet door.

Altijd zo ;-), en eerder al vermeld.
Hoe dan ook, verdiep je in CHannels.

Je kan een channel instellen op je Keyboard. neem hiervoor 1
doe het zelfde in FL studio. En dat zou het moeten zijn.
Hoe je dit doet? MANUAL!

ok, bedankt jongens, ik ga grondig de handleiding lezenn tot ik het vind !

ik ben er bijna, nog een paar instellingen en alles is in orde !

bedanktt iedereen.

... Het is geluktt.. maar met cubase Sx. daar gaat hij perfect op !
Ik denk dat er gewoon een simpele instelling moet worden gedaan in fruityloops, want daarop gaat hij nog niet, ik zie alleen nog maar noten, geen klank komt eruit via de keyboard..
Iemand die goed met fruityloops overweg kan, kan dit mij toch vertellen ???!!! nog een instelling en ik kan verder, !!!

Back