firewire interface voor macbook, 2 in 2 uit, budget

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik zoek een goeie betaalbare firewire interface (usb kan ook, maar dan wel low latency) heel basic, maar dan wel met hele goeie converters (niveau ala digi 002, motu &rme)

weet iemand iets??

Hier gekeken in de meest overzichtelijke draad van het forum? ...

Daar wordt je zometeen toch wel in geplempt

ohnee he, had ik nou maar niet macbook in mn head getiept,,

Nou snel dan voordat ik in die gare thread gevoegd wordt :)

Zat toevallig ff naar de Yamana Go 44 te kijken. Is dat niet wat voor je? net onder de 200 euri.
klik

wat een obscuur bakkie is dat, ik kan er geen reviews over vinden en hij wordt ook op gearslutz and musicians friends doodgezwegen,, bizar!!!

misschien is de Echo audiofire 2 iets voor je ? ik zag hem toevallig op de Echo site staan, lijkt me interessant spul. Oudere kaarten van Echo zoals de Mia klinken in iedergeval heel erg okay, dus ik denk dat dat bij deze ook wel goed zit.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
klinkt zeker interessant, ik kende alleen de audiofire pro, die witte,, thanx

is de phonic firefly (24-bit/192kHz) geen goede oplossing, of de yamaha uw500 (20bit/32 kHz en 44.1 kHz, 48 kHz usb) of zelfs de behringer fca202 firewire (24-bit/96Khz) ? ten aanzien van een digi002 (24-bit/96kHz)

M-audio firewire 410.

deze heeft wel meer mogelijkheden,

kost rond de 340 euro.

ik heb hem ook op mijn macbook aangesloten, en ben er redelijk goed tevreden over.

drivers worden snel geupdate (maar dat kan wel enkele dagen duren dus niet te veel updates van apple uitvoeren)

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Re: firewire interface voor macbook, 2 in 2 uit, budget

(niveau ala digi 002, motu &rme)

weet iemand iets??

zo te horen zoek je dus al iets wat meer richting hi-end gaat. Een m-audio dingetje, een yamaha etc. is dat dus duidelijk niet (motu overigens ook niet echt...)

http://www.apogeedigital.com/products/minime.php

apogee mini me klinkt meer als wat je zoekt...

Eventueel een digidesign Mbox (1 of 2) maar die zijn lang niet zo goed als die apogees.

http://www.mhlabs.com/metric_halo/products/mio/uln2/

ULN2 van metric halo is eventueel nog beter maar ook prijziger...

@musicman: iemand een behringer device adviseren als hij als referentie digidesign, motu en RME opgeeft lijkt me niet echt advies... Niet om je kundigheid te benadelen (of om er uberhaupt een waardeoordeel aan te geven) maar ik denk dat je me punt wel snapt... (en dat je behringer wel een beetje kent...)

wat een obscuur bakkie is dat, ik kan er geen reviews over vinden en hij wordt ook op gearslutz and musicians friends doodgezwegen,, bizar!!!

op mijn vorige opleiding werd deze gebruikt en was geen verkeerd apparaat. Zeer zeker niet. Werkte onder windows (op een brakke compaq/hp machine (die bakken waren helemaal afgeragged)) goed met cubase.

Origineel geplaatst door JelleWaltman
Presonus Inspire?

ik heb met de berhinger en de m-audio 1814werkt en die werkte bijde perfect naar behoren. (natuurlijk is behringer idd geen 002, maar jhet ligt er ook aan wat je wilt uitgeven) wat ik vooral wil zeggen is dat je je niet moet laten blind staren op een naam (ookal is behringer en digi idd een groot verschil)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Slipperman
op mijn vorige opleiding werd deze gebruikt en was geen verkeerd apparaat. Zeer zeker niet. Werkte onder windows (op een brakke compaq/hp machine (die bakken waren helemaal afgeragged)) goed met cubase.

Wat vond je van die converters??

Ik denk dat de konnekt 8 kwa converters het interesantst is voor mij op dit moment

Wat vond je van die converters??

Ik denk dat de konnekt 8 kwa converters het interesantst is voor mij op dit moment
geen idee eigenlijk... op dat moment was ik meer een beginner en van bovenstaande merken had ik nog nooit gehoord...

Presonus is geen slechte maar vooral hun duurdere apparaten zijn beter in kwaliteit...

Misschien een 1e versie mbox? Focusrite preamps uit de ik meen green series...

of zowieso, focusrite saffire (le) misschien een idee?

overigens, tc electronics. Ben alleen bekend met een e ffect device van hun, als de convertors gelijk zijn dan vind ik tc electronics behoorlijk clean, koud en kil...

daarbij, hoeveel wil je echt gaan uitgeven en in hoeverre zijn convertors werkelijk belangrijk voor wat je doet en zelf wilt? Als de kwaliteit echt uitmaakt, kijk dan toch naar die apogee, heb je wat meer uit te geven dan is metric halo een goede... Metric halo is compacter en beter dan digidesign...

zo high end hoeft het ook weer niet hoor. ik heb met de fireface400 gewerkt en dat klonk al goed genoeg. Maar die audiophile van m-audio vond ik weer echt veeeeel te slecht klinken.

Saffire hoor ik niet veel goeds over de drivers,,
M-box mischien wel aardig, maar dan moet ik wel iets met protools le kunnen.

Mischien de Alesis io4,, iemand daarmee ervaring??

mbox hoef je niet met pro tools te gebruiken. Werkt op mac via coreaudio gewoon in andere DAWs waaronder cubeest, logic, digital performer en zelfs cockos reaper...

daarbij, een fireface 400 kost volgens mij net zoveel of misschien meer dan die apogee en die fireface is wel groter (maar misschien dat je daar juist meer aan heb)

Mocht je het al in die hoek gaan zoeken, overweeg dan de presonus firestudio al kan ik je niet garanderen dattie 100% lekker werkt op mac... Heb op me iMac aardig wat gezeik ermee (ben inmiddels beta tester) maar de geluidskwaliteit is echt retegoed.

Origineel geplaatst door Slipperman
mbox hoef je niet met pro tools te gebruiken. Werkt op mac via coreaudio gewoon in andere DAWs waaronder cubeest, logic, digital performer en zelfs cockos reaper...

daarbij, een fireface 400 kost volgens mij net zoveel of misschien meer dan die apogee en die fireface is wel groter (maar misschien dat je daar juist meer aan heb)

Mocht je het al in die hoek gaan zoeken, overweeg dan de presonus firestudio al kan ik je niet garanderen dattie 100% lekker werkt op mac... Heb op me iMac aardig wat gezeik ermee (ben inmiddels beta tester) maar de geluidskwaliteit is echt retegoed.

Nee maar die mbox is wel duurder dan een aantal andere geluidskaarten met kwa hardware interssantere specs,, je betaalt dus ook voor Protools bij de mbox en niet alleen voor de hardware,,, dus als protools le niet interessant is voor mij, heeft d mbox geen meerwaarde.

Fireface is voor mij echt te duur, ik vind ook die cuemix niet lekker werken bij de RME.

De tc konnekt heeft waanzinnige converters, op gearslutz was er een blind test, en kwam de konnekt er beter uit dan de fireface.
Maar ook bij de konnekt zijn er driver issues.

Firepod/studio is ook een optie, nog even goed googlen over de drivers

heb je ervaringen met andere interfaces waar je het mee kan vergelijken?

goeie prijs die presonus, ziet er alleen wat plastic uit.

Back