Bestaan er geluidskaarten die uw algemene VST / VSTi's helpen processen?

maar met een huidige goede proc zou je toch gewoon genoeg moeten kunnen draaien.
Ik heb zelf een Dual code 3.2 GHZ en daar kan verdomt veel op en die is inmiddels alweer voorbij gestreeft
door de C2D intels die nog een zon 20 to 30% meer power hebben.

Het is dat ik niet technisch genoeg ben, maar anders "gat in de markt"..

Origineel geplaatst door Grooveron
maar met een huidige goede proc zou je toch gewoon genoeg moeten kunnen draaien.
Ik heb zelf een Dual code 3.2 GHZ en daar kan verdomt veel op en die is inmiddels alweer voorbij gestreeft
door de C2D intels die nog een zon 20 to 30% meer power hebben.

Op zich wel mee eens. Vaak ligt ook een minder goede configuratie van de computer aan de problemen ten grondslag (ikke dus.:z). Gebruik mijn computer ook voor andere zaken (misschien verkeerde zuinigheid). Maar ik dwaal af.

Origineel geplaatst door Synthy
Op zich wel mee eens. Vaak ligt ook een minder goede configuratie van de computer aan de problemen ten grondslag (ikke dus.:z). Gebruik mijn computer ook voor andere zaken (misschien verkeerde zuinigheid). Maar ik dwaal af.

Ik zou ooit graag live willen spelen en zou dus alles met mijn laptop willen doen. Gezien deze "maar" een dual-core 1,8ghz is en ik zo weinig mogelijk wil pre-renderen zit ik toch een beetje krap (maar tis nog te doen) met mijn krachten. :-/

Greets

Vaak ligt ook een minder goede configuratie van de computer aan de problemen ten grondslag

Ja, of gewoon het gebruik. Met software wordt je erg 'lui' en maak je setups waar je met hardware niet eens over na zou denken. Er was niet zo lang geleden nog iemand hier op het forum die reverb wilde toevoegen en daartoe op elke losse track een reverb-plugin gezet had, met in al deze plugins dezelfde setting (ipv even een aux te gebruiken met maar 1 plugin). Dat zijn wel manieren om heel snel uit je CPU te geraken...

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar mensen denken nogal snel dat hun computer te langzaam is, terwijl ze op een systeem zitten waar je een paar jaar geleden alleen maar van kon dromen. En ook toen werd er gewoon muziek gemaakt.

Origineel geplaatst door etaoin
Er was niet zo lang geleden nog iemand hier op het forum die reverb wilde toevoegen en daartoe op elke losse track een reverb-plugin gezet had, met in al deze plugins dezelfde setting (ipv even een aux te gebruiken met maar 1 plugin). Dat zijn wel manieren om heel snel uit je CPU te geraken...

Haha, ik was het niet, maar zal niet zeggen dat het mij niet zal kunnen overkomen :o: . Ik ben een redelijk nOOb wat dit alles betreft. Lezen van een manual (RTFM) wil nog wel eens helpen dan, maar ze zijn vaak zo dik.
Bij mij is het vaak proberen (met vallen en opstaan) :geslaagd:.

Laatst gewijzigd:
Ja, of gewoon het gebruik. Met software wordt je erg 'lui' en maak je setups waar je met hardware niet eens over na zou denken. Er was niet zo lang geleden nog iemand hier op het forum die reverb wilde toevoegen en daartoe op elke losse track een reverb-plugin gezet had, met in al deze plugins dezelfde setting (ipv even een aux te gebruiken met maar 1 plugin). Dat zijn wel manieren om heel snel uit je CPU te geraken...

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar mensen denken nogal snel dat hun computer te langzaam is, terwijl ze op een systeem zitten waar je een paar jaar geleden alleen maar van kon dromen. En ook toen werd er gewoon muziek gemaakt.

Ik ga der gewoon mee moeten leren leven dat ik samples ga moeten gebruiken en niet alles via VST's moet produceren. Ben dus geen voorstander van pre-rendered stuff.

of gewoon wat cpu vriendelijke plugins gebruiken...............zoals synth1 e.d. gewoon wat oudere plugins gebruiken, die eten over het algemeen wat minder cpu, gebruik maken van program changes zoals je ook met hardware deed.

ed routen van fx wil ook wel eens de trick doen!!

Origineel geplaatst door plieuw
...ed routen van fx wil ook wel eens de trick doen!! [/B]

Routen van fx? :-)

Ik ben al zover dat ik wel weet dat fx meestal = vst's. Maar ben een newbie en heb nog nooit gerouteerd op zijn audio's. :stupid Wel mbt netwerken bv.

Greets en merci voor de info!

*edit: en ik zie op je myspace dat je een emu hebt...dewelke?

Origineel geplaatst door Dr.Drane
Routing van fx? :confused:

Ja, zo van bv. een galm op een fx-channel of bus zetten en dan per kanaal er naartoe senden i.p.v. elke keer een aparte galm te openen.

Origineel geplaatst door Subgroover
Ja, zo van bv. een galm op een fx-channel of bus zetten en dan per kanaal er naartoe senden i.p.v. elke keer een aparte galm te openen.

Ahzo, k, merci voor de info. En toevallig ook enig idee hoe kan ik in ableton een kanaal naar een effect kan sturen?

Thx en groeten

Volgens mij via RTFM..

Grootste manko is vaak ook de kennis (en ervaring) van de mensen zelf die voor dit soort 'problemen' zorgen. Daarom zijn de meeste vragen hier ook vaak eenvoudig op te lossen omdat als je de basis wat beter kent het probleem nooit een probleem zou zijn geworden.
Dit valt me ook vaak op als ik een cursus geef dat de mensen de spullen wel hebben maar als je ze wat meer achtergrond geeft het kwartje veel sneller valt en het in de praktijk heel eenvoudig is uit te leggen.

Origineel geplaatst door JugJug
Alhoewel het "cru" geformuleerd is, heeft synthy gelijk. [/url]

Ja, was wel wat cru :o:
Maar niet getreurd, ik ben zelf ook nog redelijk noob. Ik probeer het dus vaak zelf eerst uit te zoeken en pak, als het echt niet lukt, de manual. Is de omgekeerde wereld, ik weet het, maar zo schijnt het voor veel nederlanders te werken (en dan niet alleen op muziek gebied :D ) heeft een onderzoek eens uitgewezen.
Ik ben nu net begonnen in de manual getting started van Cubase, die is lekker dun :dubbel:

Origineel geplaatst door JugJug
Alhoewel het "cru" geformuleerd is, heeft synthy gelijk. Je hebt dik veel geld neergeteld voor ableton Live 8o) , dus het minste wat je kan doen is eens rustig de manual lezen (het hoofdstuk over FX-sends en FX-return).

Ik vrees dat je er niet zal geraken door "aan knopjes te gaan draaien".
Hier een extra artikel: http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/mar95/patchingeffects.html

Euhm, ik ben er pas een dikke week mee bezig (buiten vroeger fast- en digitracker op amiga en eerste pc en even wat met reason zitten prullen) en heb een illegale versie van ableton omdat ik al mijn geld in een midicontroller (remote 25sl) heb gestoken. Heb wel een pdf manual maar die heb ik nog niet doorgelezen. Voorlopig heb ik nog genoeg plezien aan alles te leren door te prullen + tutorials doen. Zodra dat niet meer vooruit gaat ga ik wel beginnen aan de manual (of als ik ergens vast zit). En als ik content ben koop ik ableton wel in een maandje of 2.

En dat "aan knopjes draaien" was maar ironisch bedoelt (op die RTFM, want daarmee werd ik wel even met de neus op de feiten gedruk) . :)
Eerlijk gezegd heb ik zelfs nog geen FX (vst's) gebruikt, enkel vsti's tot nu toe.

Maar komende dagen ga ik er zeker mee experimenteren en dan zal ik het zeker opzoeken in de manual. Artikel ga ik hier dadelijk al even lezen gezien ik op mijn werk toch niet zo handig aan ableton kan gaan prullen.

Merci voor de reacties nogmaals!

Groeten

Origineel geplaatst door Synthy
Ja, was wel wat cru :o:

Geeft niet. Mijn psychiater heeft me weer rechtgetrokken. :-p

Origineel geplaatst door Synthy ... maar zo schijnt het voor veel nederlanders te werken ...

En Belgen! :)

greets

Back