Wie kan mij helpen met de aansluitingen

moondog

Ingeburgerd
Hallo,

Wie kan mij helpen om mijn gear op de juiste wijze aan te sluiten. Ik word er niet meer wijs uit. ;{ .Ik wil mijn soft- en hardwaresynths besturen met mijn korg microkontrol, de virtuele drums en de mc 808, mc 505 besturen via mijn padkontrol

Hoe sluit ik alle geluidssignalen van de synths aan op mijn mixer en hoe sluit ik de mixer op de beste manier aan op mijn geluidskaart.

Ik wil uiteindelijk alles kunnen nemen in cubase. Mogelijk kan ook iemand mij vertellen hoe ik daar het een en ander dan het beste kan instellen.

Als het mogelijk is zouden jullie dan de met lijnen in de tekening aan kunnen geven hoe ik de apparaten moet aansluiten.

Ik zou jullie allen hier zeer dankbaar voor zijn :biertje:

agvnnlybLK

https://dyp.im/agvnnlybLK

Alvast heel erg bedankt

Laatst gewijzigd:
Om synths te besturen heb je midi verbindingen nodig. Om meerdere apparaten vanuit 1 apparaat te besturen heb je 2 opties: doorlussen via midi thru of beter: een midi thru box kopen. Dit zijn goedkope doosjes die het midi signaal van 1 kabel kan sturen naar meerdere kabels.
Dus: microkontrol midi out -> midi thru box ->>> hardware synths midi in. Zelfde voor de padkontrol naar drumdozen. Als de midi clock (tempo) gelijk moet zijn voor alle apparaten moet je kijken of de padcontrol ook een midi in heeft voor de clock en die doorgeeft aan de drumdozen.

Wat betreft audio, gewoon de audio outputs in de inputs van je mixer prikken, en de mixer out naar je geluidskaart. Bedenk wel dat je met de meeste (analoge) mixers geen losse sporen naar je geluidskaart kan sturen

Hoe sluit ik alle geluidssignalen van de synths aan op mijn mixer en hoe sluit ik de mixer op de beste manier aan op mijn geluidskaart.
De output(s) van de synths op de inputs van de mixer. De outputs van de mixer op de inputs van de geluidskaart. En kanalen solo'en als je iets op een eigen audiotrack wil opnemen.

Ik wil uiteindelijk alles kunnen nemen in cubase. Mogelijk kan ook iemand mij vertellen hoe ik daar het een en ander dan het beste kan instellen.
Als het mogelijk is zouden jullie dan de met lijnen in de tekening aan kunnen geven hoe ik de apparaten moet aansluiten.
Zoiets:
http://www.motu.com/products/midi/128
En dan gewoon Midi IN met Midi OUT verbinden, en omgekeerd, voor al je synths. De Padkontrol kan evt. gewoon op USB.

In Cubase kan je in de Inspector van elke track bepalen welke Midi/Audio IN, OUT naar waar gaat.

Zou het niet handiger zijn om eerst uit te leggen hoe het één en ander werkt, voordat er een discussie wordt gestart over welke gadget handiger is?

Begin met de kern van de zaak en bespreek pas later de bijzaken. Anders kan de vraagsteller in verwarring raken.

Mijn twee cent...

Zou het niet handiger zijn om eerst uit te leggen hoe het één en ander werkt, voordat er een discussie wordt gestart over welke gadget handiger is?

Begin met de kern van de zaak en bespreek pas later de bijzaken. Anders kan de vraagsteller in verwarring raken.

Mijn twee cent...
Heb ik dat niet gedaan in post #4?

Heb ik dat niet gedaan in post #4?

Ja, alleen gingen er al meerdere posts aan vooraf, waar gelijk over midi-thru-boxjes en dergelijke werd begonnen, terwijl de vraagsteller misschien nog niet eens hoe een midi-verbinding werkt.

is moondog er nog wel?
had hem een pb gestuurd, maar krijg niks terug ...

Misschien heeft ie in 't weekend betere dingen te doen dan op SF rond te neuzen... Geef 'm tijd, gauw genoeg is ie ook elk weekend hier :D

soms denk ik wel eens dat een basiskursus synthesizer+ studio in het zuiden van het land geen slecht idee zou zijn.
misschien maar eens beginnen met privelessen..

Bedankt voor jullie snelle reacties

Bedankt voor jullie snelle reacties

Ik ben nu bezig in mijn homestudio een en ander aan te sluiten. Ik bestuur nu mijn synths vanuit mijn microkontrol, die stuurt het midisignaal uit naar de m-audio 4x4 midisport in. Daar heb ik op de output mijn 4 synths (yamaha w7, roland d50, microkorg, k1) hangen. Het geluid dat de synths nu weergeven gaat rechtstreeks naar mijn peavey mixer. De mixer out gaat naar mijn m-audio delta 1010 die vervolgens de pc in gaat. To zover werkt het allemaal.

Dan nog mijn mc 808, mc 505. Die wil ik via mijn korg padkontrol bespelen. Hoe kan ik dat vervolgens het beste aanpakken. Mijn mixer inputs zijn allen bezet. Kan ik de outputs van deze machines direct aansluiten op de inputs van de m-audio delta 1010? of is er een slimmere manier?

Verder nog een vraag wat doe ik met de midi out's van mijn synths?
Ik wil verder ook nog sysex bestanden in de synths laden ik neem aan dat ik dan alleen midi-in nodig heb en een programma als midi-ox of iets dergelijks. Zit ik zo op het juiste spoor?

Nogmaal dank voor jullie input :peukie:

Dan nog mijn mc 808, mc 505. Die wil ik via mijn korg padkontrol bespelen. Hoe kan ik dat vervolgens het beste aanpakken. Mijn mixer inputs zijn allen bezet. Kan ik de outputs van deze machines direct aansluiten op de inputs van de m-audio delta 1010? of is er een slimmere manier?
Dat is een goed idee. (waarom heb je anders een audio interface met zoveel inputs?)

Verder nog een vraag wat doe ik met de midi out's van mijn synths?
Ik wil verder ook nog sysex bestanden in de synths laden ik neem aan dat ik dan alleen midi-in nodig heb en een programma als midi-ox of iets dergelijks. Zit ik zo op het juiste spoor?
Heb je mijn post(s) gezien i.v.m. een midi interface? Dat lost alles op.
Sommige synths hebben zowel input als output nodig voor sysex (handshake). Je kan sysex ook rechtstreeks op een Cubase track zetten.

Mogelijk kan ook iemand mij vertellen hoe ik daar het een en ander dan het beste kan instellen.

http://s27.postimg.org/rdz3howkj/Schema.jpg

Schema.jpg

- Als je alles mono aansluit zijn er nog 2 audio inputs vrij op de 1010, dus heb ik er maar 2 uitgekozen om stereo aan te sluiten. Maar je bent natuurlijk vrij om er andere uit te kiezen.
- Die Peavey kan je als analoge mixer ergens tussensteken, maar dat heeft maar weinig nut. Als audio interface is die echter overbodig.
- De Edirol fungeert ook als Midi Interface voor de 505, maar je kan even goed de microkontrol (of Padkontrol) als midi interface gebruiken. Al ben ik niet zeker, sommige midi controllers kunnen niet USB én Midi tegelijk doen - dat moet je dan maar eens uitproberen.
- Vergeten tekenen: M-Audio 1010 Audio Output 1+2 -> Versterker+Speakers/actieve monitors

Mogelijk kan ook iemand mij vertellen hoe ik daar het een en ander dan het beste kan instellen.

Welke apparatuur heb je?

moondog is niet chal3oye

moondog is niet chal3oye

Hallo,

Ik ben moondog en ik ben niet chal3oye. :?
Mogelijk kunnen we hem ook verder helpen als hij zijn vraag duidelijk kan maken.

Mijn spceiale dank gaat uit naar T-CM 11 voor het de tijd die je genomen hebt om het grafische plaatje in te tekenen. Hier heel erg voor bedankt :W

Moet eens in het weekend kijken of ik dit zo aangesloten krijg. Ik zit nu ff krap in tijd.

Back