electribe esx, emx vraagje.

chielos

...
kom hier niet uit, is het mogelijk om op de esx of de emx een gemute part te selecteren zonder het te unmuten?

ik wil bijvoorbeeld een kick op laten komen door het filter open te draaien maar als ik het desbetreffende part selecteer knalt hij er meteen in. (ik heb hem uiteraard gesaved met filter open)

voor live sets zou dit heel handig zijn...
en ik mis het echt!

thnx,
chielos

nee dat is het niet dan unmute hij hem nog steeds, met shift kan je wel een andere part selecteren zonder dat je de desbetreffende sample triggert.

Ha nu hier toch minstens twee ESX gebruikers aanwezig zijn. Ik vraag me nog steeds af hoe je elk van de acht maximale deeltjes van een pattern afzonderlijk kan laten loopen en terwijl dus editen. Ik kan ze wel apart editen, dat is geen probleem maar niet tegelijk afspelen. Als ik de pattern laat afspelen loopt hij alle deeltjes (1 tot 8 ) door en kan ik dat nergens wijzigen blijkbaar. ... thx

? ik heb echt geen idee wat je bedoelt, sorry.

wat betreft mijn vraag ben ik er geloof ik wel uit dankzij de yahoo user group, het kan niet.

oh wacht ik begrijp je denk ik. volgens mij loopt hij altijd alle "deeltjes" door en kan je deze niet individueel loopen, je kan alleen de pattern korter maken.

wat ik zelf als 'oplossing' gebruikte was niet de mutes maar de levels per kanaal gebruiken, als ik de sound anders op wilde laten komen herinner ik me nog :)

Origineel geplaatst door chielos
oh wacht ik begrijp je denk ik. volgens mij loopt hij altijd alle "deeltjes" door en kan je deze niet individueel loopen, je kan alleen de pattern korter maken.
Het zijn hier wat twee vragen door elkaar maar idd dat is mijn probleen hij loopt alle deeltjes door en ik zou graag elke deeltje afzonderlijk editen en beluisteren tegelijk ^_^. Bv deeltje 4 (van 8 ) wil ik net iets anders doen klinken en ik wil dat editen, dan moet ik de play afzettenen wat vervelend is als je beats maakt.

nog een vraagje kan je de waardes van bijv het filter op de een of andere manier aflezen zonder er aan de draaien of in iedergeval zonder de instelling te veranderen?

ik wil bijv filter van een geluid dichtdraaien maar heb tijdens een live set geen idee hoever het open staat. kan ik hier achter komen dmv een sneltoets oid?

nog een vraagje kan je de waardes van bijv het filter op de een of andere manier aflezen zonder er aan de draaien of in iedergeval zonder de instelling te veranderen?

ik wil bijv filter van een geluid dichtdraaien maar heb tijdens een live set geen idee hoever het open staat. kan ik hier achter komen dmv een sneltoets oid?

als een bepaalde waarde van de FX opgeslagen zit in het geheugen (write + write), dan is dit voor hem de original valvue. Indien je nu de knoppen gaat tweaken, en je wil terug naar de original value, dan tweak je gewoon verder tot er "orig value" in het het zwarte kadertje op het schermpje tevoorschijn komt, piece of cake, al zijn de knoppen soms heel gevoelig om ze terug op de juiste waarde te krijgen.
hopelijk was dit een bevredigend antwoordt.
cheers

Re: electribe esx, emx vraagje.

kom hier niet uit, is het mogelijk om op de esx of de emx een gemute part te selecteren zonder het te unmuten?

ik wil bijvoorbeeld een kick op laten komen door het filter open te draaien maar als ik het desbetreffende part selecteer knalt hij er meteen in. (ik heb hem uiteraard gesaved met filter open)

voor live sets zou dit heel handig zijn...
en ik mis het echt!

thnx,
chielos

hoi, heb net hetzelfde probleem bij mn EMX.
hetgeen ik doe als ik een part wil laten spelen, zonder dat die hoorbaar is:
-ofwel heel snel na elkaar (shift + part) en dan (mute + part)
-ofwel heel snel na elkaar (shift + part) en dan part volume snel stilzetten
-ofwel part volume op voorhand stillzetten, en dan (write + write)
-ofwel desbetreffende part via uitgang 3-4 buiten sturen, en regelen op menger

wat ik overigens nog heel jammer vind aan die bak is:
-mute en solo knoppen staan veel te dicht bij elkaar
-uitgang 3-4 geniet niet van de interne effecten en mastervolume
-geen filters op drumparts (al kan je drums wel secuensen in de synthparts, wel goed, maar beetje omslachtig)

grootste voordelen:
-mighty arpeggiate, real time recordable
-veel mogelijkheden voor motion sequence, zelfs op effect sectie
-heel intuitief editen op verschillende manieren
- je kan er op korte tijd veel met maken

Nee jammer dat gaat inderdaad niet.

Even aan utanorph
Je kan je drumparts wel degelijk filteren hoor.
Bij mij gaat t in ieder geval wel.

Dat output 3/4 niet van de effecten en mastervolume genieten wist ik nog niet
Afijn weer wat geleerd.
:biertje:

Origineel geplaatst door de bazz(t)aard
Nee jammer dat gaat inderdaad niet.

Even aan utanorph
Je kan je drumparts wel degelijk filteren hoor.
Bij mij gaat t in ieder geval wel.

Dat output 3/4 niet van de effecten en mastervolume genieten wist ik nog niet
Afijn weer wat geleerd.
:biertje:

filteren van de drumparts kan alleen met de esx niet met de emx, helaas...

Nu we het toch over de ESX hebben. Ik ben een verse gebruiker. Ik heb er al veel mee geprutst en gedaan, maar ik ben niet echt onwijs blij met de effecten die erop zitten...Tenminste... Nog niet... Bewerken jullie de samples (bijv. met een effectenbak of ander apparaat) alvorens je deze op de ESX zet?

Origineel geplaatst door Krek
Nu we het toch over de ESX hebben. Ik ben een verse gebruiker. Ik heb er al veel mee geprutst en gedaan, maar ik ben niet echt onwijs blij met de effecten die erop zitten...Tenminste... Nog niet... Bewerken jullie de samples (bijv. met een effectenbak of ander apparaat) alvorens je deze op de ESX zet?

De fx zijn ruk inderdaad. Qua sound.
Wat wel leuk is is dat je de fx parameters kunt tweaken en die tweaks in een pattern opslaan. Dat zouden alle fx bakken moeten hebben sinds technologie zo ver is dat het kan.
Dat effectenbakken doorgaans zonder interne sequencer komen vind ik onbegrijpelijk :W

Hoi hier nog iemand met wat vragen

- Ik heb ooit gehoord dat het mogelijk is om de buizen te verwisselen weet iemand daar iets meer van
- Zijn er updates veer de EMX verkrijgbaar
- Kan ik de presets die bij dat apparaat zaten ergens opnieuw krijgen

Origineel geplaatst door The Darkforce
Hoi hier nog iemand met wat vragen

- Ik heb ooit gehoord dat het mogelijk is om de buizen te verwisselen weet iemand daar iets meer van

Ik heb er mesaboogie buizen in gestopt a 25 euro per stuk..
Het klinkt iets anders,maar nou ook niet bepaald meer dan dat.

Back