Cubase 4 timestretch probleem/bug ??!? (C4 gebruikers, hulp nodig!)

Hoi,

Als ik een audio track selecteer (of een audio file importeer) in Cubase 4 om deze vervolgens "real time" te timestretchen met de time stretch cursor tool in de arrange window (wit pijltje met het kleine klokje eronder) gaat dit NIET goed.
De ge-timestrechde versie "stottert" ipv dat de sample uitgerekt wordt....!?
De enige manier om hem wel goed te timestretchen is offline (maar dat wil ik juist niet omdat ik dan de audio niet exact kan stretchen naar het volgende "blokje" zeg maar) door de audio te selecteren, rechtermuistoets, PROCESS/TIME STRETCH/MPX3. process.

Dit lijkt mij een BUG in C4. Hebben andere C4 gebruikers hetzelfde probleem?
Laat het mij svp weten.

Hier is de engelstalige post over dit probleem op het cubase forum van steinberg:
http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?p=609516#609516

ik gebruik deze functie regelmatig , is me nooit opgevallen dat die stottert.
gebruik je wel de laatste update ?

Geen problemen hoor.
Ik gebruik wel de 4.0.3 versie trouwens.

?? hoe kan dit nou?
ik gebruik ook de laatste update 4.03 !
zijn er bepaalde instellingen die ik over het hoofd heb gezien misschien?

zelfs als ik een clean windows xp pro sp2 installatie doe op mijn dualcore 6400 machine en alleen C4 installeer (naast mn drivers) heb ik het probleem meteen...

Laatst gewijzigd:
Ik heb nu eerst SX2 geinstallleerd (2.2 update) en een sample ingeladen, deze via de time stretch cursor tool in de arrange window (wit pijltje met het kleine klokje eronder) getimestretched zonder problemen: (duurd overigens wel veel langer voordat SX2 klaar is met de stretch)

sample:
http://www.speedyshare.com/423493957.html

Nu C4 ernaast geinstallleerd (403 update), ook via de time stretch cursor tool in de arrange window (wit pijltje met het kleine klokje eronder) de sample getimestretched (hoef nu bijna niet te wachten, zo snel gaat het):

sample:
http://www.speedyshare.com/766738750.html

Je hoort de C4 sample duidelijk stotteren, terwijl ik echt excact dezelde handeling doe!
Heeft echt niemand dit probleem? ik vind het erg zwaar kl#@te en raar :(

Denk dat je toch even Steiny hierover lastig moet gaan vallen.

Origineel geplaatst door erol

Je hoort de C4 sample duidelijk stotteren, terwijl ik echt excact dezelde handeling doe!

ja, dat klinkt inderdaad nergens naar. heb je misschien je audiokaart op 2 ms staan kwa asio of zo?
het klinkt alsof je computer het niet kan bijbenen om het realtime te stretchen. Zet je asio kaart eens op 12 ms of zo en probeer het dan nog eens

Je bent niet alleen

Je bent niet alleen

Hey Erol,

Ik heb ook dit probleem!
Ik had er ook geen last van in SX3 en nu wel in 4.0.3 (volgens mij was deze bug niet in de de steinberg 4.02 update aanwezig).
Om het probleem enigszins te omzeilen bounce ik momenteel continu de events. Dus bounce -> realtime timestretch -> Bounce -> realtime timestretch.... Heel erg irritant ;)
Ik hoop dat in de komende update dit zal worden verholpen..

Wat moet er uberhaupt zoveel gerestreched worden?
Hoort dat bij het ochtenritueel?
Rekken en strekken. :D

Origineel geplaatst door fuse
Wat moet er uberhaupt zoveel gerestreched worden?
Hoort dat bij het ochtenritueel?
Rekken en strekken. :D

Hangt heel erg van je muziekstijl af, maar in mijn geval heel erg veel!

Zoiezo voor experimentele zaken. Klassiek voorbeeld: Een stem 100 maal zijn originele lengte timestretchen en vervolgens veel reverb eroverheen gooien..
Ik heb laatst nog een vaag trackje gepost (daar hoor je voornamelijk realtime timestretching in de intro):

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=83731&highlight=vaag+d&b

Ook als ik loops slice en bepaalde sounds langer of korter wil maak ik gebruik van de realtime timestretch feature..

Er zijn nog talloze andere toepassingen :)

Als ik orchestrale muziek maak heb ik er natuurlijk niets aan :)

Re: Je bent niet alleen

Re: Je bent niet alleen

Origineel geplaatst door gremlin23
Hey Erol,

Ik heb ook dit probleem!

gelukkig (niet voor jou natuurlijk) ik dacht dat ik ineens de enige was met dit probleem. heb overigens wel iets ontdekt:

Ik heb de settings bekeken (prefereces/editing/audio) en het lijkt erop dat C4's standaard Timestretch algoritm is "realtime". (bij SX2 is dit Mpex).
Als ik deze setting wijzig naar MPEX3,werkt het wel goed (moet alleen iets langer wachten)
wat heeft die "realtime" setting dan voor nut?

ja ik gebruik 4.03. Nooit opgevallen? wat staat er bij jou onder preferences/editing/audio bij timestretch algoritm?

ik zal het zondag controleren, heb je nog naar je asio settings gekeken?

Zo blijkt maar weer dat ook cubase 4 steft van de bugs en fouten. t is by far de meest inproductieve investering van me tot nu toe. Gelukkig heb ik die update nog niet geinstalleerd... pfff...

Wat lul je nou?
Bij mij werkt het allemaal als een tiet en ik ben er blij mee. (En als iemand die hier over kan zeiken dan ben ik het wel. :D )

Vergelijkbare discussies

Back