Roland MC-909 kopen, tips?

XiNO

Ingeburgerd
Ik kan een Roland MC-909 kopen voor een zeer mooie prijs.

Nu heb ik nog nooit met hardware gewerkt en al helemaal niet met een drumcomputer... dus ik heb geen ervaring met dat apparaat en weet dus niet hoe hij werkt.

Nu wil ik hem eerst even goed testen voordat ik hem aanschaf want ondanks de mooie prijs blijft het een hoop geld

Mijn vraag dus aan diegene hier die zo een ding hebben staan, waar moet ik opletten tijdens het testen? Hoe kan ik het apparaat testen? En welke apparatuur is er nodig voor het testen?

Is het zo dat er gewoon een output is van twee rood/wit tulpies die ik aan kan sluiten op een versterker oid? Kan ik er ook gewoon een koptelefoon op aansluiten?

Hoe krijg ik er verder simpel geluid uit zodat hij getest kan worden? Hoe zou jij zo een apparaat testen?

Jullie denken vast "Waarom koop je dat ding zonder er ook maar iets van af te weten?" Het antwoord is simpel, het lijkt mij gaaf om met hardware te werken en als het mij niet bevalt verkoop ik hem door voor dezelfde prijs. Dan heb ik er in ieder geval ervaring mee

Graag jullie reactie! laatste aanpassing 9 augustus 2007 23:14

Hoi!

Die mc909 is niet alleen een drummachine, het is meer een soort van sampler/synth/sequencer achtig apparaat. Is het niet verstandig om eerst met cubase/Reason oid muziek te maken en te leren voordat je (dure) apparaten koopt?

Volgens mij is het ook wel slim om je eerst voor zover als het kan in een apparaat te verdiepen op internet en dan pas tot aanschaf overgaat.

ik heb al ervaring met software als cubase, reason en fl. ik ben er al overuit dat ik een 909 wil maar moet gewoon weten hoe ik het apparaat moet testen en waar ik verder op moet letten :)

ik heb een mc-909 en het is een heel mooi ding. je kan hem testen door gewoon een midi controllertje aan te sluiten op de midi in van de 909. stel je midi kanaal in en spelen maar. je kan 16 kanalen tegelijkertijd gebruiken. op kanaal 10 zitten de drums. er zit heel veel in maar alles is op samplebasis. niet zo'n mooie klank dus als de echte apperaten. je kan nog wat effecten toepassen als je wil. je kan hem ook als sequencer gebruiken en dus hele tracks er mee maken. hoe dat werkt weet ik niet, ik gebruik hem gewoon als soundmodule via midi. het is in ieder geval zeker de moeite waard. succes.

ligt aan de mogelijkheden van de verkoper

zit zowel digi coax op als toslink
2 inputs
en 4 outputs
koptelefoon
midi
usb

de outputs zou je eventueel kunnen testen door een mixertje
de digitale over zn geluidskaart

en midi met een midi keyboard ofzo

Test MC-909

Test MC-909

Een van mijn velocity-pads werkt niet goed meer. Die pads zou je ook even moeten testen.

Origineel geplaatst door Ramoonus
ligt aan de mogelijkheden van de verkoper

zit zowel digi coax op als toslink
2 inputs
en 4 outputs
koptelefoon
midi
usb

de outputs zou je eventueel kunnen testen door een mixertje
de digitale over zn geluidskaart

en midi met een midi keyboard ofzo

Hm digitaal en midi wordt moeilijk, hij heeft zelf geen appartuur liggen want het is allemaal van een vriend van hem.

Een laptop en koptelefoon is denk het beste wat ik kan meenemen

Re: Test MC-909

Re: Test MC-909

Origineel geplaatst door peterdh
Een van mijn velocity-pads werkt niet goed meer. Die pads zou je ook even moeten testen.

Thx, lijkt me verstandig alle knoppen e.d. even te testen

Origineel geplaatst door XiNO
Hm digitaal en midi wordt moeilijk, hij heeft zelf geen appartuur liggen want het is allemaal van een vriend van hem.

Een laptop en koptelefoon is denk het beste wat ik kan meenemen
kan je niet van iemand een USB geluidkaart lenen?

Origineel geplaatst door Ramoonus
kan je niet van iemand een USB geluidkaart lenen?

hehe zie dat ik er zelf nog één heb liggen :)

moet alleen ff kabeltje hebben maar die regel ik wel

Ga naar http://www.rolandce.com/downloads/license.asp en druk op accept,kies dan de mc909 .
Krijg je een beetje achtergrond,waar je mee te maken krijgt.

Ook niet onbelangrijk.
Neem een zaklamp en een kruiskop schroevendraaier mee,en schroef gewoon even onder de 909 de luikjes open,en kijk of er geen pinnetjes naar de haaien zijn door ingefrotte geheugen chips of expansion-board.
Je zal niet de eerste zijn die hiermee onderuit gaat.
Schaam je niet,het gaat toch om een hoop centjes.

En uiteraard zegt de uiterlijke staat ook al een groot deel,van hoe ermee om is gegaan.

Succes.

Back