Rondgezing ?: Lexicon effect mpx 550

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb een nieuwe lexicon effect , aangesloten op de mengtafel aux send/return. Als ik de aux omhoog draai tot een bepaalt volume dan gaat hij piepen . Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen eventueel .

Groetjes,

Arjan

Hi, Arjan.

jaha, analoog aansluiten?

Doe de twee lex outs in kanaal 15 en 16 bv van je mengtafel, dus in de line ins. twee keer mono-ins,
zet deze gains van 15 en 16 op kwart voor , evt switches op line, en nu kan je volumen, pannen en eq-en.
Met mono kanalen 15 en 16 (bijvoorbeeld)

Doe de master send out (aux 1 bv) van je tafel in de lex input.
Als er een aux1 draaiknop voor send zit, rechts op je tafel, zet hem dan op de helft bv.

Stuur vanaf je tafel met het aux draaiknopje, per kanaal, een signaal in. Met aux 1 per kanaal.

Zet de lex-input volume op kwart voor.

Pas op dat je niet te hard instuurt.

Dat rondzingen zal nu wel weg zijn.
Een goede galm hoor je niet.....ruimte wel.
Succes.

Groetjes...

als je de outputs van je lexicon laat terugkomen op gewone kanalen zoals mixmannetje beschrijft, dan kun je door de aux 1 van zo'n kanaal open te zetten feedback veroorzaken. Misschien is dat het geval. Misschien heeft je mengtafel ook aux- of effectreturns. Dat zijn vaak stereo aansluitingen met meestal alleen een niveauregelaar en geen aux-sends zodat de kans op (ongewilde) feedback afwezig is. Daarnaast zou ik sowieso geen gewone mix-kanalen opofferen als effect return, om de simpele reden dat je op een return meestal geen inserts, panning, eq, of aux-sends nodig hebt. Op je instrumenten en mics vaak wel. Dus om een lang verhaal kort te maken:

Volg de stappen van mixmannetje, maar kijk of het ook mogelijk is je effect terug te laten komen op een stereo aux- of effectreturn.

AV producties. vergeet het knopje [To Aux 1] niet dicht te laten (rechtsboven).

dat hoort dicht, zeker bij een reverb.
ervanuitgaande dat ie op aux 1 zit he. want staat die open dan creƫer je een loop en tuurlijk zingt ie dan.

Origineel geplaatst door Hazes
als je de outputs van je lexicon laat terugkomen op gewone kanalen zoals mixmannetje beschrijft, dan kun je door de aux 1 van zo'n kanaal open te zetten feedback veroorzaken.
die feedback heb je ook als je to aux potmeter opendraait. die ene op je aux returns (zie post hierboven). op een kanaal is dat juist stukken minder foutgevoelig. en maak je toch een foutje, draai je alle of de meest logisch auxen dicht en je weet zo waar het probleem zit.

Daarnaast zou ik sowieso geen gewone mix-kanalen opofferen als effect return, om de simpele reden dat je op een return meestal geen inserts, panning, eq, of aux-sends nodig hebt.
alle fx returns direct in je masterbus. dat is (toch) helemaal niet praktisch.(?)

Back