KRK rp-5

Daredevil

Stamgast
Iemand een idee waar ik deze monitors kan beluisteren? (liefst een zaak in Amsterdam eo.)

Midi-amsterdam heeft ze niet meer staan =(

Feedback kan je ze volgens mij gewoon luisteren (in hun filiaal in Apeldoorn is dat in elk geval geen probleem, en kan je switchen tussen de monitoren die ze hebben staan). Peter Verspuy (R'dam) heeft ze ook gewoon luisterklaar staan.

Jep bij de feedback kan gewoon, ook met eigen muziek (via internet of met een cdtje). Ik raad je aan om gelijk de RP6 te luisteren, de RP5 zijn het net niet vond ik zelf.

eigenlijk had ik het over keymusic. Heb nog nooit iemand daar monitoren zien beluisteren. Dus vandaar :)

En persoonlijk kan ik alleen e RP5 aanraden. De RP8 vind ik veel te ongebalanceerd vooral in het laag. Meer een low boost. En de RP6 heeft een dipje in het hoog heb ik het idee. Vond de RP5 nog steeds de meest cleane van de serie.
Eventueel de nieuwe van Tascam schijnt goedkoper en beter dan de RP5 te zijn...

Bij Nederland Muziek in Almere kan je nomaliter ook een hoop monitors beluisteren,
net toen ik vorige week ff monitors wilde shoppen bleken ze nog steeds bezig met de nieuwe opstelling....
Dus dat schoot ff lekker op...ff bellen lijkt me dan wel wat.

Dijkman in A'dam niks?

Origineel geplaatst door Slipperman

Eventueel de nieuwe van Tascam schijnt goedkoper en beter dan de RP5 te zijn...

De nieuwe van Tascam? Over welke heb je het dan? Heb een beetje gezocht op Google maar kon niet echt iets vinden. En ook Thomann & Musicstore hebben geen Tascam monitors als ik me niet vergis, of is deze nog niet te koop?

Nou, ik ben er al uit. Ze staan gewoon bij dijkman in Amsterdam.
Heb ze niet uitgebreid kunnen beluisteren, net 30sec. Toen deed de verkoper de genelecs en mackies HR-624 aan :P

Voor de rest heb ik ook samson, yamaha (hs50, hs80, p5?), behringer truths (twee modellen), tannoys (die ovale)
en seiwins beluisterd.

Origineel geplaatst door Daredevil
Heb ze niet uitgebreid kunnen beluisteren, net 30sec. Toen deed de verkoper de genelecs en mackies HR-624 aan :P

Ik mag toch hopen dat je ze iets langer hebt kunnen beluisteren. Het gaat er toch niet om welke monitor de verkoper interessant vindt? (Alhoewel het natuurlijk niet verkeerd is om eens heen en weer te switchen tussen een duurdere/grotere monitor om te kijken hoeveel verschil dat maakt)

Origineel geplaatst door slin
De nieuwe van Tascam? Over welke heb je het dan? Heb een beetje gezocht op Google maar kon niet echt iets vinden. En ook Thomann & Musicstore hebben geen Tascam monitors als ik me niet vergis, of is deze nog niet te koop?

misschien niet zo nieuw eigenlijk aangezien ze al een paar maanden op de markt zijn, maar nu je het zegt zie ik ze niet bij thomann en MSK...

http://www.tascam.com/details;8,38,72.html

In de USA en geloof ook de UK zijn ze volop leverbaar en vergelijkbaar in prijs met de KRK RP5 (iets goedkoper geloof ik) en wel beter qua sound.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Ik mag toch hopen dat je ze iets langer hebt kunnen beluisteren. Het gaat er toch niet om welke monitor de verkoper interessant vindt? (Alhoewel het natuurlijk niet verkeerd is om eens heen en weer te switchen tussen een duurdere/grotere monitor om te kijken hoeveel verschil dat maakt)

Ik wil ze ook nog een keer wat uitgebreider gaan beluisteren. Dan weet ik het zeker.
Nu heb ik een goede impressie van de genelecs en de Mackie hr624.

Back