bohm digi drums

Zo dat ziet er vet uit. Helaas heb ik hier niet meer info over..

om de bohm woede nog maars te r-ontsteken .....
met wat boehm pix

wat zijn die ronde gaten?
om 2 glazen bier in te zetten?
/
.

Zo dat ziet er vet uit. Helaas heb ik hier niet meer info over..

is idd zelfde firma aleen ander concept ...de bohm lab
en boehm orgels en drumachiens
hoe oud is de bohm eigenlijk wel 3340 cem based beetje 86 denkik en later as de pro one / en meer cem bakkies , en modulairs cem based
formant digisound
plyfusion ...

raar dat de naam anders is ...bohm .... en boehm met trademark [zitdat ? ]:geslaagd:

kijk de digi drum die ik heb van bohm isdegene met de 30+ sounds eprom burned
met een aantal kaarten [pcbs] erin
oa trigger in kaart
midi in / out
seperate out kaart
en sync [home made pcbtje ]
helaas dat de mijne dus week nadat km kreeg uit doitsland stuk ging spanning viel steeds sneller weg ...
dus staat tyd stil

maar gelukkig heeft maatje patat er ook eentje
een kale
aleen kwestie van kaarte overzetten
is dus [voor de nono boehm kenners ]
eengrote sound board & sequencer board en front knobs board in een sooret van tolex case ,...roland system 100 style aster chrome beugels om heen zaten
iig wat er erg tof aan is dat een gok was klinkt dat zegmaar en er een verschrikkelijke goede sound in zit
asj zelf effe terug bladerst sataan der links naar wat en hoe 13 bitt jaja
en iets van 24 kilohertz machiene
ik denk dat de manier hoe t app ontworpen is egt uitstekend te noemen is as een linndrum bv niet soon lekkere controle over de interface
wel groot heavy duty en erg ok signaal pad [kweet niet of in die tyd allemaal eprom > vcf > vca ....output
deze bak klinkt egt goed !
er zit een erg ok sequencer in geloof niet te proggen [ hmmm ofwel ..??}
tydgeleden ...:bekdicht:
wel egt 40 ofso stuks iig erg dynamishe / panned drum patternz
instant mooie acoustick drums
veel velocity werk kan k me herrinren
ff zoeken naar sound file .................:eureka:

OL BLIJFT EEN GEWELDIGE SITE MET RARITEITEN ,..
WAT EEN R-ONTWERPEN ...TOEN !

http://www.boehmworld.com/nt.htm#abcd

Böhmat-Compact /S

Schlagzeug und Böhmat mit Zusatzgenerator (/S)

auch mit Verstärker und Lautsprecher möglich

TWEE BOHMATS SLAG ZEUGE ...
DUITSE STAANDE DRUMMER

WAT NOU .... simmons
Böhmat-Compact "S" Sextett

Schlagzeug "S" und Böhmat "S" mit Zusatzgenerator, 150W Verstärker und Lautsprecher sowie Hochtonaufsatz

:D:okdan::okdan::okdan:

Attachments

• boehm_compact_s.jpg
    boehm_compact_s.jpg
    14,8 KB · Bekeken: 122
  • boehm_compact.jpg
    boehm_compact.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 131
  • critical1.jpg
    critical1.jpg
    55,1 KB · Bekeken: 125
wat zijn die ronde gaten?
om 2 glazen bier in te zetten?
/
.

soort asbak plek ...+ biertje ronderzetter

ff
soo over zelf bouw gesproken
wat een fxxxxxing werk lijkt me dat
een vol analogish orgel zelf bouwen
kon / kan ..ook met behulp van je kiddo leeuk 4 winters
zoon deze lente gaan we m " kickstarten "

Baujahre

ca. 1956 - 1985, laufend ergänzt und modernisiert
Viele Erweiterungen liessen sich auch nach Jahren noch nachrüsten, was der nT-Baureihe einen sehr langen Lebenszyklus bescherte

Technisches

• analoge Tonerzeugung, ab ca. 1965 Wechsel von Röhrentechnik auf Transistortechnik
• bis 11 Chöre pro Manual

Tongenerator in Röhrentechnik:

Attachments

• CCF06102006_00000.jpg
    CCF06102006_00000.jpg
    18,4 KB · Bekeken: 125
bohm was z'n tijd ver vooruit, ze hadden in ieder geval errug creatieve ontwerpers.
als ze meer synths hadden ontworpen , dan konden er nog wel eens legendariese exemplaren bij hebben gezeten.

een orgel bouwen gaat sneller dan je denkt, ik heb vorig jaar nog een soort van ( met wat eigen inbreng) , vox continental kloon gebouwd.
heb wel complete delerprinten uit een solina gebruikt.
(dan gaat het helemaal als een speer)

groeten,
jeroen

hallo iedereen
ik heb net een dr böhm digital drums gekocht maar helaas zonder kabel

http://www.drummachines.de/beatboxer/beatboxer/dd.htm

...weet iemand welke kabel ik moet kopen?

iemand enig idee of de keyboard /syntheziser gedeelte goed klinkt? ik heb een synth in poort maar geen keyboard...is het de moeite waard om aan te schaffen?

volgens mij is de handleiding helaas nergens te vinden op het internet

dennis

Gefeliciteerd Dwnnis, geweldige machine die Bohm. Als ik me niet vergis kun je de keyboard parts ook met midi bespelen (mits je uiteraard de midi optie hebt).
persoonlijk vind ik de synth sektie erg gaaf klinken. lekker krautrock/kraftwerk achtig, zeker de moeite waard!
Als het goed is heb ik ergens in deez of gene thread nog een fragmentje gepost waar je het kunt horen.

ff deze thread kicken.....

Heeft iemand schema's van de Digi Drum? Ik heb hier de DD van Brz staan en daar is net als bij Ron de voeding stuk. Althans de trafo geeft gewoon nog 2x 15V AC en 10V AC alleen op het AC -> DC board gaat het verkeerd. Het 15V gedeelte werkt nog wel alleen het 10V gedeelte niet meer. Daarnaast heeft deze van Brz geen individuele outs of midi. Wel uiteraard een 10 polige DIN plug waar trigger bijstaat....met wat voor signaal wordt de DD getriggerd?
En ik zou graag weten hoe de individuele outs zijn te realiseren en evt de midi.....zo bring it R-on...;)

ff deze thread kicken.....

Heeft iemand schema's van de Digi Drum? Ik heb hier de DD van Brz staan en daar is net als bij Ron de voeding stuk. Althans de trafo geeft gewoon nog 2x 15V AC en 10V AC alleen op het AC -> DC board gaat het verkeerd. Het 15V gedeelte werkt nog wel alleen het 10V gedeelte niet meer. Daarnaast heeft deze van Brz geen individuele outs of midi. Wel uiteraard een 10 polige DIN plug waar trigger bijstaat....met wat voor signaal wordt de DD getriggerd?
En ik zou graag weten hoe de individuele outs zijn te realiseren en evt de midi.....zo bring it R-on...;)

http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=43951

koediman heeft docu,s
wat me opvalt isdat er meerdere in rdam zwerven
wedrt gebeld ..door een rdammer / die heeftere eentje te koop nu
ook 200.- eu niet vteveel eigenlijk aster bv die sync kaart opzit

de drums opzich zijn egt veel beter dan dmx/sc drumtracks ofso lekker linn alike

goeie bak
denk datie kaarten egt ..zelfbouw zijn geweest mijne staat niet hier anders zou ik individuele ...
pix kunne nemen en posten
to be rontinued
:D

Uhm alleen Koedi heeft geen pb of email erbij staan dus hoe kan ik hem contacten? Hij heeft idd alle docu's......

Maar als ik het zo bekijk zijn ind.outs en midi opties of uitbreidingen ervoor....zou toch ook mogelijk moeten zijn om sowieso trigger ins erop te bouwen.....deze van Brz heb ik nog niet eerdser gezien btw...hij heeft ook nog een accompaniment sectie erbij...zal wel ff wat pics schieten....

Uhm alleen Koedi heeft geen pb of email erbij staan dus hoe kan ik hem contacten? Hij heeft idd alle docu's......

2005 was die post van koedieman [heerlijke avatar ..hehe
kvroeg m keertje ben jij ..dat egt ...
t antwoord was ;;,...............:okdan::bekdicht:

de digidrums daar is egt niks over te vinden wel op die grote oude bohm site dat organs werden verkocht met zelf te installen pakket dus uitbreidingen ..

die kaarten die in mijn bohm zitten zijn egt van die doorzichtige groene ..grove gemaakte solderlijnen
stukken on-profi er dan bv mn formant / elektuur kaarten

dus ik denk datr toen zelf bouw pakketen geleverd werden in die tyd van de digi drums

maar zoals dender kan zien is de dd drums egt een eprom 11 khz drumachien alike the linn drum / dmx enso

egt hele rarae khz/ of bitt rate weetk ff niet meer
iets van 13 bitt

zal wat meer infoo ook zoeken want jullie probleem is ook de mijne
helpje bruce ..dan kom ik ook de winter door
:doei:
is mega machien durf wel te zeggen wat ie me koste 54.- eu op duitse ebay
deed t precies een dikke wek hiero
en toen stinken ..
...nooit meer naar gekeken

:?tsja moet egt meet repareren ipv blijven kopuh hehe

tot horenssssssss:kroon:

Bij de jouwe is toch ook de voeding naar de maan? Het 10V DC gedeelte is een beetje vreemd opgebouwd maar wel fixable......ik denk dat die van Bruce een nwe power transistor en diode brug nodig heeft.....maar als jij wat high res pics ken schieten van die ind.outs en midi fukker.....anders misschien ff afspreken?

Maar als ik het zo bekijk zijn ind.outs en midi opties of uitbreidingen ervoor....zou toch ook mogelijk moeten zijn om sowieso trigger ins erop te bouwen.....deze van Brz heb ik nog niet eerdser gezien btw...hij heeft ook nog een accompaniment sectie erbij...zal wel ff wat pics schieten....

doe dat pix maken veel duidelijk

en trig in isidd gewoon een puls
op de juiste plek
op de voice board :eureka:
je omleid de sequencer gedeelte

hebbie wels gehoord watdie sequencer doet zit ook shufflle op !!! whaaaaaaaa

Ik zal erg blij zijn als er midi clock of din sync op kan worden gezet:)

Kan niet wachten tot hij het weer doet.
Was een leuke avond trouwens, volgende dag wel gaar met wakker worden.

grtzzzRb

Ik zal erg blij zijn als er midi clock of din sync op kan worden gezet:)

Kan niet wachten tot hij het weer doet.
Was een leuke avond trouwens, volgende dag wel gaar met wakker worden.

grtzzzRb

wat / waneer wasje

gaar / niewakker?
meestal ...ask weg ga dans jij nog 3x de polka hihoi

we gaan der aan werken een vd drum/ synth bakken die t egt moeten gaan doen ..in 2010 wat n getal

werkend binne gekregen dsu ..veeeeeeel hooooooooooop
ajo allen
:doei:

dender ga je pers pix mailen
ga asap die bohm ophalen staat by patatmet te ..stoffen

tobe
:okdan::okdan:

Mocht iemend de schema's nodig hebben...Bruce heeft me even een rar gedropt van 84mb....alle schema's van de DD staan hierin...ook dus de midi kit en hoe deze moet worden geinstalleerd.
Als ik deze manual zo lees is de DD gewoon een bouwpakket geweest. Dus pcb's bestellen met case etc. Je kon dan ook kiezen voor uitbreidingen zoals het accop. gedeelte, zoals op die van Bruce, en midi en ind. outs.
Ook als ik het soldeerwerk zo bekijk lijkt het op zelfbouw (ook de bedrading en hoe die is weggewerkt...niet dus) en ik heb ook al DD's gezien die wel de gaten hadden voor de uitbreidingen maar deze waren niet geinstalleerd.
Maar eeeh heeft iemand een MJ2955 liggen?;)

Back