elka x-705

kubrick

Gedeactiveerd account
Hallo, heb wat vraagjes ag de elka x-705 orgel.

Graag zou ik willen weten of er in een elka x-705 een ingebouwde versterker en luidsprekers zitten zoals bvb bij een eminent 310? Of zijn er enkel uitgangen zoals bij een synth. Zijn er ook strings aanwezig, en klinken die goed? En wat vinden jullie globaal gezien van dit orgel? Alle info over deze orgel is zeer welkom.

Elka 705x,

Ola, Deze elka heeft geen ingebouwde boxen, (ook geen interne versterker geloof ik) Er zitten strings op, deze vallen wel mee maar is toch niet dat. Ik was eerst zelf opzoek naar een hammondorgel voor mn band en heb toen uiteindelijk zo'n elka aangeschaft. Ben zeer tevreden, De orgel klanken (flutes) zijn fijn af te regelen met drawbars/ attack, etc. Er zitten enkele flute presets op, maar wat deze bak interesant maakt en waarom ik deze 'fijner' vind dan een hammond, is dat je er geschifte sounds uitkan halen die je appart kan modifieren met enkele schuivertjes. Ik gebruik hem life met een leslieverterker 'versterking is alles!. Zware bak trouwens je bent best met 2 om hem te installeren. Het hangt er natuurlijk van af wat je van plan bent?

Als je geintereseerd bent in deze klanken, ik heb nog het meubelmodel staan van de 705x, net hetzelfde maar met ingebouwde versterker+regelbare leslie unit. En dubbel zo zwaar als de portable natuurlijk.

Ik heb nog enkele elka's staan en zoek iemand die deze kan repareren...bij deze...een elka kenner iemand? of weet iemand een goed adres waar ik oude orgeltjes kan laten repareren?

Bedankt voor deze info, Is het mogelijk om wat mp3's te posten van ritmes + begeleiding en van de strings? Ik zelf heb ook een elka x-705, maar ik denk dat er iets mis is met de ritmes en de begeleiding, daarom zou ik eens van iemand die deze orgel heeft, eens willen horen hoe die klinkt.

Back