[Reggae] Melodica Sunrise

Origineel geplaatst door Unic
I enjoyed it:)

Thanks! :)

Toch een paar punten vanuit mijn beleving:
Ik mis die pad die er af en toe in komt... :P

Ha! Die pad zit er wel in... in dat C#m stuk. Je hoort m nouwelijks nog idd. Maybe wat meer pad werk er in doen, zal er eens mee experimenteren.

Waar kwam het idee voor dit nummer vandaan? Je maakte een nummer om de lead heen? (een harmonica?:)

greetz

De lead is een melodica en is er als laatste bij gekomen. De track is ontstaan uit het akkoordenschema...of zoiets.

erg prettig nummer :okdan:
fijn dat het toch nog mogelijk is om met melodica orgineel uit de hoek te komen in een reggae track !
zou ook goed zang bij passen, beetje I Jah man stijl lijkt me mooi hierbij.
gitaar vind ik ook erg prettig, kortom : fijne harmonieuze track, niets meer aan doen behalve I Jah man
uitnodigen :)

Origineel geplaatst door Soul C
niets meer aan doen behalve I Jah man
uitnodigen :)

Die ken ik niet. Als jij even z'n mail kan pb'en, komt het misschien wel goed !?
Ik ben nog wel van plan de drums iets beter te doen en wat percussie erbij. Mja, heb een broertje dood aan dat soort programmeerwerk.

:peukie:

Laatst gewijzigd:
Jep!! Goede locatie ook. We zaten dit jaar jammergenoeg niet op de camping, maar volgend jaar zeker weer.

Hoe was het zaterdag? Ik hoorde dat Jimmy CLiff erg goed was!
Ik vond op zondag Midnite toch wel de topper. Die bassist stond zo hard, moewhahaa, damn, dat was echt een vette sound!!!
:duivels:

Origineel geplaatst door dsil
Jep!! Goede locatie ook. We zaten dit jaar jammergenoeg niet op de camping, maar volgend jaar zeker weer.

Hoe was het zaterdag? Ik hoorde dat Jimmy CLiff erg goed was!
Ik vond op zondag Midnite toch wel de topper. Die bassist stond zo hard, moewhahaa, damn, dat was echt een vette sound!!!
:duivels:

Ja Jimmy Cliff was erg goed. Zag m voor het eerst live. Grote band, super! Bunny Wailer vond ik tegenvallen. Die heb ik wel 'ns beter gezien, z'n stem was slecht, denk dat de jaren beginnen te tellen bij die man.

Hoogtepunt vond ik toch wel Antony B en daarna Buju Banton op vrijdag in de tent. Dak ging eraf! wat n feest.

Ja, mooie track hoor.
Maar helaas, geen vocals.En om zonder vocals te laten is je track niet 'dubby' genoeg.
Ook de bas is erg mooi 'pop' gemixt en kan eventueel iets luider maar is zeker geen must.
Toch erg knappe prestatie want enige muzikale kennis is nodig om dit genre neer te kunnen zetten.

Ik heb dit jaar - hoewel ik van meet af aan trouw bezoeker was - Reggae Geel moeten missen.
Spijtig want het was toen 30° ofte het ideale weer voor Reggae-festivals.

Mis evenals sommigen ook nog een vocal en meer tapedelays. Maar, dat komt ook omdat ik dat verwacht wanneer ik reggae luister.

Verder echt heel relaxed dit. Breng je wel eens wat uit? Is hier nog een markt voor? binnen/buitenland?

Die rimshot is trouwens wel superdik. Zo helder.

Origineel geplaatst door AOR
Mis evenals sommigen ook nog een vocal en meer tapedelays. Maar, dat komt ook omdat ik dat verwacht wanneer ik reggae luister.

Verder echt heel relaxed dit. Breng je wel eens wat uit? Is hier nog een markt voor? binnen/buitenland?

Die rimshot is trouwens wel superdik. Zo helder.

Thx. Misschien komt er nog wel vocal bij. Ligt er aan of iemand daar zin in heeft om dat te doen, want zelf zing ik niet. Anders ga ik hier zeker nog een paar dubmixen van maken. Daar is deze song ook heeel geschikt voor. Maar dat dubmixen wil ik wel realtime doen, en op t moment heb ik ff geen midicontroller om dat te doen.

Ik breng (nog) niets uit. Dat zou ik ook niet willen nu, het is voor mij nog te veel een leerproces waar ik in zit. Een markt is er natuurlijk wel...

Relaxte track. Die lead is wel tof zo. De bass en gitaar mogen wat verder naar voren inderdaad, ze zijn erg gaaf!De drums klinken ook lekker. Een echt drumstel of met samples? Het dub-pianotje (?) vind ik wat minder. Wat te licht en GM-achtig. Hij valt niet echt lekker in de mix. Een stoffig orgeltje doet het beter denk ik. Verder is ie lekker.

Lekker hoor, bas mag van mij iets harder. Drums heb je goed geprogrammeerd, leuke variaties. Heb je gewoon samples gebruikt of zoiets als Groove Agent?
Zou idd of een vocal erbij doen of het iets meer dubby maken, maar dat is al vaker gezegd.
Ik ben nu ook met een reggae track bezig en sta voor hetzelfde dillema, wordt het een dub track of haal ik er een zanger bij. Maar waar haal je zo'n onvervalste rasta vandaan........:confused:

:okdan:

Dan vind ik dat je de drums lekker creatief geprogrammeerd hebt, petje af.
Is toch wel veel werk...

Mijn reggae/dub track laat nog ff op zich wachten ben ik bang, ben nog op zoek naar realistische blaaspartijen en dus ook nog een rasta dude.
Maar ik ga hem hier natuurlijk plaatsen zodra ie klaar is....

LION!

Back