plopjes na Audio Mixdown in Cubase

DaanQ8

Ingeburgerd
Wanneer ik een midi file door de audio mixdown heenhaal en het dan weer afspeel als een Wav file (16 bit stereo, 44.1Khz) hoor ik telkens plopjes en kraakjes.... waar zou dit aan kunnen liggen?

Misschien dat je latency te laag staat, dat je processor teveel belast wordt tijdens de mixdown en dat je daardoor kraakjes krijgt...

Origineel geplaatst door MokuM
Misschien dat je latency te laag staat, dat je processor teveel belast wordt tijdens de mixdown en dat je daardoor kraakjes krijgt...

hm. lijkt me sterk. Het is toch gewoon rekenen dat mixdownen (tenzij realtime), als je CPU t niet trekt doettie er gewoon wat langer over..

Wanneer ik een midi file door de audio mixdown heenhaal en het dan weer afspeel als een Wav file

Ergens moet die MIDI file toch opgenomen/omgezet worden als/naar Audio, ik ga er vanuit dat dat tijdens de mixdown gebeurt (met VSTi's wel tenminste), en zodoende de MIDI data realtime omzet naar Audio tijdens de mixdown... of denk ik nu te ver door?

T kan ook zijn dat je boven de 0dB uitkomt op bepaalde plekken in je mixdown...

Kijk ook even op het Cubase.net forum. Daar staan heel veel antwoorden op dit soort vragen.

Dat soort van gesodemieter heb je vaak met dat soort peperdure programma's.
En iedereen blijft maar meegaan in die hype van Cubase.
Die programma's zijn veel te duur en leveren geen waar voor hun geld.
Tsja en natuurlijk moet je dan ieder jaar dan weer een peperdure update kopen.
Draai je VSTi's lekker in een gratis programmatje zou ik zeggen en koop een HD-multitracker.

Overigens worden die plopjes misschien veroorzaakt doordat je ook wav-bestanden bij de midi-mixdown voegt.
Dan is het probleem te verhelpen door de wav's aan het eind een halve maat ofzo uit te trekken.
Dan stoppen de wav's minder abrupt want dat veroorzaakt soms tikken.

Ieder z'n ding. :)

Ja zo kom ik ook makkelijk aan meer dan 15000 berichten.:gaap:

Goh zeg, dat heb ik pas 15000 keer gehoord.

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Dat soort van gesodemieter heb je vaak met dat soort peperdure programma's.
En iedereen blijft maar meegaan in die hype van Cubase.
Die programma's zijn veel te duur en leveren geen waar voor hun geld.
Tsja en natuurlijk moet je dan ieder jaar dan weer een peperdure update kopen.
Draai je VSTi's lekker in een gratis programmatje zou ik zeggen en koop een HD-multitracker.

Overigens worden die plopjes misschien veroorzaakt doordat je ook wav-bestanden bij de midi-mixdown voegt.
Dan is het probleem te verhelpen door de wav's aan het eind een halve maat ofzo uit te trekken.
Dan stoppen de wav's minder abrupt want dat veroorzaakt soms tikken.

Daar ben ik het niet mee eens...

Ik denk dat je beter geen peperdure programma's kunt kopen als je er niet mee om weet te gaan. Das hetzelfde al een mooie ferrari kopen, maar alleen je brommer-rijbewijs hebben.
Weet je er wel mee om te gaan, dan verdienen ze zich vanzelf terug *D

Back