Nieuwe virus Ti

1908

Stamgast
hallo allemaal ik heb vandaag de virus Ti desktop aangeschaft
me eerste synth nu stuit ik op een aantal probleempjes
en hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien ik een noob ben op gebied van hardware .

ik heb de instalatie cd erin gedaan opgestart en de man bij feedback zei dus dat ik hem moest updaten.
heb ik dus gedaan via de cd .
ik heb net een tutorial song aangeklikt en fruityloops werd dus geopend en kreeg een melding dat virus vst niet gevonden was :S

ik heb ook een onboard geluidskaart maar hoe krijg t geluid van de virus in fruityloops ,heb verder geen kabels ofzo erbij ?
hij is dus alleen aangesloten via usb .

zullen wel domme vragen zijn voor jullie maar hoop dat jullie toch even kunnen helpen :D:D

Had je de handleiding al gelezen?

het is handiger om de laaste driver van de site van access te downloaden en deze te installeren. het is zowieso goed om de extra patches te downloaden. en... alleen met de usb-kabel aangesloten moet prima werken.

verder moet je ook eens de zoekfunctie hier gebruiken. er is veel geschreven over de Ti, handig om te weten. beest van een synth trouwens.

weet iemand hoe het komt dat de noten niet helemaal goed worden gespeeld ?
waar dat aan kan liggen ?

Origineel geplaatst door fuse
Had je de handleiding al gelezen?

Sorry, hoor maar zo'n opmerking is zooooooooo vervelend. Op hoeveel forums beginnen mensen met die flauwe opmerking. :r

Origineel geplaatst door Laandodeman
Sorry, hoor maar zo'n opmerking is zooooooooo vervelend. Op hoeveel forums beginnen mensen met die flauwe opmerking.

Ja en? Hij geeft het niet aan. En ik weet niet. Dus lijkt mij de enige oplossing om het te vragen. Is hier iets mis mee dan?

Wel als je het bij iedere thread doet waar een vraag wordt gesteld... Als je niks constructiefs te melden hebt, doe het dan niet!
Je HOEFT niet te reageren!

Origineel geplaatst door 1908
weet iemand hoe het komt dat de noten niet helemaal goed worden gespeeld ?
waar dat aan kan liggen ?

komt omdat je de virus TI in 44khz of 48 khz kan zetten.
als dit niet overeenkomt met je gekozen geluidskaart Rate, dan zal die ongeveer een halve toon out of tune klinken.

Dit kun je instellen in je system menu (of syncen via usb aan je soundcard)

Origineel geplaatst door 1908
hallo allemaal ik heb vandaag de virus Ti desktop aangeschaft
me eerste synth nu stuit ik op een aantal probleempjes
en hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien ik een noob ben op gebied van hardware .

Origineel geplaatst door djtt
Wel als je het bij iedere thread doet waar een vraag wordt gesteld... Als je niks constructiefs te melden hebt, doe het dan niet! Je HOEFT niet te reageren!

Voor de duidelijkheid heb ik de signaal woorden bold gemaakt. Dus is het niet onlogisch om gewoon even te vragen of hij de handleiding heeft doorgenomen? Dit komt hier wel eens voor nl.
Zowieso is het geen RTFM post maar gewoon een oprechte vraag omdat je iemand wilt helpen zijn probleem op te lossen. Wat is daar in hemelsnaam mis mee?

Onlogisch is het zeker niet, maar je doet het onderhand bij ongeveer iedere thread dat wordt een beetje vermoeiend...
Alle threads worden onderhand vervuild door dat gezever!

Dus je enige argument is dat je het niet graag leest?

Dan lees je het toch niet? Dan hoef je verder ook niet druk te maken om niets.

Heb jij nou niks anders te doen dan een beetje nutteloze opmerkingen te maken?

Toch heeft fuse hier wel een puntje. De handleiding is er niet alleen voor als het fout gaat, maar er staat ook wat instructies in om je op weg te helpen. 8o)
Met nieuwe apparaten is het altijd even stoeien voordat je aan de gang bent.

Maar eff on-topic. Ik zou het updaten e.d. maar even laten zitten. Probeer eerst de basis van de midi-aansturing en klank-synthese onder de knie te krijgen. Persoonlijk vindt ik de Virus niet echt een handig apparaat om alles in te stellen (heb zelf een A, dus ik neem aan dat de TI wat gevorderd is), maar als je eenmaal weet waar je alles moet vinden dan is het prima te doen.

Ik weet niets van fruityloops, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Origineel geplaatst door djtt Heb jij nou niks anders te doen dan een beetje nutteloze opmerkingen te maken?

Heb jij nou niks beters te doen dan je druk maken om niets?

Sorry heren, het was niet de bedoeling om zoveel los te maken. Ik interpreteerde de opmerking 'heb je de manual gelezen' als een beetje neerbuigend. Je ziet het op heeel veel forums staan en dat vind ik vervelend. Ook als ik eens een vraag stel, en zo'n antwoord krijg, vind ik dat gewoon niet leuk. Natuurlijk lees je de manual.

Maar blijkbaar was het niet zo bedoeld. Wat mij betreft gaan we nu weer lekker verder on topic.. :biertje:

Back