Fireface 800 en Liquidmix 1 FW controller

Tijs

Ouwe rot
Halllo,

Ik ben in het bezit van een fireface 800 die via een pci firewire kaartje op mijn pc is aangesloten. Nu heb ik eens ergens gehoord/gelezen dat je dan voor de liquidmix een andere controller moet hebbe. (dus nog een extra fire wire kaartje?) omdat ze niet op dezelfde controller aangesloten kunnen worden. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Re: Fireface 800 en Liquidmix 1 FW controller

Origineel geplaatst door TijsDJ
Halllo,

Ik ben in het bezit van een fireface 800 die via een pci firewire kaartje op mijn pc is aangesloten. Nu heb ik eens ergens gehoord/gelezen dat je dan voor de liquidmix een andere controller moet hebbe. (dus nog een extra fire wire kaartje?) omdat ze niet op dezelfde controller aangesloten kunnen worden. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Dit kan ik idd bevestigen. Maar ik las vandaag in deze thread dat iemand het wel lukt, met juist een fireface.
Probeer het gewoon uit, en laat je bevindingen weten.

Ik zou d'r een ander kaartje bij proppen. Ben je safe en je eventuele volgende firewire dspbox heeft meteen een plaatsje waar je hem zo bij kunt prikken!
Heb zelf een FF, Duende en in het verleden ook een LiquidMix. De FF zat op een FW800 kaartje en de Duende en de LM op een gewoon FW400 kaartje. Werkte flawless.

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels een tweede kaartje erin zitten maar ik kan niet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Ik heb een Quadcore processor en 2 gig geheugen en die liquidmix steigert al bij 1 plugin en brengt mijn CPU in ableton 6 naar 3500%. Op het ableton forum lees ik meer van die verhalen. Na zon overload waarbij je zou verwachten dat je cpu de kast uitsmelt hangt. Kun je geen plugs meer open en geeft ie een een of andere foutmelding.

Dit doet ie op beide firewire controllers. Ligt ook niet aan de liquidmix want ik heb een andere geprobeerd op mijn pc met hetzelfde resultaat.

Ik blijf nog wat klooien (op ableton forum stata geen oplossing) en mocht het echt niet gaan werken ga ik hem toch maar weer verkopen (of wellicht toch maar weer SX3)

kijk even of je Firewire aansluiting niet toevallig ook als ntewerk adapter werkt of ingeschakeld staat dit maakt erg veel verschil onder sommige omstandigheden

Ableton + liquidmix draait bij mij al maanden stabiel dus ik vrees toch dat er in jouw beide systemen iets is wat samen met de liquidmix niet helemaal lekker werkt.

Welke chipset zijn de firewire controllers die je gebruikt. Dit maakt helaas veel uit in sommioge gevallen.

Back