Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Digimod
Korg Triton Studio
Origineel geplaatst door Rudo
Nou ben ik nog even verder wezen lezen over de Alesi fusion en raakte ethousiast ook vanwege de demo's van gebruikers op fusionzone.
Echter las ik nu dat in sonmode (waar ik hem dan het meest voor ga gebruiken) geen gebruik gemaakt kan worden van insert effecten, dus alleen wat reverb en chorus effecten.
Waar in sommige synths de geluiden in "sequence/song mode" wat achter blijven t.o.v. de "performance mode" omdat in "performance mode" je alle effecten kunt gebruiken die je in "sequence/song mode" over 16 tracks moet gebruiken, kun je in de fusion geen enkele sound opdirken omdat de insert effecten niet gebruikt kunnen worden...????
Wel merkwaardig toch?
Groetjes van Rudo
Origineel geplaatst door mstsfreak
De Fusion heeft in songmode wel degelijk insert effecten, alleen kun je die niet gebruiken voor je audiotracks. Dus alleen voor de synthtracks.
Origineel geplaatst door Hentheman5
Rudo, mijn mening is de Motif XS....meest degelijke workstation op dit moment??????
Origineel geplaatst door CgJoe
Ik heb een tijd geleden ook een workstation gekocht (ES7) omdat ik ook live speel. Als je dat niet wilt doen kan je je geld beter in snelle computerhardware steken. Uiteraard koop je een mooie midi controller erbij. software legaal kopen is wel zo netjes. Er zijn zat sample libraries te koop. Ik gebruik zelf Cubase SX , ezdrummer, Miroslav en wat VSL vst's. Werkt prima samen, en het gemak van werken is veel groter dan dat je ooit zal bereiken op een workstation.
Naar mijn mening is het hele workstation idee flink achterhaald. Ze zijn uiteraard goed om zelf wat te spelen met geluiden, en de mogelijkheden in settings zijn fijn. Maar that's it.
Als je toch eigenwijs wilt zijn... neem een XS. Hecht je waarde aan VA, neem een ES met exp.board
ehhh nee, die is sowieso te groot, maar is die anders dan de 2661? Die zag ik staan voor 2400 euries, maar wat kost de sample optie? (wordt niet standaar geleverd toch?)
Ik zag hem ook staat bij mtec voor 1995,-
Klinkt wel goed, wordt goed beoordeeld, maar vraag me af of 48 echte stemmen genoeg is...
Maar is wel een optie om in de gaten te houden.
Bedankt voor de tip!
Groetjes van Rudo

Origineel geplaatst door Danny
Ik zou toch eens informeren, want de K2661 is een erg uitgebreide synth. Over die 48 stemmen: per stem heb je 4 oscillatoren, dus het equivalent van 48 x 4 = 192 oscillatoren. Ik denk dat je je daar niet echt zorgen over moet maken. Wat die sampleoptie kost, weet ik niet, maar bij MSK staat ie net onder de 2000 EUR inclusief 128 Mb RAM. Ik denk dus wel dat daar de sampleoptie op staan.
Daarnaast krijg je dus een waanzinnig diepe en goede synthengine, een erg goede FX-sectie, alle mogelijke ROMS die in de K2X00 serie optie waren enz. Ik zou de 2661 zeker een kans geven naast alle moderne(re) WS'en van dit moment.
![]()
tsja..... Het is ook wel een stuk lastiger daan een brood kopen bij de bakker, als ik daar niet kan kiezen neem ik gewoon drie verschillende brodenOrigineel geplaatst door Danny
Ik zou toch eens informeren, want de K2661 is een erg uitgebreide synth. Over die 48 stemmen: per stem heb je 4 oscillatoren, dus het equivalent van 48 x 4 = 192 oscillatoren. Ik denk dat je je daar niet echt zorgen over moet maken. Wat die sampleoptie kost, weet ik niet, maar bij MSK staat ie net onder de 2000 EUR inclusief 128 Mb RAM. Ik denk dus wel dat daar de sampleoptie op staan.
Daarnaast krijg je dus een waanzinnig diepe en goede synthengine, een erg goede FX-sectie, alle mogelijke ROMS die in de K2X00 serie optie waren enz. Ik zou de 2661 zeker een kans geven naast alle moderne(re) WS'en van dit moment.
![]()
Origineel geplaatst door Danny
![]()
Dank je wel voor je antwoord, maar wie en waar is MSK?
... http://www.musicstore.de.
Dit lijkt op de structuur van Soundfonts die je ook in een Soundblaster kunt inladen,Origineel geplaatst door turtel
vindt die k 2000 erg ingewiikkeld , maakt hem wel leuk maar als je de handleiding ziet is het even schrikken![]()
![]()
vrij complexe structuur

Origineel geplaatst door Yoonchi
Dit lijkt op de structuur van Soundfonts die je ook in een Soundblaster kunt inladen,![]()

Origineel geplaatst door Hentheman5
Rudo, mijn mening is de Motif XS....meest degelijke workstation op dit moment??????
. Eigenlijk had Yamaha met de verdubbeling van de layers ook de polyphony moeten verdubbelen..... Of maak ik een denkfout en ben ik te paranoia?Origineel geplaatst door Rudo
Het enige waar ik mee zit is de polyphony. Is die 128 wel genoeg, aangezien de klanken van de XS uit 8 gestapelde samples kunnen bestaan. In de ES was dit maximaal 4. Maar dat betekent volgens mij dat in het ongunstigste geval de polyphony op 16 ligt (8 layers x 16 toetsen = 12. Eigenlijk had Yamaha met de verdubbeling van de layers ook de polyphony moeten verdubbelen..... Of maak ik een denkfout en ben ik te paranoia?

Dat zou ik zeker niet beweren hoor, 't is gewoon een andere aanpak. Tegenwoordig is het zeker ook niet meer het één of het ander. Yamaha bundelt bij de Motif XS bijvoorbeeld gratis Cubase, alle sounds en settings kan je perfect wijzigen via de bijhorende plug-ins in Cubase zelf, en wanneer je je project later opnieuw opent, wordt alles meteen aangepast op de XS. Daar ligt de toekomst; integratie! Het workstation is dus zeker nog niet afgeschreven, integendeel, naar mijn gevoel beginnen de huidige workstations eindelijk pas goed te renderen door hun integratie met de PC.Origineel geplaatst door CgJoe
Naar mijn mening is het hele workstation idee flink achterhaald. Ze zijn uiteraard goed om zelf wat te spelen met geluiden, en de mogelijkheden in settings zijn fijn. Maar that's it.
Origineel geplaatst door Postcenter
Als ik het goed voor heb, zijn lang niet alle voices opgebouwd uit 8 layers (of elements), en zelfs dan nog zal je niet snel tegen de beperkingen aanlopen. Meer is natuurlijk altijd beter, en de polyphony zal naar de toekomst toe ongetwijfeld opnieuw de hoogte in gaan, maar 128 is het meeste dat je momenteel zal vinden hoor. Enige oplossing momenteel is ofwel minder layers, ofwel midi-tracks samplen naar audio-tracks, ofwel meer synths he
Als ik de discussie zowat volg, denk ik dat een XS zeker geen slechte keuze gaat zijn. Alleszins zijn een Motif XS, een Korg M3, en zeker ook een Fantom X (niet Xa) of een K2661 veruit de beste workstations die je vandaag kan vinden.