Van welke film is dit de soundtrack?

Emule

Emule

Ik heb deze soundtrack gedownload als een soundtrack.rar, met verder alle nummers piste01.mp3 piste02.mp3 verder geen informatie, van 'Emule' in de veronderstelling dat het de soundtrack van Jurassic Park (John Williams) betrof...niet dus. Maar ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van de nummers in deze soundtrack. Het lijkt mij het meest op een soundtrack van een film. De username van degene waarvan ik het gedownload heb was Frans, mischien dat dat een aanwijzijng zou kunnen zijn. Ik ben zeer benieuwd of iemand weet van welke componist dit is en uit welke film, of mischien toch een spel, dit komt?

IK heb 'Tunatic' er heel lang en meerder keren op los gelaten, maar die herkent ook niets.

Geen idee dus wat het kan zijn.

Laatst gewijzigd:
Na nu deze andere stukjes te horen,ben ik er toch meer van overtuigd dat deze
uit een film komen,weet niet echt waarom,gewoon een gevoel :-)
Ook blijft me het beeld voor ogen flitsen van iemand die in de regen staat,
dus vooral bij dat piano deel.
Heb ik ooit de film waar deze muziek uit zou komen gezien en daarom dat er dit beeld
onbewust wordt verbonden met dat piano stuk of is dat piano stuk nu zo typisch
dat ik een beeld van een film ermee wil verbinden ;-)

Boeiend,hopelijk weten we binnenkort de oplossing

Origineel geplaatst door ronnyvalder
Na nu deze andere stukjes te horen,ben ik er toch meer van overtuigd dat deze
uit een film komen,weet niet echt waarom,gewoon een gevoel :-)
Ook blijft me het beeld voor ogen flitsen van iemand die in de regen staat,
dus vooral bij dat piano deel.
Heb ik ooit de film waar deze muziek uit zou komen gezien en daarom dat er dit beeld
onbewust wordt verbonden met dat piano stuk of is dat piano stuk nu zo typisch
dat ik een beeld van een film ermee wil verbinden ;-)

Boeiend,hopelijk weten we binnenkort de oplossing

Ik heb het beide stukken snel over mijn macbook speakertjes beluisterd, dus heel misschien ligt het aan het de speakertjes, maar het zou mij heel erg verbazen als dit film muziek is.
Velen van de instrumenten klinken niet realistisch, eerder synthetisch. Wanneer dit bij orchestrale instrumenten het geval is, dan hebben we het over oftewel Game muziek, oftewel een heel erg low budget film.

Ja het is echt typisch soundtrack muziek. Dat merk je ook aan de achtergrond gehalte als je weet wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd:
Het is inderdaad geen 'spektakel' soundtrack muziek ala 'Raiders of the Lost Ark', 'Star Wars', 'Lord of the Rings', enzovoorts maar het is toch wel echt typische, redelijk moderne, dertien in een dozijn(niet negatief bedoeld), soundtrack muziek voor een speelfilm/ lichte thriller/ spannend verhaal.

Origineel geplaatst door gremlin23
Wanneer dit bij orchestrale instrumenten het geval is, dan hebben we het over oftewel Game muziek, oftewel een heel erg low budget film.

Hallo,Gremlin23,tegenwoordig worden veel meer films,zelf niet alleen low budget
gescored met plugins,vandaar succes van library's als Vienna symphonic en EWQLSO :-)
En die kwaliteit is meestal zou hoog,dat je normaal geen verschil zou horen,
maar het kan hé,hopelijk komt snel een oplossing :-)

Denk ook meer een meer dat het wel een echt orkest is hoor,die runs van strijkers en
piccolo fluit zou verdomd moeilijk zijn na te doen met alleen samples,maar weeral
het kan altijd ;-)

en ook die fluit solo is verdomd goed gespeeld,zo menselijk,manier van die vibrato
te gebruiken en ook soms hoe die ogenblikkelijk stopt,zit human feel achter :-)
Denk echt dat we ervanuit kunnen gaan dat het uit een film komt,
zeker na al die stukken meermaals te beluisteren,klinkt zo levendig en echt iets
voor een ergens droevig verhaal ;-)
niet over heel de lijn,maar zit toch ook iets droevig in het stuk,mystiek ook,
griezelig ook :-)

Ik heb het even over mijn koptelefoon beluisterd en het klinkt dan inderdaad een stuk beter.
Heel misschien zijn enkele solo instrumenten afzonderlijk opgenomen maar het meerendeel is zoals je zegt van orchestral libraries afkomstig. Vooral de runs, de arpegios en staccato strings klinken hier duidelijk naar...
Ik werk zelf met de EWQL Gold XP bundle (en kontakt vsl) en de viool solo komt mij zeer vertrouwd over. Ik kan misschien een voorbeeldje toevoegen, van mijn eigen muziek, waar je deze goed hoort (niets bijzonders!).

Echter, na het over koptelefoons te hebben beluisterd denk ik dat ik mij aanvankelijk heb vergist. Misschien is het toch film muziek. Maar niet al te hoog budget (vanwege de samples).

Hier hoor je dus die viool solo (tweede deel van het stuk). Komt heel erg in de buurt naar mijn mening. Veel van wat ik hoor klinkt naar EWQL. Ook denk ik dat er wat VSL samples aanwezig zijn (gelayered met de brass).
Ik moet niet te veel gaan spectuculeren, want straks is het helemaal orchestra (die kans lijkt mij heel klein!), maar dan schaam ik mij diep
8o)

Oh ja, de link: http://www.mediafire.com/?7kftyjf1dwo

Origineel geplaatst door Terra Pee
Ja het is echt typisch soundtrack muziek. Dat merk je ook aan de achtergrond gehalte als je weet wat ik bedoel.

Backround als in foreground, middleground en backround? Je bedoelt de ostinatos, of accompanimental arpeggios neem ik aan ? :)

Origineel geplaatst door gremlin23
Backround als in foreground, middleground en backround? Je bedoelt de ostinatos, of accompanimental arpeggios neem ik aan ? :)

Al die termen ken ik niet. :o: , maar van gevoel denk ik dat het woord 'accompanimental' (vertaling van het woord = accompagneren, begeleiden, vergezellen) er wel bij past. ;)

Dat bedoelde ik dus dat het muziekstuk zelf niet zo veel naar voren komt dat het het belangrijkste element wordt maar dat het muziekstuk bedoeld is om te vergezellen of accompagneren bij een spannend of intrigerend stukje film of toneel.:)

Ik ben eruit!

Ik ben eruit!

Ik weet ondertussen uit welke film deze muziek afkomstig is! Het is een onbekende Franse film genaamd 'Jaqcquou le Croquant', logisch dus dat niemand de muziek kon herkennen...De muziek is gecomponeerd door ene 'Laurent Boutonnat' en schijnt weldegelijk door een echt orkest (Prague Sym. Orchestra) opgenomen te zijn en niet door gebruik van samples ala East West. In ieder geval iedereen bedankt voor zijn medewerking!:P

Frankrijk
Jaar:
2006
Genre:
Avonturenfilm, Drama
Duur:
2u35min
Release:
Release: 17/01/2007

Hey,drama,avonturenfilm,zat er toch niet zo ver naast hé :-)
Sorry,effe moment van enigzins fierheid ;-)

is trouwens een bekend componist van "moderne nummertjes", is "steenrijk" geworden met de hits van Mylène Farmer die hij gecomponeerd heeft (en die nu gecoverd worden door Kate Ryan).
Persoonlijk vind ik zijn filmscore wat minder, hij heeft serieus rondgeshopt bij de collegae, zoals we hier in de discussie hebben kunnen merken.
Schitterend aan deze tread vind ik dat ik weer eens door een hoop soundtrack gegaan ben op zoek naar dit stukje, en daaruit blijkt dat variatie soms ver te zoeken is in het genre.

Re: Ik ben eruit!

Re: Ik ben eruit!

Origineel geplaatst door timonjacobs
Ik weet ondertussen uit welke film deze muziek afkomstig is! Het is een onbekende Franse film genaamd 'Jaqcquou le Croquant', logisch dus dat niemand de muziek kon herkennen...De muziek is gecomponeerd door ene 'Laurent Boutonnat' en schijnt weldegelijk door een echt orkest (Prague Sym. Orchestra) opgenomen te zijn en niet door gebruik van samples ala East West. In ieder geval iedereen bedankt voor zijn medewerking!:P

Arghhh...;)
Tegenwoordig woorden wordt bij het opnemen van orchestra's voor film, vaak de verschillende instrumentengroepen afzonderlijk opgenomen (in tegenstelling tot het orkestruimte gevoel zoals bij standaard klassieke cd's). Er is hoe dan ook heel erg creatief afgemixt...

Accompanimental is inderdaad een ok omvattend woord ervoor :)

Ik las (een paar jaar terug alweer) dat een hoop hollywood produkties, waaronder echte blockbusters, een klein basis orkestje gebruiken en de rest aanvullen met samples ala vienna.
Het publiek schijnt de samples indrukwekkender te ervaren dan een 'echt' orkest.
Ach, het is natuurlijk ook een goedkope oplossing om een orkest met dubbele bezetting te creeren.

Back