Tascam us2400

xpanded stereo

Ouwe rot
Sinds gisteren maak ik gebruik van een Tascam US 2400 midi controller icm Cubase SX3 en ableton 5. Alles werkt zoals het hoort op mn eye4 P$ desktop systeem .erg fijn.. maar ik heb een nieuwe laptop waarop ik de Tascam niet aan de praat krijg. Ook op een oudere p4 laptop lukt het niet. Alle pc's draaien xp sp2.

Wanneer ik de controller inplug, dan herkent windows hem (zoals het hoort)
als een USB audio device. Er bestaat geen specifieke driver dus hij gebruik
een standaard generic usb driver. Het geeft aan dat de hardware geïnstalleerd
is en dat hij klaar is om te gebruiken. Op mijn desktop krijg ik vervolgens 6
nieuwe midi kanalen, maar op mijn laptops krijg ik totaal geen midi-kanalen.

Ook het installeren van de firmware lukt niet, want hij herkent de Tascam
niet. NAar mijn weten staat 1.31 er al op.

Ik heb al heel wat zitten zoeken en surfen, maar ik kom er niet uit.

Is het mogelijk dat een ander apparaat ook gebruik maakt van dezelfde
driver? Het gaat over de driver 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158). Ik
zie geen conflicten, maar er moet ergens iets zijn waardoor de Tascam niet
volledig geïnstalleerd wordt. Ik vond op het inet het iemand met exact hetzelfde probleem en die had dit al geprobeerd;

- clean install Windows XP (met en zonder SP2)
- USB hub
- met en zonder updates
- nieuwe kabels
- uren zitten inpluggen en uittrekken ... :(

Iemand de gouden tip?

Daarnet even geprobeerd up te daten via de p4 desktop waarmee de us2400 prima werkt. Geen succes...hij kan de us2400 niet vinden in de laatste stap van het updaten. Ook de virtual lcd screen tool kan de us2400 niet vinden. Dat virtual screen zal me een worst zijn..als die maar werkt want het is echt fantastisch in Ableton en Cubase als je hem als een Mackie control + 2 expansions laat functioneren.

Ik hoop dat ik eruit kom want nu werkt het gelukkig met mn studio system maar als ik een upgrade doe naar een quad core is het maar afwachten of die wel de midipoorten aanmaakt als die hekent wordt als usb audio device.....echt weer zon raadsel waar ik geen flikker van begrijp..vooralsnog;)

Inmiddels een nieuwe studio pc. P35 motherboard. Werkte meteen als een zonnetje!! Op een net verse cleane xp install.....zou dus een registry problem kunnen zijn:confused: Moet gewoon kunnen werken dus!

Succes!

Back