acoustiek in kerk

olafmol

[EXPANSIONS]
Hallo allemaal,

we zijn bezig een feestje met DJ's te organiseren in de st.Michaels-kapel in de Dom-toren in Utrecht. Ik vroeg me af of iemand daar wel eens eerder een feest met DJ's en bijbehorende PA heeft georganiseerd, en hoe het daar met de acoustiek zit. Ik heb geen zin in gegalm en zichzelf herhalende bassdrums, dus alle info/tips etc zijn van harte welkom!
Het is een hoge ruimte met grote dikke stenen muren, veel rechte hoeken zeg maar..

grt. Olaf

Re: acoustiek in kerk

Origineel geplaatst door olafmol
Ik heb geen zin in gegalm en zichzelf herhalende bassdrums, dus alle info/tips etc zijn van harte welkom!
Het is een hoge ruimte met grote dikke stenen muren, veel rechte hoeken zeg maar..

grt. Olaf

Succes dan :D
Misschien als je er een schuimparty van maakt met heeeeeel veel schuim dat het wat wordt 8o)

De akoustiek is gewoon slecht vanwege de galm en zal heel moeilijk zijn hier wat tegen te doen.

Begin dit jaar nog een bandje in een soorgelijke ruimte gemixed maar dat was niet prettig.
Mic's die heel snel rondzingen, monitoring die moeilijk te horen is.
En alles wordt een grote brei.

naja..op zich is galm natuurlijk niet een gigantisch probleem, zolang het maar geen 3dubbele kickdrums gaat opleveren.
Ik kan me herinneren dat ik ooit wel eens gehoord heb dat er in die locatie in het verleden wel vaker feestjes zijn gegeven met DJ's alleen ben ik daar nooit bij geweest..

grt. Olaf

tnx!

meestal is degene die voorin wat vertelt overal goed te verstaan ,bij sommige italiaanse kerken is daar goed over nagedacht .
zonder versterker overal goed te horen , is niet makkelijk denk ik

het gaat om een DJ...

krijg er helemaal zin in! :)

Een oplossing zou kunnen zijn dat je rond de plaats waar het publiek staat grote doeken/gordijnen ophangt. Daar beperk je het galmeffect wel goed mee, hoewel je dan de werking van het plafond nog niet hebt opgelost.

Kortom, DJ-feesten in een kerk: eigenlijk gewoon niet doen. Akoestische muziek kan heel goed en kan zelfs veel voordeel hebben van nagalm. De beste zalen ter wereld (w.o. ons eigen concertgebouw in Amsterdam) hebben een galmtijd van plm. 2,5 seconden - ideaal voor (klassieke) akoestische muziek.. Voor jouw muziek is een droge akoestiek wenselijk.

Origineel geplaatst door mixmannetje
olaf je mail is vol

nu niet meer :)

Origineel geplaatst door nox
zorgen dat er in elk geval een shitload aan mensen ingaan!

dat gaat wel lukken! :)

Komen de kerken toch nog vol? :engel:

Back