Step Sequencer!!!

reignofchaos

Totale wanorde!
Hallo,

Ik ben op zoek naar een step sequencer ala ERA van SonicBytes...
Maar dan wel poly en niet monophonic!

Het liefst software maar hardware is misschien ook te doen...

Het is mijn bedoeling om gewoon snelle korte noten en melodietjes te kunnen maken
zoals in de Matrix van Reason...

Het liefst maar ik er ook me beats mee maar dit is niet perse een must!

Groeten,
Pim

Jawellllllll... Dat weet ik ook wel...

Maar ik vind een lopende sequencer lekker werken...
Zoals die van de tr-909... Die ERA is eigenlijk wat ik wil...
Maar dan wel poly :( !!!:dj:

Die gast van sonicbytes heeft toch meer dan alleen dat era?

Wel spijtig dat die era monofoon is ...en voor elke nieuwe vst een nieuwe era dient in te laden ...maarja toch leuk speeltje ..
kijk anders eens naar de sequentix p3...( stepsequencer ..wordt niet meer gemaakt ..misscien 2 dehands een proberen te scoren ...binnenkort komt de opvolger van de p3)
De MAM sq16 blijkt ook een behoorlijk goede stepsequencer te zijn ..en dan heb je nog de doepfer etc...zeit seq.' (weet niet of die al beschikbaar is )

Bedankt voor je antwoord... En het is zeker jammer...
Je kan het met Est (ook van sonicbytes inderdaad) wel...
Maar ja Est is gewoon de drum editor van Cubase...

Ik vond de Reason Matrix gewoon lekker werken... Overzichtelijk etc...
Ik gebruik nu maar de step sequencer van Cubase zelf...
Ook monophonic daar hoef ik dus die ERA niet voor te kopen :(...

Hoe werkt het trouwens met een Doepfer Maq trouwens?
Heeft tie wel midi zodat ik het gewoon als een midi in
op een soft synth kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik weet niet of je er wat geld voor over hebt, maar als je een mooie step-sequencer wil waarmee je tijdens optredens de show steelt, dan is misschien de Octopus iets voor je. Je kunt 'on the fly' je patterns veranderen. Je moet wel van Led's houden :)

http://www.genoqs.com/index.php?opt...mid=104&page=inline&id=3&catid=1&limitstart=2

Wout

Nou ze mogen wel een goedkopere versie uitbrengen die gewoon in een simpel kastje zit.
En uhh welkom terug Wout, volgens mij heb ik je naam al een tijdje niet gezien op het forum.

Dat kan altijd, maar het verschil zal niet erg groot zijn, hooguit een Eurootje of 200... Iedere kast blijft duur.
En de mogelijkheden strippen is nou juist niet wat interessant is.

Verder zal ik dit forum slechts zo nu en dan nog lezen. Mijn tijd is beperkt...

Wout

Ken je deze al?

www.technotoys.com/executables/technotoys-omega.exe

Deze werkt standalone, is "an sich" monofoon, maar kan door meerdere instanties - die synchroon lopen- polyfoon of over verschillende midikanalen gebruikt worden.

www.matryx.be

Nog in ontwikkkeling, maar de moeite waard om te volgen. Het is de opvolger van de sequencer "sq4²", die minder uitgebreid en directer werkt.
http://www.hitsquad.com/smm/programs/SQ4/
Mssch als je de programmeur contacteert kan je nog een versie verkrijgen.

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar ik heb me laten vertellen dat Guru van FXpansion een erg fijn stukje software is.

Klopt, maar het is niet echt een step-sequencer pur sang als wel een hele uitgebreide drum groovebox. (en wat voor één!)

Toch nog even voor alle duidelijkheid ....era is niet echt monofoon hoor , je kan akkoorden kiezen door de rechtermuisknop ingedrukt te houden (zijn als het ware voorgeprogrammeerde akkoorden )..de basistoon bepaal je zelf ...
Hij is ook multitembraal ....dus kan meerdere parts van je vst instrument aansturen ( mits de vsti ook multitembraal is ), t'is wel zo dat voor elke nieuwe vsti een nieuwe era dient ingeladen te worden ...das zowat de enige downer van de stepsequencer ...

Allemaal hartstikke bedankt...

Misschien blijf ik dan toch bij ERA... Of ik koop ERA & EST...
Het is wel een hartstikke mooi setje... De mannen (& misschien vrouwen)
Hebben wel hun best gedaan...

Hardware vind ik trouwens hartstikke tof natuurlijk... Maar om nou voor een
sequencer 500 euro te betalen :(... Kan ik een jp-8080 voor halen 8o)

Back