MPC - Output 2, kraak - kapot?

Lazy Eyes

Stamgast
Goedenavond mannen,

Toen ik gister weer eens een beatje wilde tracken van mpc naar pc, kwam ik er achter dat output 2 van mijn mpc een vreemde kraak over zich heeft..

het ligt niet aan de kabels en de inputs van de soundcard, dit heb ik allemaal al getjekt..

Het ligt echt aan de output van de mpc, er komt een soort distortion kraak uit wanneer er geluid doorkomt..

Iemand bekend met het fenomeen? ik heb een mpc 2000xl en daarvan maakt output nummmer 2 dit vreemde geluid..
Kan dit liggen aan vuil in de output, is dit te bekijken wanneer ik hem open maak?

Tips en trucs zijn welkom...

Groet!!

Ik heb ff op mpc-forums.com gezocht en de topics waar het over kraakgeluid ging was meestal het geheugen de boosdoener. Dus die zou ik ff verwijderen en dan met alleen intern geheugen testen.

Je kan ook nog testen als je in sample record mode bent, dan komt het input signaal ook uit de output. Is dat geluid ook slecht? Dan heb je volgens mij namelijk niks met geheugen, etc te maken.

Laatst gewijzigd:
Hey Sander,

Thanx voor je in put.. het is echter niet hetzelfde prolbeem
Mijn stereo outputs zijn gewoon ok. Het geluid komt ook gewoon uit alle outs goed.

Stereo outs, OK
Input 1: OK
Input 2: KRAAK
Input 3 tm 8: OK
Headphone out: OK

Alles is dus ok qua outs, enkel output 2 geeft een kraak bij het afspelen van welke sample dan ook door deze out, bij een kick is het geluid het meest storend.. dan vervormt ie helemaal naar een soort hoge kraak, bij een snare geeft het een soort distortion effect.. maar niet echt gewenst.. en niet uit te zetten .:P

Iemand nog een ander idee, betreffende dit probleem

aha, je heb zo'n outputboard. Ja dan zal die wel defect zijn. Aangezien het maar 1 poort is zal er wel een klein componentje defect zijn die misschien vervangen kan worden. Dat wordt denk ik een Akai service centrum. Of misschien dat forumlid Boemsjak zoiets ook kan.

Misschien kan je zelf wel met een multimeter en een gezond verstand het defecte component ontdekken. Je kan de componenten rondom die output doormeten en de waarde vergelijken met goede poorten. Maar misschien is het allemaal wel te klein om te solderen.

Hmm ik vraag me af ok ik dat zelf kan, haha.. ik ben niet zo handig! maar ik ga effe een pbtje sturen aan boemsjak..:)

Back