[SOUL/FUNK] track: View from Above

Stage73

elektromechanisch lid
nieuwe track = af! Featuring Hildegünn uit Noorwegen: de vrouw met de boomontwortelend diep warme stem. Geweldig om mee samen te werken! Verder in actie:

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5530970

(klik op hi-fi!)

Klaus: Fender Strat door phaser (cleane sound) en NI AC Combo (tremolosound)
Roald: Rhodes door Arion chorus en panning tremolo, Clavinet (Nord Electro), Bass(Sampletank), Strijkers(V-station)
NI Battery2 (drums)

't is ook de eerste track die ik op de ADAM A7s heb afgemixt dus ik ben benieuwd! Laat vooral weten als je het te dof of te midrangy vindt. Ook belangrijk: heb een tikkie gepitchshift om Hilde's vocals een beetje strak te krijgen, maar heb het gevoel dat er nog een paar stukkies zijn waar dat nog meer moet. Ik wilde haar verder niet storen, ze stond daar te dansen en gooide haar hele ziel erin, en da's belangrijker dan die semitoontjes, vind ik

benieuwd wat jullie ervan vinden!

Damn man :{

Wat een stem! Dikke track, vind het samenspel echt goed, hele lekkere laidback groove, zo in eerste instantie klinkt de track goed op m'n hifi setje, stem ook. Ben zelf niet gecharmeerd van super strakke vocals, laat dat maar aan de 4/4 ridders in de dance over!

Ik vind alleen het galmpje op de drums iets aan de natte kant, maar dat is kwestie van smaak, ik had zelf de snare iets droger gehouden ws.

Kan de mp3 helaas niet downloaden om hem in de studio te beluisteren.

Propz, hier zit idd heart en soul in! :okdan:

meervandat :D

Ja dit klinkt zeker lekkerrr! Erg goed gespeeld en gezongen hoor.
Qua mix mis ik wel het sprankelende (top) hoog. Denk dat wat eq op de hihat en vocal de mix zeker goed zal doen.

kleine update: heb mix weer wat aangepast ahv tips van de chatcommunity (DANK!) en backing vocal toegevoegd.

Flesje, kan kloppen met top hoog, dat ga ik er iets indraaien!

Klinkt erg lekker, stem is inderdaad zoals je omschrijft. Leuke muziek !

Vind de track toch op de een of andere manier ietswat dof klinken. Kan je de drumgeluiden die zich al in het hoog bevinden niet ietsie toppen?

Of denken anderen hier anders over?

Sub mag die ook wel ietsie gebruiken, er zit wel wat, maar ik voel het nog niet echt.

Verder klasse !!

Back